• Jennie2010

ÄD gravida latte mammor i stockholm

Hello!
    Får man hoppa in här?

• Jennie2010

Härligt! Skrattande
    Har precis pratat med barnmorkemottagningen. Ska dit nästa fredag.
    Jag trodde man gick dit lite längre fram och gjorde ultraljud men så var det tydligen inte. Nästa fredag ska jag dit och sitta i grupp och höra om vad det innebär att få ett barn....okey?
    Har ni också så?

• Jennie2010
    villsågärna38 skrev 2011-04-04 12:15:13 följande:
    Välkommen hit Jennie! Jag ska inte gå till MVC förän jag gjort mitt vul på Huddinge och det gör vi i v.7+0. Innan dess så vet man ju tyvärr inte att allt står rätt till. Vi har därför bokat vår första tid med vår barnmorska på Mama Mia i början på maj ist. Förra gången jag var gravid gick jag på ett annat ställe som hade liknande upplägg som det du berättar om med gruppinfo (i v.8 tror jag). Gör det som känns bäst för er! Kram

Hmm...jag tog det som var närmast. Gruppinfot får jag väl stå ut med...tar ej med mig sambon då han inte klarar av sånt hahaha
    Tycker det känns jätte långt att vänta till den 26:e April för att få göra ultraljud.
    Jag har svårt att greppa att jag verkligen är med barn just nu. Jag behöver få se ett litet pickande hjärta för att kunna jubla och andas ut!

• Jennie2010
    villsågärna38 skrev 2011-04-04 12:25:20 följande:
    Jag vet precis vad du menar men jag tror inte att det är förrän i v.7 som man kan se hjärtat första gången så det är ju bara att vänta. Tiden gör grymt långsamt i början tycker jag! Kram
    Ja jag kan verkligen tänka mig att tiden kommer gå långsamt. Jag känner inte av att jag är gravid heller men det kommer väl...
    Ska jobba i natt och jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Vi har berättar för våra närmaste och vissa kollegor att vi hållt på med äggdonation. Jag och sambon bestämde att vi inte ska berätta att vi är gravida nu utan vänta tills det är säkert inne i magen. Hur lätt kommer det att bli när jag kommer till jobbet ikväll?
    Jag har svårt att ljuga så jag får se hahaha
  • Jennie2010
    Sharika skrev 2011-04-04 13:35:07 följande:
    Hoppar in här jag med efter rekommendationer från Villsågärna ;)
    Jag bor i Gävle, har gjort mina ÄD på Uppsala akademiska

Idag har vi fått tid för inskrivningssamtal hos barnmorska den 12:e april och tid för första VUL den 20:e! (ska då vara i v 7 om beräkningarna stämmer) IIIIIH! Det känns helt surrealistiskt. Men härligt naturligtvis...
    Ja det känns ju lite konstigt att vi ska på inskrivningen innan vi sett att allt ser okej ut.. men men.. Jag tar det som det kommer bara...

Jag tror jag har sagt grattis till er VSG och Jennie2010 en miljon gånger redan.. men GRATTIS{#emotions_dlg.flower}

Kram på er!
    hahaha GRAAAAAATTIS på dig med Sharika!
  • Jennie2010
    Nidra skrev 2011-04-04 17:56:40 följande:
    Välkomna och stort grattis till er sharika och jennie2010!! Vad härligt!

Villsågärna: Håller tummarna att allt är ok och att du snart känner dig bättre. Som sagt, blödningar är ju vanligt, även om det inte är så roligt. Om du känner dig väldigt orolig så skulle du kunna be om att få mäta HCG i blodet. Då kan man se om det stiger som det ska.

Idag har jag gjort UL och fick se två levande foster!! Nu är de 7 cm mellan huvud och rumpa. De låg och vände och vred sig, så roligt att se. Allt var ok så här långt, känns superbra. Nu är nästa delmål RUL i v 18.
    Ha det gott alla!
    Tackar!
    Åh vad kul för dig jag längtar såååå mycket efter att få se ett litet tickande hjärta
  • Jennie2010
    villsågärna38 skrev 2011-04-04 22:57:46 följande:
    Hej!
    Blöder mer och mer här så ja, vi får väl se hur det går. Kommer rätt mkt rött blod varenda gång jag går på toa och sist var det även lite "slemmigt" om ni förstår vad jag menar, som att det var lite av slemhinnan med. Jag och maken ber till alla gudar som finns just nu att bebben får stanna. Håll tummarna för oss! Kram
    Neeej nu får du sluta upp med att blöda tycker jag!
    Jag håller tummarna!
  • Jennie2010

Vet inte om det är för att jag är gravid men gud vad jag sover. Sover precis hela tiden. Jobbar på natten, åker hem (sover på bussen) går ut med hunden. Sover från 8 på morgonen och vaknar av att hunden vill ut vid 17. Går ut med henne sen sover jag tills jag måste åka till jobbet igen.

• Jennie2010
    Sharika skrev 2011-04-06 23:06:18 följande:
    Jag sover hela tiden med! Somnade med handen i popcornskålenGlad (sov i 20 minuter så, haha!)
    Somnar liksom i kroppen innan jag somnar på riktigt, om du förstår vad jag menar..
    Galet! Men jag är så glad för det så. Ja, antingen är det graviditeten eller så är det progesteronets biverkningar.

Som VSG skriver så bölar jag mycket också! Vi repar på en musikal på jobbet och jag sitter vid mixerbordet och tjuter för det mesta! Flört

Längtar verkligen efter VUL:et så man får se om allting står rätt till.
    Inga blödningar än iaf, men missfall kan ju komma när som helst och även om jag försöker att inte tänka på det så är jag ju jätteorolig att det ska bli så naturligtvis. Jag vet att det inte är något man kan påverka, men det verkar min hjärna skita i. Usch usch usch. Nu  när jag/vi lyckats efter 10 års kämpande känns det så himla surt att bli "snuvad på konfekten". Men vi hoppas hoppas hoppas att det vill stanna hos oss.. att det är våran tur nu!

Kram på er allihopa!
    hahaha härligt att det inte bara är jag som sover då Tycker synd om min hund bara...
    När ska du på ultraljud?
    Jag verkligen längtar efter ultraljud för att kunna se att det tickar ett litet hjärta. Jag kan inte riktigt glädjas fullt ut att jag är gravid. Är för rädd för att göra det.
  • Jennie2010
    Sharika skrev 2011-04-06 23:17:58 följande:
    Är också i någon slags "hålla huvudet kallt"-stadie och nog flippar jag ur någon sekund då och då när jag lyckas förstå att jag är gravid.. men som du säger.. vågar inte känna känslan av glädje fullt ut.. än.
    Den 20:e april ska vi titta hur det ser ut. Då är vi i v.8 och hjärtat borde slå och allt sådant.
    Inskrivningssamtal redan nu till veckan den 12:e april... är inte det lite tidigt det? aja.. så är det iaf.

Du då? Har du fått någon tid för VUL och kolla hur det ser ut?
    Den 15:e skulle jag på något gruppinfo och den 26:e April ska dom göra ultraljud
    Jag tar Levaxin så barnmorskan sa att dom troligtvis kommer få höja dosen då jag är gravid.
  • Jennie2010

Alltså jag måste vara dum i huvudet

Jag vet inte hur jag räknar ut att det är tänkt att jag ska föda. Tittat runt på olika sidor och där ska man räkna ut från när man senast hade mens...och det stämmer inte alls...

Jag måste ha fått världens hjärnsläpp

• Jennie2010
    Memaja skrev 2011-04-08 11:41:19 följande:

Var på hos Barnmorskan igår och gjorde RUL! Allt såg helt normalt ut på båda mina små pyren; hjärtat, njurarna, fötterna, läpparna, hjärnan - Allt! Åh, det känns så skönt! Och är så farschinerad att de kan se allt detta på ultraljudet, själv har man ibland svårt att se vad man tittat på.

Och nu nu vet jag vilka det är som ligger där inne och växer och mår bra. (Jag känner att jag ville ta reda på vad jag väntar så att jag kan mentalt och praktiskt kan förbereda mig så mycket som möjligt.) Och det är en pojke och en flicka!!! Jag är så lycklig! Tänk att få en av varje - vilken lycka! Och jag känner också att då kommer det också bli lättare för alla att inte bara "klumpa ihop" dem som "Tvillingarna" utan de blir mycket mer två egna individer.

Tack Emmylou för info om TryggHansa, jag har hört av fler att de var mycket bra och ifrågasätter inte mycket om det skulle bli några komplikationer i och med födseln.

Va kul!
    Grattis!
  • Jennie2010
    Nidra skrev 2011-04-09 07:59:00 följande:
    Memaja: Grattis till lyckat RUL och till en fin pojke och flicka! Vilken lycka!! Jag ska på RUL den 16/5 så det är ett tag kvar dit, tiden går så sakta. Jag kan också tänka mig att ta reda på könen för att kunna förbereda mig, låter klokt. Vi funderar faktiskt på att gå på tvillingklubbens föreläsning den 19/5. Det finns ingen annan tvillingutbildning här och det finns inga böcker eller info att få av BM heller. Dåligt tycker jag, det är ju inte superovanligt med tvillingar direkt?!

Pussesnuttan: Stort grattis till graviditeten!! Jag hade ca 300 på dag 11 och ca 700 på dag 13 om jag kommer ihåg rätt. HCG-värdet kan variera stort så jag tror att det är förhastade slutsatser att säga som din doktor. Man kan aldrig veta förrän man gör UL.

Jennie2010: Allt beror på hur gamla dina embryon var vid insättning. Enklast är att räkna den dagen du började med progesteron vagitorier som din ÄL-dag (samma dag som äggen plockades från donatorn). ÄL-dagen är samma som v 2 + 0. Då kan du använda uträkningsverktygen här på FL. Hoppas du blev klokare Glad.

Jag måste titta och bestämma mig för gravidförsäkring nu. Låter som att många är nöjda med Trygg Hansa, ska kika på den. Det blir säkert bra!

Idag blir det en heldag i trädgården med pyssel i rabatterna och korvgrillning, härligt! Ha det gott alla!
    Tack!

Ska också roa mig med att rensa lite i trädgården, plantera lite penseer i krukkor, grilla och handla lite alkoholfritt på bolaget
  • Jennie2010
    villsågärna38 skrev 2011-04-11 13:09:43 följande:

Nu har vi vul om ett par timmar. Så nervös att jag inte kan äta, mår även lite illa och har lite halsbränna... hoppas att det är gravsymtom!! Kram

Emmy och Tea: Tack för era tummar!! Kram

Hur gick det???
  • Jennie2010

Jag är så j-a ledsen Gråter Jag blöder

• Jennie2010
    The75 skrev 2011-04-12 11:55:43 följande:
    Jennie2010 jag vet hur jobbigt det känns vi är flera här på tråden som blött, det verkar vara ganska så vanligt att man blöder när man gjort ÄD så det behöver inte vara någon fara!
    Jag blödde till och från under nästan en mån och fick göra flera vul på Mamamia för att känna mej lugnare men dom hitta inget fel, vad tar du för mediciner? Vissa vaggisar gör slemhinnorna extra kännsliga vilket kan orsaka blödningar.
    Tårarna bara sprutar
    jag tar Progesteron 2 gånger om dagen och Progynon 3 gånger om dagen
  • Jennie2010

Tack alla söta rara människor!

Blödde bara en gång så ni har nog rätt!

Kram {#emotions_dlg.flower}

• Jennie2010

jag har tänkt på en sak...ni vet dom digitala gravtesten...sist jag testade med ett sånt så visade den vecka 3 +. Om jag nu skulle testa en vecka senare så borde det st vecka 4 eller hur? Om man fått missfall så borde hormonen sjunka och inte kunna visa mer än 3 veckor?
    Jag har inte testat bara funderat...

• Jennie2010

Tillbringat min dag på gynakuten.
    Var på gruppinfo på mödravården och jag stannade kvar en stund och pratade med barnmorskan. Jag berättade att jag haft en mindre blödning på tisdagen och haft lite spottings. Jag vet inte varför men jag började storböla och hon tyckte jag skulle åka in till gynakuten för att få svar.
    Väl på gynakuten så gjorde läkaren ett ultraljud. Han visade mig där det syntes att bebisen var. Han sa att det var svårt att se då det var så tidigt att man bara såg säcken. Jag är i vecka 6 sa jag och då sa han att det nog såg rätt kört ut.
    Det togs prover som ska tas om på söndag igen för att få ett slutgiltigt svar.
    Jag är så fruktansvärt ledsen och kan inte sluta grina Gråter 

• Jennie2010

Jag kommer inte skriva så mycket på ett tag...

Ligger hemma och storblöder och har otroliga menssmärtor.

Känner en sån stor sorg. Blir så fruktansvärt ledsen av att se sambons hopp krossas igen...

Tack alla fina människor!

Lycka till!

Kram {#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden ÄD gravida latte mammor i stockholm