• Majagräddnos11

ÄD gravida latte mammor i stockholm

Hej! Har inte sett denna länk tidigare... Är i v 30 efter äd i Riga på EGV. En tjej. Senaste TUL visade -17,5%... har ett nytt den 13 juni. Hoppas det ska vara bättre då... Blir förstås nojjig... Hade precis börjat slappna av och njuta av graviditeten.... Kul med sån här länk! Har BF 16 augusti.

• Majagräddnos11

Sommarbebis måste fått annat att tänka på, hoppas hoppas! Låter bra att tillväxten varierar sig, jag har försökt att ta det lugnt nu under långhelgen... Och hoppas det ska ha gett resultat! Vi får se nästa vecka!

• Majagräddnos11

Är det nån av er som ska föda med snitt på KS? Har ni i så fall varit på samtal? Jag ska dit den 14 och träffa en barnmorska som jag förväntar mig hårt motstånd ifrån. Jag födde vaginalt för 6 år sen, en lite "svajjig" förlossning som gjort att jag hellre vill ha ett ks för jag fått för mig att det är säkrare för bebisen... Och det inte blir några fler graviditeter.... Men jag är osäker på om mina argument räcker för dem och att de ska neka mig... Vad tror ni?

• Majagräddnos11

Silkes: för mig var det bra att veta könet, jag har behövt jobba lite på att inse och tro på att min graviditet är på riktigt, att den ska gå bra osv. Jag fick ett till sätt att relatera till bebisen på, jag kunde kalla bebisen "hon" och inte bara "det". Sen spelar vilket kön inte någon roll för mig.

• Majagräddnos11

Tea75: jag går också på mamamia (karlavägen) och fick träffa en läkare från Danderyd (visade det sig). Han beviljade ks, dock hade jag bett att få föda på Karolinska i Solna, och där kunde han förstås inte bevilja mig... Jag tyckte samtalet var jobbigt, jag föll i tårar och hulkade ur mig mina motiv. Det är något med att hela resan ha fått kämpa, förklara, ta reda på allt själv, som gör mig så ledsen och uppgiven. Ingenting är självskrivet. Och jag vill inte att nåt ska få hända min bebis på slutet, när jag nu kommit så här långt. Och jag måste nu göra om samtalet på Karolinska där jag förväntar mig att bli nekad mer eller mindre... Well well...

• Majagräddnos11

Oooooo ett under har skett! Tusen tusen tusen grattis till hela familjen! Jättekul och jag tolkar det som att allt har gått bra!

• Majagräddnos11

Jag bär också säte... Och har lite annorlunda krafsande och sparkande. I natt vaknade jag av ont i bröstet/hjärtat. Jag har haft gallsten och smärtan var lik den... Någon som haft liknande? Det satt i en halvtimma och lättade om jag låg på höger sida...

En annan fråga också... Det kliar under armarna på mig, sen ca 4 v. Någon som känner igen sig? Kliar mig som en apa ibland!

Stackars dig Tea som inte får behålla maten!

Idag fick jag ok till k-snitt på Karolinska i Solna. Återstår att boka tiden...

• Majagräddnos11

Oj, Nidra, beklagar dina tidigare dödsfall, tung läsning. Men som du säger, könet spelar mindre roll sen, huvudsaken är ju att allt går bra, och troligen finns det ju ingen koppling till könen för det som hände dig tidigare! Skönt med ett bra notch och TUL! Glas midsommar till alla!

• Majagräddnos11

Jag ska till läkaren i morgon på mamamia också, på fm, och har tid hos BM på onsdag... Ska kolla upp klådan då... Hade en bra midsommar, lugn på sitt sätt... Jag har också lågt blodtryck, ibland båda värdena under noll, men som tur är så lider jag inte av det... Nu är det läggdax! Förresten, har idag handlat de första baby kläderna... De är verkligen små...! Natti Natti

Svar på tråden ÄD gravida latte mammor i stockholm