• The75

ÄD gravida latte mammor i stockholm

Tänkte vi ÄD gravida stockholmare skulle ha någonstans att träffas och prata om allt från våra graviditeter till framtiden.
    Vi gjorde vår ÄD på Ava i Riga men om du gjort din utomlands eller här hemma spelar ingen roll ni är alla välkomna.
    Vi har BF 110728 men eftersom vi denna gång vill ha planerat snitt och det sker 39+0 så kommer vår pojke 110721 om allt går enligt planerna
    Vi går på MamaMia på Karlavägen där är dom toppen och att jag denna gång gjort ÄD är inget konstigt för dom,dom vet precis vad som behöver göras och det känns tryggt att dom har  erfarenhet i ämnet.
    Vi kommer vecka 24 få göra NOTCH UL och se att flödet i dom två stora blodkärlen som förser livmodern med blod fungerar som dom ska.

Skulle gärna träffas när dom små har kommit för att  fika och ta långa sköna promender i stockholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-01 09:08
    ÄD-GRAVIDA LATTEMAMMORS I STOCKHOLM
    BF
    Sommarbebis201105: BF 2011-05-30
    Tea75: BF 2011-07-28, snitt 2011-07-20
    Silkes: BF 2011-08-01
    Paltkoma: BF 2011-08-16.
    Emmylou: BF 2011-08-21.
    Tabasco: BF 2011-08-27.
    Memaja: BF 2011-08-27: Väntar tvillingar
    Nidra: BF 2011-10-11.väntar Tvillingar.
    Villsågärna38: BF 2011-11-28
    Pussesnuttan:BF runt Lucia,tvillingar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 08:00
    ÄD-GRAVIDA LATTEMAMMORS I STOCKHOLM
    BF
    Sommarbebis201105: BF 2011-05-30
    Tea75: BF 2011-07-28,snitt 2011-07-20
    Silkes: BF 2011-08-01
    Paltkoma: BF 2011-08-16
    Emmylou: BF 2011-08-21
    Tabasco: BF 2011-08-27
    Memaja: BF 2011-08-27 Väntar tvillingar
    Nidra: BF 2011-10-11 Tvillingar
    Pussesnuttan: BF runt Lucia,tvillingar

• Svar på tråden ÄD gravida latte mammor i stockholm
  • Pussesnuttan

Stort grattis till underverket!
    Hoppas ni mår bra allihop. Ta hand om er!

Kram från Pussesnuttan

• Silkes

Tea!

Stort stort grattis till din lille kille! Vill gärna läsa mer om hur ni mår och vad ni gör framöver, och snart måste vi ju fika - inte så långt tills vi är lattemammor hela bunten!

Jag har inte hängt med riktigt i tråden men läst ikapp nu. Så fint med en ny liten kille. 

Själv trodde jag att det skulle vara dags idag. I går kväll började en helt ny känsla av sammandragningar, det var inte så starka men kom med en kvarts mellanrum så jag och maken tänkte att det var latensfasen och började förbereda oss. Det blev nattmackor och film och lite slummer. När jag kl 04 tillslut somnade ordentligt fick jag sova ganska lungt i många timmar och när jag vaknade idag var värkarna borta. Lite snopet var det men vill hom inte komma på ytterligare en vecka eller två så får det vara så. 

Kram!  

• Majagräddnos11

Grattis Tea!!! Nu är det ofattbara både fattbart och hörbart!!! Ser fram emot latte i augusti! Min tur den 10...

• The75

Hej allihoppa

Det är så skönt att vara hemma och kunna fixa och stöka i lugn och ro saker och ting börjar falla på plats och ammningen har börjat komma igång ordentligt men vi kompleterar med ersättning ett tag till för säkerhets skull och så länge han är glad och nöjd är vi det oxå :O)
    Vi var på återbesök på MamaMia idag och allt såg bra ut han har gått upp 100g av dom 300g han gått ner från förlossningen/snittet så det känns bra dom tog oxå PUK provet eftersom vi han åka hem innan dom 48 timmarna gått och trots att det ser ganska brutalt ut sa han ingenting han sög glatt vidare på mitt bröst :O)

Idag var vi oxå på en liten utflykt vilket var skönt när man gått hemma och skrotat känns det skönt att komma ut och se lite folk :O)

Ser fram emot att så småningom få träffa er andra och bli fullfjädrad latte mamma :O)
    På återbesöket gick vi även in och visade upp sonen för vår BM,hon frågade lite försiktigt om jag upplevde någon skillnad i anknytningen till sonen än till min dotter då detta är ÄD men det kan jag ärligt säga från första stunden jag såg honom så kändes det bara så rätt han är mitt barn och bara mitt ÄD eller inte :O)

Har ni några funderingar om något fråga gärna :O) kram en glad och lite små trött två barns mor ;O)

• Memaja

Tea,
    Jag är så glad för din skull och om 3 veckor är det dags för mig och mina små skatter..
    Måste bara berätta att jag var hos "din" BM, VT, i förra veckan då min var ledig. Men OJ vilken bra BM, jag förstår verkligen att du har varit nöjd med henne. Själv blev jag lite besviken på min vanliga nu när jag vet hur bra BM man kan ha. VT gav massor med bra tips om allt från att ha tvillingar, hur de ska sova i sin säng till mat till mig.

• Silkes

Tea: härligt att läsa om din starka känsla av total samhörighet med lillkillen! Har du tänkt något på hur han ser ut - lik olik etc? Berätta gärna om reaktioner från dina närmsta. Har ni bestämt vad han ska heta? Vill du berätta?

Grattis igen!  

• Silkes

Hej igen!

Vill bara lägga till att jag har full förståelse för om ni andra inte vill skriva era barns namn här på FL. Insåg plötsligt att jag nog inte ville göra det själv. Det kan vi ju lika gärna ta när/om vi ses.

• The75

Hej
    Sitter i sängen och ammar som vanligt ;0) det blir en del timmar per dag!
    Memaja så trevligt att du fick tillfälle att träffa min BM hon är verkligen toppen, jag hade tur som fick henne när jag vänta min dotter det kändes självklart att jag skulle välja henne även denna gång eftersom det fungerade så bra sist om/när vi ska ha syskon kommer jag inte tveka en minut på vem vi ska ha :0)
    Bra att hon kunde komma med massa bra tips till dej oxå sånt kan man behöva.

Silkes vi har inte varit så öppna och berättat för så många vilket gör det hela lite kul :0)
    Vänner och bekanta mfl tycker han är så lik min man och mej ;0)) hur detta nu är möjligt!
    Det där med vad han heter får ni snällt vänta med att få reda på tills vi träffas i höst tänk så spännande :0)

• Nidra

Låter härligt Tea! Vad roligt att de tycker att lillkillen är lik er! Funkar amningen bra? Jag hoppas kunna amma mina smågrabbar, men vi får se hur det går. Inte det lättaste att amma två antar jag. Stor kram!

Nidra v 29 + 6

Svar på tråden ÄD gravida latte mammor i stockholm