• The75

ÄD gravida latte mammor i stockholm

Tänkte vi ÄD gravida stockholmare skulle ha någonstans att träffas och prata om allt från våra graviditeter till framtiden.
    Vi gjorde vår ÄD på Ava i Riga men om du gjort din utomlands eller här hemma spelar ingen roll ni är alla välkomna.
    Vi har BF 110728 men eftersom vi denna gång vill ha planerat snitt och det sker 39+0 så kommer vår pojke 110721 om allt går enligt planerna
    Vi går på MamaMia på Karlavägen där är dom toppen och att jag denna gång gjort ÄD är inget konstigt för dom,dom vet precis vad som behöver göras och det känns tryggt att dom har  erfarenhet i ämnet.
    Vi kommer vecka 24 få göra NOTCH UL och se att flödet i dom två stora blodkärlen som förser livmodern med blod fungerar som dom ska.

Skulle gärna träffas när dom små har kommit för att  fika och ta långa sköna promender i stockholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-01 09:08
    ÄD-GRAVIDA LATTEMAMMORS I STOCKHOLM
    BF
    Sommarbebis201105: BF 2011-05-30
    Tea75: BF 2011-07-28, snitt 2011-07-20
    Silkes: BF 2011-08-01
    Paltkoma: BF 2011-08-16.
    Emmylou: BF 2011-08-21.
    Tabasco: BF 2011-08-27.
    Memaja: BF 2011-08-27: Väntar tvillingar
    Nidra: BF 2011-10-11.väntar Tvillingar.
    Villsågärna38: BF 2011-11-28
    Pussesnuttan:BF runt Lucia,tvillingar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 08:00
    ÄD-GRAVIDA LATTEMAMMORS I STOCKHOLM
    BF
    Sommarbebis201105: BF 2011-05-30
    Tea75: BF 2011-07-28,snitt 2011-07-20
    Silkes: BF 2011-08-01
    Paltkoma: BF 2011-08-16
    Emmylou: BF 2011-08-21
    Tabasco: BF 2011-08-27
    Memaja: BF 2011-08-27 Väntar tvillingar
    Nidra: BF 2011-10-11 Tvillingar
    Pussesnuttan: BF runt Lucia,tvillingar

• Svar på tråden ÄD gravida latte mammor i stockholm
  • Paltkoma

sommarbebis - grattis o härligt att ha kommit så långt som v30. snart dags!!

villsågärna - grattis till plus!!! så kul att det funkade denna gång. håller tummarna.

nidra - tummarna för dig också att tvillingarna vill bo kvar. har hört flera historier där folk lyckats med äd/ivf o adoption o helt plötsligt har flera barn. men tvillingar plus adopterat barn kanske är lite för bra;)

jag har blivit inbokat för NOTCH i v 25. min BM tog upp det o bokade in tid, annars hade jag inte haft koll.

det är jätteintressant att höra hur ni andra ser på donaterat ägg. som jag sa tidigare slits jag mellan att vara öppen och avdramatisera och att inte vilja berätta. jag har några vänner som har använt donerad sperma. det är få som vet och ibland önskar jag att jag INTE hade vetat det heller. det är ju deras barn till 100% men ibland fladdrar tankarna iväg o jag börjar fundera på fysiska likheter, vilket jag inte vill tänka på när jag träffar dem! samtidigt kan ju jag o min vän prata en hel del om ÄD/spermadonation.
    jag tror ju mycket på det kulturell och social påverkan även om gener såklart spelar in.

silkes - härligt att du känner bebis så tydligt!
    jag TROR att jag idag för första gången känner av "guldfisken" (rolig liknelse som en BM använde, att bebisen ligger i en vattenpåse som en guldfisk o inte kan klämmas). känner som du tabasco att jag inte riktigt har tagit in att jag är gravid än, har inte berättat för kollegor, allt känns overklig än men misstänker att magen kommer att göra allt mer konkret väldigt snart!!

tea - sendrag är vidrigt, kan göra så ont!! har haft det tidigare o det är ju bara att studsa upp o försöka få bort det. för "vanliga, ogravida" brukar ju tipset vid sendrag vara tillskott av magnesium o kalk. kanske värt ett försök.

• sommar201106

Leiben & Paltkoma - tack och bock=) Ja, tiden går fort som bara den.

Första gången jag hört talas om Notch ultraljud, vi ska på det sista ul nästa måndag och det kallade barnmorskan tillväxt ultraljud, är det samma sak? Trodde man visste allt men tydligen inte=)

kram

• The75

Hej
    Sommarbebis201105 nej TUL och NOTCH är inte samma sak,TUL tittar man på bebisen och NOTCH tittar man på blodflödet i dom stora blodkärlen som försörjer livmodern med blod.

• villsågärna38

Hej tjejer!

Paltkoma - tack Intressant med NOTCH - det vill jag också göra! Låter ju väldigt bra!

Tea - jobbigt med sendrag! Kram

Nidra - oj va spännande med tvillingar!! Kram

Är ni som går på Mamma Mia nöjda med dem? Någon som går på Söder eller går alla på Karlavägen? Tänkte ta kontakt med MVC i veckan och har tidigare gått hos Barnmorskorna i Gamla Stan (BB Stockholm). Hade en jättegullig barnmorska där sist men de har inte eget ultraljud utan då gör man ultraljuden på Ultragyn vid Odenplan och jag tycker nog att det skulle vara skönt att gå på samma ställe nu när man gjort ÄD. Idag har vi även bokat in vårt första vul, ska till Huddinge den 11 april - hoppas så att vi kommer att se ett hjärta som slår då. Försöker att inte oroa mig men har man haft MA tidigare så spökar ju det i bakhuvudet. Sist såg vi hjärtat slå i v.9+4 och sen på NUPP-ultrajudet några veckor senare hade bebisen dött. Kommer aldrig att glömma den känslan och gruvar mig som attan för ultraljuden men intalar mig att det ju nu är ett friskare och yngre ägg så att chanserna är så mkt större. Nån som känner igen sig? 

Kramar

• villsågärna38
    Leiben skrev 2011-03-28 19:20:41 följande:
    ultragyn är TOPPEN som mvc. Så förstående och seriösa!
    Hade du dem som MVC hela tiden eller i kombination med nån av BB Stockholms mottagningar? De var jättetrevliga när vi var där också har bara så oerhört sorgliga minnen därifrån. Kram
  • villsågärna38
    Paltkoma skrev 2011-03-28 10:42:33 följande:
    sommarbebis - grattis o härligt att ha kommit så långt som v30. snart dags!!

villsågärna - grattis till plus!!! så kul att det funkade denna gång. håller tummarna.

nidra - tummarna för dig också att tvillingarna vill bo kvar. har hört flera historier där folk lyckats med äd/ivf o adoption o helt plötsligt har flera barn. men tvillingar plus adopterat barn kanske är lite för bra;)

jag har blivit inbokat för NOTCH i v 25. min BM tog upp det o bokade in tid, annars hade jag inte haft koll.

det är jätteintressant att höra hur ni andra ser på donaterat ägg. som jag sa tidigare slits jag mellan att vara öppen och avdramatisera och att inte vilja berätta. jag har några vänner som har använt donerad sperma. det är få som vet och ibland önskar jag att jag INTE hade vetat det heller. det är ju deras barn till 100% men ibland fladdrar tankarna iväg o jag börjar fundera på fysiska likheter, vilket jag inte vill tänka på när jag träffar dem! samtidigt kan ju jag o min vän prata en hel del om ÄD/spermadonation.
    jag tror ju mycket på det kulturell och social påverkan även om gener såklart spelar in.

silkes - härligt att du känner bebis så tydligt!
    jag TROR att jag idag för första gången känner av "guldfisken" (rolig liknelse som en BM använde, att bebisen ligger i en vattenpåse som en guldfisk o inte kan klämmas). känner som du tabasco att jag inte riktigt har tagit in att jag är gravid än, har inte berättat för kollegor, allt känns overklig än men misstänker att magen kommer att göra allt mer konkret väldigt snart!!

tea - sendrag är vidrigt, kan göra så ont!! har haft det tidigare o det är ju bara att studsa upp o försöka få bort det. för "vanliga, ogravida" brukar ju tipset vid sendrag vara tillskott av magnesium o kalk. kanske värt ett försök.
    Svårt - våra familjer och närmaste vänner vet men inte alla bekanta. Förstår hur du tänker samtidigt som ju tanken är att man ska berätta ganska tidigt för barnet och då kan ju han/hon självklart berätta det vidare i sin tur - på ett barns sätt - och kanske då lika bra att alla vet? Men å andra sidan tycker jag väl inte att varenda människa har med det att göra lika lite som jag har att göra med hur deras barn blev till... ja svårt, jag vacklar också lite fram och tillbaka Kram
  • Leiben
    villsågärna38 skrev 2011-03-28 19:22:32 följande:
    Hade du dem som MVC hela tiden eller i kombination med nån av BB Stockholms mottagningar? De var jättetrevliga när vi var där också har bara så oerhört sorgliga minnen därifrån. Kram
    hela tiden. man var knuten till en doktor hela tiden och vid minsta oro fick jag lyssna på hjärtljud och jag gjorde en del vul/ ul också :)
  • villsågärna38
    Leiben skrev 2011-03-28 20:04:41 följande:
    hela tiden. man var knuten till en doktor hela tiden och vid minsta oro fick jag lyssna på hjärtljud och jag gjorde en del vul/ ul också :)
    Det låter ju jättebra Ja det är lite klurigt det här med att välja mvc, finns ju så många bra i Stockholm. Får nog fundera nån dag till...
  • The75

VSG jag tycker det känns skönt att gå på Mamamia på Karlavägen där jag går för det finns allt där MVC,UL , läkare + att dom är vana vid ÄD för dom är det inte de minsta konstigt dom har ganska många som går där som gjort ÄD vilket känns tryggt :0)

Svar på tråden ÄD gravida latte mammor i stockholm