• The75

ÄD gravida latte mammor i stockholm

Tänkte vi ÄD gravida stockholmare skulle ha någonstans att träffas och prata om allt från våra graviditeter till framtiden.
    Vi gjorde vår ÄD på Ava i Riga men om du gjort din utomlands eller här hemma spelar ingen roll ni är alla välkomna.
    Vi har BF 110728 men eftersom vi denna gång vill ha planerat snitt och det sker 39+0 så kommer vår pojke 110721 om allt går enligt planerna
    Vi går på MamaMia på Karlavägen där är dom toppen och att jag denna gång gjort ÄD är inget konstigt för dom,dom vet precis vad som behöver göras och det känns tryggt att dom har  erfarenhet i ämnet.
    Vi kommer vecka 24 få göra NOTCH UL och se att flödet i dom två stora blodkärlen som förser livmodern med blod fungerar som dom ska.

Skulle gärna träffas när dom små har kommit för att  fika och ta långa sköna promender i stockholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-01 09:08
    ÄD-GRAVIDA LATTEMAMMORS I STOCKHOLM
    BF
    Sommarbebis201105: BF 2011-05-30
    Tea75: BF 2011-07-28, snitt 2011-07-20
    Silkes: BF 2011-08-01
    Paltkoma: BF 2011-08-16.
    Emmylou: BF 2011-08-21.
    Tabasco: BF 2011-08-27.
    Memaja: BF 2011-08-27: Väntar tvillingar
    Nidra: BF 2011-10-11.väntar Tvillingar.
    Villsågärna38: BF 2011-11-28
    Pussesnuttan:BF runt Lucia,tvillingar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 08:00
    ÄD-GRAVIDA LATTEMAMMORS I STOCKHOLM
    BF
    Sommarbebis201105: BF 2011-05-30
    Tea75: BF 2011-07-28,snitt 2011-07-20
    Silkes: BF 2011-08-01
    Paltkoma: BF 2011-08-16
    Emmylou: BF 2011-08-21
    Tabasco: BF 2011-08-27
    Memaja: BF 2011-08-27 Väntar tvillingar
    Nidra: BF 2011-10-11 Tvillingar
    Pussesnuttan: BF runt Lucia,tvillingar

• Svar på tråden ÄD gravida latte mammor i stockholm
  • The75

Hej
    Nidra läste att du oxå hade lite jobbigt med lågt blod tryck vad ligger ditt på ?
    så länge jag ligger kring 100/60 mår jag bra men när det som härom dagen var nere under 100 blir jag alldeles skakis förra veckan hade jag på em 94/50 och mådde blä.

Hoppas alla haft en bra midsommar,vi tog det lungt och var på landet med bara familjen vilket var jätte skönt jag orkar inte vara social och trevlig hela tiden just nu :) och jag känner att jag behöver gå och lägga mej och vila 1 tim mitt på dagen för att orka med men annars mår jag fortf bra

Imorgon ska vi till Mamamia och träffa BM,göra TUL och träffa läkaren hela eftermiddagen är uppbokad :O)

• Majagräddnos11

Jag ska till läkaren i morgon på mamamia också, på fm, och har tid hos BM på onsdag... Ska kolla upp klådan då... Hade en bra midsommar, lugn på sitt sätt... Jag har också lågt blodtryck, ibland båda värdena under noll, men som tur är så lider jag inte av det... Nu är det läggdax! Förresten, har idag handlat de första baby kläderna... De är verkligen små...! Natti Natti

• The75

Hej

I dag har vi varit på Mamamia och allt såg bra ut han har växt på sig som han ska och allt ser bra ut så nu är det bara att vänta och vänta och vänta,han har t.o.m vänt på sig fråga mej inte hur eller när för jag blev lika föörvånad som BM :O)
    Läkar besöket vi hade idag kändes helt onödigt eftersom jag mått bra under hela tiden osv hon hade inget att tillägga vi var nog lika frågande båda två men eftersom det står i deras PM att det ska ingå ett läkarbesök i slutet så var det så det blev :O)

• Pussesnuttan

Hej tjejer i värmen!
    Ni som väntar två, tänker ni ha två barnsängar från början?
    Har varit på IKEA idag och kan knappt bärga mig från att shoppa saker men det är ju liiite långt kvar (bf 1 dec), så det blev bara en skötväska, nedsatt från 249 till 49 :)
    Hur mår ni i värmen?
    Jag tycker det är värst att benen svullnar :(

• The75

Hej
    Pussesnuttan värmen håller på att ta kål på mej, jag mår fysiskt dåligt av denna värme idag har jag suttit ute med fötterna i varsin hink med iskallt vatten och det hjälper en kort stund sen känns det som jag kokar igen!
    Jag har börjat svullna i händer och fötter lite oxå nu vill jag bara att han ska komma ut så jag kan bli människa igen :0)

• Pussesnuttan

Tea75
    Tack för tipset med hinkar med kallt vatten, ska prova det :)
    Har en kompis som till slut bara kunde ha foppatofflor pga sina svullna fötter - jag vill inte hamna där!!!
    När har du bf?

• Majagräddnos11

Mitt läkarbesök var också lite frågande... Hon undrade vad jag gjorde där, och jag med... Ingen info från BM vad man kunde kolla upp... Jag frågade om klådan, men hon gjorde inget. Jag har nu lämnat blodprov, som inget visade på höjda gallsyror, skönt! Vatten i hinkar ska jag komma ihåg! Ska kolla barnvagn på blocket nu...!

• sommar201106

Hej alla!

Nu var det längesedan man var här och skrev (dagarna flyger verkligen iväg här hemma=)
    Hoppas ni alla mår bra i den jobbiga hettan. Önskar såå att man fick bada, lider verkligen av att tvingas vara på land=)

Här rullar allt på, ständig matning och otaliga blöjbyten. Hon växer så det knakar och jag tycker tiden går alldeles för fort!

Ha en härlig dag!

kram

• Nidra

Pussesnuttan: Vi väntar tvillingar 9/10 och vi tänkte ha dem i samma säng från början när de är små. Jag tror det är bra att dom får ligga nära varandra så mycket som möjligt. När dom blir större och tar upp mer plats och börjar sparka på varandra så får dom flytta över till var sin säng. Vi får se när dom kommer hur stora de är, kanske kan de ligga tillsammans i samma mjuklift i vagnen också i början. Det är nog bara mysigt.

Tapeterna är på plats i barnrummet, det blev så fint! Nu fattas det bara ett nytt golv och nya lister sedan kan vi börja fylla det med grejer. Woho!

Skönt med svalt väder idag. Ha det gott!

Nidra v 26 + 0

• The75

Hej
    Sommarbebis jag måste bara passa på och fråga vad sätter du på din dotter, min dotter är född på hösten så då var det lite lättare nu känns det som det är för varmt med byxor och body man vill ju inte sätta på dom små för mycket eller för lite kläder :0)

Svar på tråden ÄD gravida latte mammor i stockholm