• Majagräddnos11

ÄD gravida latte mammor i stockholm

Mitt läkarbesök var också lite frågande... Hon undrade vad jag gjorde där, och jag med... Ingen info från BM vad man kunde kolla upp... Jag frågade om klådan, men hon gjorde inget. Jag har nu lämnat blodprov, som inget visade på höjda gallsyror, skönt! Vatten i hinkar ska jag komma ihåg! Ska kolla barnvagn på blocket nu...!

• Majagräddnos11

Tea: jag vill helst ha en Emmaljunga Mondial... Men är inte så insatt i vagnarna än... Grönt är annars min favoritfärg!

Jag mår oförskämt bra... Lider inte av värmen, svullenhet, trötthet eller klåda längre... Jag har tid för snitt den 10 augusti... Det börjar närma sig och vi planerar att vara på resande fot tom 25 juli. Hoppas verkligen inte att det sätter igång före det!!!

• Majagräddnos11

Grattis Tea!!! Nu är det ofattbara både fattbart och hörbart!!! Ser fram emot latte i augusti! Min tur den 10...

• Majagräddnos11

På tisdag smäller det! Jag har fått dagen D ändrad till 9 augusti. Var på inskrivning på KS Solna igår, det gick snabbt, en timma i stället för det dubbla eller tredje... Det ska bli spännande att träffa er alla snart

Jag håller på att leta efter vagn på Blocket, jag vill ha en där barnet kan sitta vänd mot mig, ha stort packutrymme nertill samt rejäla hjul för vintern... Jag tror jag bara har Emmaljunga att välja på... men det kanske finns fler? Det börjar bli dags att hitta en lämplig nu.. Inte heller har jag bäddat en spjälsäng än... vi har en begagnad i källaren, men den har inte åkt upp än... Men jag har ju några dagar på mig... Jag har en enkel graviditet utan minsta krämpa... orkar till och med ligga i solen korta stunder.... har köpt en solsäng, eller var det heter, bara för det ändamålet.... 

Skönt att läsa om anknytning, även om jag känner mig mer och mer lugn på den fronten! Vi har inte berättat för så många heller, släkten vet inget, så det ska bli intressant och se hur de kommenterar och framför allt hur jag känner inför det.... 

Försöker förbereda min 6åringen på syskon och vad som kommer hända... får se hur mycket han har förstått och hur han reagerar... Min man sitter mest med förundrad blick och jobbar in i det sista... 

Oj oj tänkt att det snart är dags. Har fortfarande svårt att förstå att detta gick vägen....!

Lycka till till alla ni andra som snart också är där ! ! ! 

• Majagräddnos11

Nu är en vagn inköpt, det är bra...

Min mage och bebis är inte heller så stor, ca 2850 gr vid 37+2. Med min 6 åring gick jag 10 dgr över tiden, de var bland de längsta dagarna i mitt liv, så jag förstår att det kan vara jobbigt att vänta! Men det så häftigt när det väl är dags!!!

• Majagräddnos11

Igår kom den första känslan av att "jag är redo" och "hon är min, min bebis och blivande dotter". Jag har haft svårt för att släppa fram känslor under hela den här graviditeten och varit lite rädd för mig själv... Så det är med avvaktande hoppfullhet och längtan som jag vilar i denna nya känsla. Det är väldigt skönt att känna de nya spirande känslorna, 2 dgr före bebisankomst!

Jag hörde Ted Gärdestads låt För kärlekens skull igår på radio, tårarna kom, och jag tänkte att "ja, hon (bebisen) är för kärlekens skull". För vår kärleks skull...

• Majagräddnos11

Silkes: roliga råd du fick av BM säg till om ananasen funkade!
    Pussesnuttan: måste vara jobbigt med svullnaden, hoppas operationen hjälper!

Det kommer verkligen födas många ÄDbarn denna månaden! Härligt!!!

• Majagräddnos11

Silkes: håller med dig. En donator är en donator, man eller kvinna, och inte en mamma eller en pappa, oavsett förskrivning med genetisk/biologisk. Orden borde hållas i sär, om det går. Du borde skicka ditt inlägg till författarna!

• Majagräddnos11

Idag skulle det varit kejsarsnitt för oss... Snöpligt nog tog den spännande dagen redan slut kl 10 när vi blev hemskickade. Jag var uppskriven på akutlistan men tyvärr visade det sig att för många akuta operationer hade dykt upp redan på morgonen.

Imorgon är jag uppställd på listan för planerade snitt, så bättre lycka då, mao...

Så nu ligger vi, jag och min man, på sängen och undrar vad vi ska göra av den här dagen...!!?

• Majagräddnos11

Nu är hon här! Allt har gått bra och vi myser nu i ett enkelrum på C13... 48cm och 3,135 kg, blond och lite lockig vad det verkar som...!

Svar på tråden ÄD gravida latte mammor i stockholm