• Sharika

ÄD gravida latte mammor i stockholm

Hoppar in här jag med efter rekommendationer från Villsågärna ;)
    Jag bor i Gävle, har gjort mina ÄD på Uppsala akademiska

Idag har vi fått tid för inskrivningssamtal hos barnmorska den 12:e april och tid för första VUL den 20:e! (ska då vara i v 7 om beräkningarna stämmer) IIIIIH! Det känns helt surrealistiskt. Men härligt naturligtvis...
    Ja det känns ju lite konstigt att vi ska på inskrivningen innan vi sett att allt ser okej ut.. men men.. Jag tar det som det kommer bara...

Jag tror jag har sagt grattis till er VSG och Jennie2010 en miljon gånger redan.. men GRATTIS{#emotions_dlg.flower}

Kram på er!

• Sharika
    villsågärna38 skrev 2011-04-04 22:57:46 följande:
    Hej!
    Blöder mer och mer här så ja, vi får väl se hur det går. Kommer rätt mkt rött blod varenda gång jag går på toa och sist var det även lite "slemmigt" om ni förstår vad jag menar, som att det var lite av slemhinnan med. Jag och maken ber till alla gudar som finns just nu att bebben får stanna. Håll tummarna för oss! Kram
    Jag ber till alla gudar jag med VSG.. Hoppas att det slutat nu.. Håller tummarna!
    Hjärta
  • Sharika
    Jennie2010 skrev 2011-04-06 22:49:40 följande:
    Vet inte om det är för att jag är gravid men gud vad jag sover. Sover precis hela tiden. Jobbar på natten, åker hem (sover på bussen) går ut med hunden. Sover från 8 på morgonen och vaknar av att hunden vill ut vid 17. Går ut med henne sen sover jag tills jag måste åka till jobbet igen.
    Jag sover hela tiden med! Somnade med handen i popcornskålenGlad (sov i 20 minuter så, haha!)
    Somnar liksom i kroppen innan jag somnar på riktigt, om du förstår vad jag menar..
    Galet! Men jag är så glad för det så. Ja, antingen är det graviditeten eller så är det progesteronets biverkningar.

Som VSG skriver så bölar jag mycket också! Vi repar på en musikal på jobbet och jag sitter vid mixerbordet och tjuter för det mesta! Flört

Längtar verkligen efter VUL:et så man får se om allting står rätt till.
    Inga blödningar än iaf, men missfall kan ju komma när som helst och även om jag försöker att inte tänka på det så är jag ju jätteorolig att det ska bli så naturligtvis. Jag vet att det inte är något man kan påverka, men det verkar min hjärna skita i. Usch usch usch. Nu  när jag/vi lyckats efter 10 års kämpande känns det så himla surt att bli "snuvad på konfekten". Men vi hoppas hoppas hoppas att det vill stanna hos oss.. att det är våran tur nu!

Kram på er allihopa!
  • Sharika
    Jennie2010 skrev 2011-04-06 23:15:14 följande:
    hahaha härligt att det inte bara är jag som sover då Tycker synd om min hund bara...
    När ska du på ultraljud?
    Jag verkligen längtar efter ultraljud för att kunna se att det tickar ett litet hjärta. Jag kan inte riktigt glädjas fullt ut att jag är gravid. Är för rädd för att göra det.
    Är också i någon slags "hålla huvudet kallt"-stadie och nog flippar jag ur någon sekund då och då när jag lyckas förstå att jag är gravid.. men som du säger.. vågar inte känna känslan av glädje fullt ut.. än.
    Den 20:e april ska vi titta hur det ser ut. Då är vi i v.8 och hjärtat borde slå och allt sådant.
    Inskrivningssamtal redan nu till veckan den 12:e april... är inte det lite tidigt det? aja.. så är det iaf.

Du då? Har du fått någon tid för VUL och kolla hur det ser ut?
  • Sharika
    Jennie2010 skrev 2011-04-07 21:04:18 följande:

Alltså jag måste vara dum i huvudet

Jag vet inte hur jag räknar ut att det är tänkt att jag ska föda. Tittat runt på olika sidor och där ska man räkna ut från när man senast hade mens...och det stämmer inte alls...

Jag måste ha fått världens hjärnsläpp

Jennie2010: Om du använder "gravidverktyget" här på FL och räknar tillbaka 16 dagar från ditt ET eller FET så får du ett ungefärligt datum när din grav. skulle börja (give or take någon dag så där) Iaf var det så UAS sa till mej att jag skulle räkna. Och om du använder det här verktyget här så får du fram alla datum automatiskt!
    KRAM!
  • Sharika
    villsågärna38 skrev 2011-04-11 16:09:55 följande:
    Hej på er kära vänner!

Det gick jättebra idag! Vi såg en liten, liten räka med ett tickande hjärta. Är ju bara i v.6+6 så det var svårt att se så bra men vi är nöjda över att vi fick se hjärtljud och att storleken stämde med veckan jag var i också dvs allt ser normalt ut Tack för alla tummar! Nu tänker vi försöka njuta litegrann iaf.

Stora kramar till er alla
    Underbart att höra/läsa VSG! Skrattande Vad glad jag blir för eran skull!
    Om lite mer än en vecka är det dags för oss (den 20:e) att få se om allt står rätt till.
    Jag har iofs inte blödit något (än) men är väldigt orolig och nojjig iaf!

Kram på dej!
  • Sharika
    Jennie2010 skrev 2011-04-12 11:29:42 följande:
    Jag är så j-a ledsen Gråter Jag blöder

Men lilla hjärtat! Ring till en gyn och be att få komma upp och kolla hur allt ser ut.
    Förstår att du ledsen och rädd.. hoppas att det bara är blödningar som är "vanliga"...

Tänker på dej gumman!
    Stora stora kramar!

• Sharika

Villsågärna: Jag blir så ledsen och som de andra tidigare skrivit såå orättvist och eländigt och.. ja.. svårt att finna orden. Tänker på er och hoppas ni rår om varandra och kan finna kraft och framtidstro och hopp.. Stora kramar!

Svar på tråden ÄD gravida latte mammor i stockholm