• The75

ÄD gravida latte mammor i stockholm

Tänkte vi ÄD gravida stockholmare skulle ha någonstans att träffas och prata om allt från våra graviditeter till framtiden.
    Vi gjorde vår ÄD på Ava i Riga men om du gjort din utomlands eller här hemma spelar ingen roll ni är alla välkomna.
    Vi har BF 110728 men eftersom vi denna gång vill ha planerat snitt och det sker 39+0 så kommer vår pojke 110721 om allt går enligt planerna
    Vi går på MamaMia på Karlavägen där är dom toppen och att jag denna gång gjort ÄD är inget konstigt för dom,dom vet precis vad som behöver göras och det känns tryggt att dom har  erfarenhet i ämnet.
    Vi kommer vecka 24 få göra NOTCH UL och se att flödet i dom två stora blodkärlen som förser livmodern med blod fungerar som dom ska.

Skulle gärna träffas när dom små har kommit för att  fika och ta långa sköna promender i stockholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-01 09:08
    ÄD-GRAVIDA LATTEMAMMORS I STOCKHOLM
    BF
    Sommarbebis201105: BF 2011-05-30
    Tea75: BF 2011-07-28, snitt 2011-07-20
    Silkes: BF 2011-08-01
    Paltkoma: BF 2011-08-16.
    Emmylou: BF 2011-08-21.
    Tabasco: BF 2011-08-27.
    Memaja: BF 2011-08-27: Väntar tvillingar
    Nidra: BF 2011-10-11.väntar Tvillingar.
    Villsågärna38: BF 2011-11-28
    Pussesnuttan:BF runt Lucia,tvillingar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 08:00
    BF
    Sommarbebis201105: BF 2011-05-30
    Tea75: BF 2011-07-28,snitt 2011-07-20
    Silkes: BF 2011-08-01
    Paltkoma: BF 2011-08-16
    Emmylou: BF 2011-08-21
    Tabasco: BF 2011-08-27
    Memaja: BF 2011-08-27 Väntar tvillingar
    Nidra: BF 2011-10-11 Tvillingar
    Pussesnuttan: BF runt Lucia,tvillingar

• Svar på tråden ÄD gravida latte mammor i stockholm
  • The75

Leiben den finns på sidan 16 men jag kunde inte kopiera den när jag har FL i min iphone så om du vill kan du titta där :0)

• Pussesnuttan

Tack alla!
    Det känns fortfarande helt overkligt.

Här är den senaste listan jag hittade. Uppdatera gärna.

BF  Gravid
    Sommarbebis201105: BF 2011-05-30 Första försöket med ÄD
    Tea75: BF 2011-07-28,  snitt troligen v 39+0
    Silkes: BF 2011-08-01, Första försöket med ÄD och första graviditeten, 4 tidigare IVF:er
    Paltkoma: BF 2011-08-16. Första försök med ÄD
    Emmylou: BF 2011-08-21. 2:a ÄD- en son efter 1:a.
    Tabasco: BF 2011-08-27. Första försöket med ÄD och första graviditeten
    Memaja: BF 2011-08-27: Första försöket med ÅD och första graviditeten. Väntar tvillingar
    Nidra: BF 2011-10-11. Nionde försöket, fjärde graviditeten. Tvillingar.
    Villsågärna38: BF 2011-11-28, femte ÄD, tidigare sex ivf.
    Pussesnuttan: BF runt Lucia, 3 IVF:er och 2:a ÄD. Väntar tvillingar.

• Paltkoma

Grattis Pussesnuttan till tvillingar och att allt såg bra ut! härliga nyheter.

• Emmylou

Hej på er!

Pussesnuttan: Grattis till 2 pyren!! Vad härligt att allt såg bra ut

Paltkoma: Trevligt att jag inspirerar dig! & härligt att allt var bra på notch, det är alltid kul att träffa sin lille där inne. Jag har också liten mage, hade det första grav oxå. Då fick jag höra varje dag från mina kollegor att jag inte hade någon mage. Den här gången kom magen tidigare (magmuskler borta med vinden..). Så den här gången har dom tyckt att jag har mycket större mage. Människor tycker visst alltid att gravida magar är fritt fram att kommentera & ta på

Tea75: UL på livmodertappen för att se om den har börjat öppna sig för tidigt (tidiga värkar/sammandragningar).

Nu är det dags för middag. Kram alla!

• villsågärna38
    Hej, hej!

Varit på semester i två veckor och måste uppdatera er på vad som hänt här hos oss. Vi åkte bort söndagen för två veckor sedan och på fredagen innan så fick jag missfall. Började blöda på kvällen och vi åkte in till DS då vi ju skulle på semester på söndagen och behövde få ett besked. Tyvärr hade hjärtat stannat på den lille/lilla så det var inget att göra åt. Hade förmodligen stannat någon dag efter vi såg hjärtat på vul, så tragiskt och sorgligt. Vårt hjärta brast när vi såg det. De gjorde en skrapning på mig på lördagen då vi försökt med medicinsk behandling natten mellan fredagen och lördagen men tyvärr så kom inte allt med och man vågade inte riskera att något var klart då vi skulle resa bort dagen därpå. På söndagen åkte vi iaf på semester som planerat och tur var väl det, var välbehövligt! Har haft en skön semester med maken i alla fall även om vi självklart har varit ledsna också, men iaf glada att vi kom iväg, hade varit så mkt värre att vara hemma i vardagen. Känner det nu när jag kommer hem Vet inte hur många motgångar vi ska klara eg jag och maken. Vi har två frysägg kvar på vårt sista ÄD-försök (tredje donatorn) men hoppas inte mkt på det längre, båda gångerna vi blivit gravida ihop har vi ju fått missfall/MA och vi har ju gjort ivf:er och ÄD nu i totalt tre år. Det här var var det nionde ägget vi fick tillbaka på en behandling och vi har totalt gjort sex ivf:er och fem ÄD. Livet känns tungt just nu så vi fokuserar på adoption tills vidare så får vi väl se när vi kan göra ÄD/FET nästa gång.

Kram och lycka till er alla andra, lämnar tråden nu och orkar inte läsa vad som hänt de sista två veckorna vi varit borta tyvärr, hoppas att ni förlåter mig för det Hjärta
  • Leiben

Villsågärna: Jag blev så ledsen när jag läste ditt inlägg att jag tom tänkte klicka mig bort och inte kommentera för jag vet inte vad jag ska skriva....Det är så grymt sorgligt eller sorgligt grymt kanske, det ni går igenom. Jag önskar så av hela mitt hjärta och allt jag kan känna, att ni två tappra människor ska få avsluta er sjukt orättvisa kamp och få ert efterlängtade barn. Det bara MÅSTE bli så för så där mycket kan man inte få gå igenom förgäves....

• villsågärna38
    Leiben skrev 2011-05-02 22:19:33 följande:
    Villsågärna: Jag blev så ledsen när jag läste ditt inlägg att jag tom tänkte klicka mig bort och inte kommentera för jag vet inte vad jag ska skriva....Det är så grymt sorgligt eller sorgligt grymt kanske, det ni går igenom. Jag önskar så av hela mitt hjärta och allt jag kan känna, att ni två tappra människor ska få avsluta er sjukt orättvisa kamp och få ert efterlängtade barn. Det bara MÅSTE bli så för så där mycket kan man inte få gå igenom förgäves....
    Tack vännen för att du inte klickade bort. Dina ord betyder jättemycket. På nåt sätt klarar vi detta, jag vet att vi gör det bara lite svårt att se just nu. Stora kramar
  • Silkes

villsågärna38: tårarna rinner, vad ska man säga... Det finns ingen rättvisa i detta och jag känner så oerhört mycket för dig och din man. Du skriver så tappert och jag slås vid varje nederlag (både mina egna och andras) av hur mycket vi tydligen är kappabla att orka. Jag har tänkt så många gånger att jag bara borde vilja lägga mig ner och sluta andas men av någon anledning har jag inte gjort det, och konstigt nog inte ens velat göra det mer än för en kort stund.  Åh, jag vet att ni kommer få minst ett litet fint älskat och galet välkommet barn, på det ena eller andra sättet.

Skickar stor kram!

• The75

Hej
    Villsågärna38 håller med föregående inlägg det finns inga ord! Innan denna graviditet fick vi oxå MF så jag förstår vad ni går igenom till viss del :0( tänker på dej :0)

Svar på tråden ÄD gravida latte mammor i stockholm