• The75

ÄD gravida latte mammor i stockholm

Tänkte vi ÄD gravida stockholmare skulle ha någonstans att träffas och prata om allt från våra graviditeter till framtiden.
    Vi gjorde vår ÄD på Ava i Riga men om du gjort din utomlands eller här hemma spelar ingen roll ni är alla välkomna.
    Vi har BF 110728 men eftersom vi denna gång vill ha planerat snitt och det sker 39+0 så kommer vår pojke 110721 om allt går enligt planerna
    Vi går på MamaMia på Karlavägen där är dom toppen och att jag denna gång gjort ÄD är inget konstigt för dom,dom vet precis vad som behöver göras och det känns tryggt att dom har  erfarenhet i ämnet.
    Vi kommer vecka 24 få göra NOTCH UL och se att flödet i dom två stora blodkärlen som förser livmodern med blod fungerar som dom ska.

Skulle gärna träffas när dom små har kommit för att  fika och ta långa sköna promender i stockholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-01 09:08
    ÄD-GRAVIDA LATTEMAMMORS I STOCKHOLM
    BF
    Sommarbebis201105: BF 2011-05-30
    Tea75: BF 2011-07-28, snitt 2011-07-20
    Silkes: BF 2011-08-01
    Paltkoma: BF 2011-08-16.
    Emmylou: BF 2011-08-21.
    Tabasco: BF 2011-08-27.
    Memaja: BF 2011-08-27: Väntar tvillingar
    Nidra: BF 2011-10-11.väntar Tvillingar.
    Villsågärna38: BF 2011-11-28
    Pussesnuttan:BF runt Lucia,tvillingar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 08:00
    ÄD-GRAVIDA LATTEMAMMORS I STOCKHOLM
    BF
    Sommarbebis201105: BF 2011-05-30
    Tea75: BF 2011-07-28,snitt 2011-07-20
    Silkes: BF 2011-08-01
    Paltkoma: BF 2011-08-16
    Emmylou: BF 2011-08-21
    Tabasco: BF 2011-08-27
    Memaja: BF 2011-08-27 Väntar tvillingar
    Nidra: BF 2011-10-11 Tvillingar
    Pussesnuttan: BF runt Lucia,tvillingar

• Svar på tråden ÄD gravida latte mammor i stockholm
  • Nidra

Stor kram jennie2010! Sänder massa tröst och kraft genom cyberrymden!

• Memaja

Tabasco: Det låter som en toppen idé. Jag har tyvärr inte själv ett ställe i skärgården men planerar att vara mycket ute hos släkten. Har ni testat Djurös nya krog, Motorverkstan? Är lite nyfiken på den...

Just nu har nog tvillingarna ett gymnastikpass inne i magen, för oj vad det känns!

• Tabasco1

Memaja: Vi har inte heller något eget ställe i skärgården utan bor hos svärföräldrarna. Nej vi har inte testat Djurös krog Motorverkstan. Jag kollade på nätet och det verkar vara en trevlig krog med god mat. Det går att ta sig dit med både bil och SL. Då är man inte beroende av båt vilket är skönt. Den får vi testa någon dag framöver.

• Silkes

Hej alla

Undrar om det är någon av er som har sett statistik på antal barn födda med hjälp av äggdonation resp spermiedonation/år. På Huddinge sa de att det numer föds ca 200 barn efter äggdonation gjord i Sverige men går det överhuvudtaget att veta hur många som föds efter äggdonation utomlands?

Jag tycker det vore bra att deta på ett ungefär när man pratar med folk så att alla kan förstå att det är mycket vanligare än vad de tror.

• The75

Hej
    Jag har aldrig hört någon siffra på hur många barn som födds genom ÄD gjord utomlands men det är säkert lika många eller fler än gjorda i Sverige och så kan jag tänka mej att det finns ett stort mörkertal dom som inte ens berättar för BM

• sommar201106

Jennie2010 - gör ont i hela mig när jag läser det du skrivit. Önskar er all lycka till i framtiden och hoppas du snart kommer tillbaka!

Stor kram!!!

• Tabasco1

Idag köpte jag ett par snygga gravidjeans på Polarn o Pyret (tack för tipset Paltkoma!). De ser inte slitna ut (som alla andra gravidjeans) utan ser mörkblått nya ut. De har en gravidmage-del som är reglerbar högst upp, strax under bysten. Dessa kan jag rekommendera.

Kram

• Pussesnuttan

Jennie2010,
    Lider så med dig, många kramar. Försök ta hand om varandra i eran sorg.

Själv slits jag mellan hopp och förtvivlan. Fick en blödning igår och fick komma till min gyn på kontroll. Han kunde se två hinnsäckar, den ena verkade tom men i den andra kunde man se ett pickande hjärta-hurra!!!!
    Han trodde att blödningen kunde vara den tomma som är på väg ut. Dessutom var det lite olika storlek på dem. Den tomma motsvarade exakt dagen jag är på medan det lilla livet var några dagar större.

Är ju självklart överlycklig över det lilla slående hjärtat men samtidigt livrädd för att mista den också.
    Ska på nytt vul nästa torsdag men det känns som en evighet tills dess.

Jag går fortf hos gynekologen som hjälpte mig inför själva ÄD i St Petersburg. När har ni andra kontaktat någon vanlig MVC?

• Pussesnuttan

Silkes,
    Tänkte på det du skrev om hur många som föds via ÄD.
    Jag tror att det är många gånger fler än vad den svenska statistiken visar.
    Under vår vistelse i St Petersburg var vi på kliniken 3 ggr under drygt en vecka. Alla gångerna satt det minst 2-3 andra par där som var från Sverige eller Norge.

• Paltkoma

tycker också det vore jätteintressant att veta hur många ÄD-barn som föds i sverige varje år. tror som ni att mörkertalet är stort.

kul tabasco att du hittade PoP-jeans. jag har också köpt ett par, men de låga i midjan, satt bättre på mig.

pussesnuttan - håller tummarna allt är bra med ena fostret. jag var på första mvc-besöket i v 9. hade då fått remiss via min vanliga gyn o blev snabbt kallad.

Svar på tråden ÄD gravida latte mammor i stockholm