• The75

ÄD gravida latte mammor i stockholm

Tänkte vi ÄD gravida stockholmare skulle ha någonstans att träffas och prata om allt från våra graviditeter till framtiden.
    Vi gjorde vår ÄD på Ava i Riga men om du gjort din utomlands eller här hemma spelar ingen roll ni är alla välkomna.
    Vi har BF 110728 men eftersom vi denna gång vill ha planerat snitt och det sker 39+0 så kommer vår pojke 110721 om allt går enligt planerna
    Vi går på MamaMia på Karlavägen där är dom toppen och att jag denna gång gjort ÄD är inget konstigt för dom,dom vet precis vad som behöver göras och det känns tryggt att dom har  erfarenhet i ämnet.
    Vi kommer vecka 24 få göra NOTCH UL och se att flödet i dom två stora blodkärlen som förser livmodern med blod fungerar som dom ska.

Skulle gärna träffas när dom små har kommit för att  fika och ta långa sköna promender i stockholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-01 09:08
    ÄD-GRAVIDA LATTEMAMMORS I STOCKHOLM
    BF
    Sommarbebis201105: BF 2011-05-30
    Tea75: BF 2011-07-28, snitt 2011-07-20
    Silkes: BF 2011-08-01
    Paltkoma: BF 2011-08-16.
    Emmylou: BF 2011-08-21.
    Tabasco: BF 2011-08-27.
    Memaja: BF 2011-08-27: Väntar tvillingar
    Nidra: BF 2011-10-11.väntar Tvillingar.
    Villsågärna38: BF 2011-11-28
    Pussesnuttan:BF runt Lucia,tvillingar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 08:00
    ÄD-GRAVIDA LATTEMAMMORS I STOCKHOLM
    BF
    Sommarbebis201105: BF 2011-05-30
    Tea75: BF 2011-07-28,snitt 2011-07-20
    Silkes: BF 2011-08-01
    Paltkoma: BF 2011-08-16
    Emmylou: BF 2011-08-21
    Tabasco: BF 2011-08-27
    Memaja: BF 2011-08-27 Väntar tvillingar
    Nidra: BF 2011-10-11 Tvillingar
    Pussesnuttan: BF runt Lucia,tvillingar

• Svar på tråden ÄD gravida latte mammor i stockholm
  • Paltkoma

Memaja - va skönt att dina tvillingar har växt till sig så bra, de är ju riktigt stora o som du säger nästan som en ensam bebbe. vi var på TUL igår och vår kille väger 3,2 kg (38+0). mer än vad jag trodde, magen är ganska liten och jag hade ställt in mig på en minibebis.

Tea - tänker på just det där att vara 2-barnsmamma när jag ser höggravida som redan har ett barn. Då känns det väldigt enkelt att vara gravid o bara behöva tänka på sig själv. men du fixar säkert ruljansen så småningom!

kul att du hänger på här ivf-dagar! tiden går fort och snart är det dags för dig me!

tabasco - menar du att BM väger dig? jag har inte vägt mig en enda gång vid BM-besöken. väger mig dock hemma en gång/vecka så jag har koll själv.

är det ngn som vet nåt om BVC på Söder, vilka som är bra osv? det finns ju tre; Ringen, Barnängen och Ekens. Dags att välja snart.

• Tabasco1

Paltkoma: Jo barnmorskan kollar min vikt nästan varje gång jag är där. Jag är ganska smal och vägde inte så mycket från början... det kanske är därför. Jag vet inte.

• Silkes

Hej Memaja och ni andra!

Roligt att höra att det verkar tuffa på fint för alla i denna tråd!

För min del går det nog framåt men lååångsamt! BF var i måndags och något utbrytningsförsök har jag inte märkt av. På kvällarna spänner det och drar lite och jag går och lägger mig med en förhoppning om att i natt kanske det kommer hända. Har dock hittills vaknat med en något besviken känsla av att det bara är att fortsätta vänta. Nå ja, hon kommer väl när hon känner sig redo. Om hon inte kommit innan måndag blir det ultraljud och tidsbokning för igångsättning. Hoppas på att få slippa det.

• The75

Hej
    Silkes jag kom ihåg hur det var för mej förra gången,jag gick över tiden rejält 42+2 det var inte alls kul jag vaknade varje morgon efter BF och deppade och var besviken över att inget hände så jag håller tummarna att hon snart kommer :0)

• Nidra

Åh, vad spännande med alla er som har BF snart! Vad härligt Memaja att dina tvillingar växer så bra! Måste kännas underbart!
    Min ena tvilling verkar sacka efter lite i vikten nu och flödesmotståndet i hans navelsträng var lite förhöjt, oklart varför. Vi ska göra nytt TUL om 1½ vecka. Alla andra värden var helt ok så jag hoppas att det bara är en tillfällig svacka. Jag frågade doktorn om förlossningplanen men hon ville inte säga något nu utan vi skulle följa tillväxten och eventuellt starta förlossningen tidigare om det behövs. Men det lät som att vi inte skulle behöva gå längre än till v 37, om allt går bra ända fram dit.

Lycka till alla som är på G! Kram!

Nidra v 30 + 5

• Majagräddnos11

På tisdag smäller det! Jag har fått dagen D ändrad till 9 augusti. Var på inskrivning på KS Solna igår, det gick snabbt, en timma i stället för det dubbla eller tredje... Det ska bli spännande att träffa er alla snart

Jag håller på att leta efter vagn på Blocket, jag vill ha en där barnet kan sitta vänd mot mig, ha stort packutrymme nertill samt rejäla hjul för vintern... Jag tror jag bara har Emmaljunga att välja på... men det kanske finns fler? Det börjar bli dags att hitta en lämplig nu.. Inte heller har jag bäddat en spjälsäng än... vi har en begagnad i källaren, men den har inte åkt upp än... Men jag har ju några dagar på mig... Jag har en enkel graviditet utan minsta krämpa... orkar till och med ligga i solen korta stunder.... har köpt en solsäng, eller var det heter, bara för det ändamålet.... 

Skönt att läsa om anknytning, även om jag känner mig mer och mer lugn på den fronten! Vi har inte berättat för så många heller, släkten vet inget, så det ska bli intressant och se hur de kommenterar och framför allt hur jag känner inför det.... 

Försöker förbereda min 6åringen på syskon och vad som kommer hända... får se hur mycket han har förstått och hur han reagerar... Min man sitter mest med förundrad blick och jobbar in i det sista... 

Oj oj tänkt att det snart är dags. Har fortfarande svårt att förstå att detta gick vägen....!

Lycka till till alla ni andra som snart också är där ! ! ! 

• Tabasco1

Idag var jag på ultraljud och kollade bebisens tillväxt. Det blir tydligen en liten bebis enligt barnmorskan. Jag är i vecka 36 + 5 och den beräknade vikten är 2814 g. Jag är själv ganska liten och smal  och även min donator. Flödet i blodkärlen i navelsträngen är normalt och mängden fostervatten är normalt. Så allt är normalt enligt barnmorskan. Skönt att höra. I morgon åker jag till sommarstugan och möter upp min man som nu är på väg hem från en långsegling.

Ja nu är vi några stycken som det börjar närma sig för. Det vore som sagt jätte kul att träffas så småningom.

Kram

• Memaja

Tabasco härligt att höra att allt ser bra ut. Går inte du också på MamaMia? Jag var nämligen också där idag, vem vet vi kanske såg varandra. Vad härligt det låter att åka ut till sommarstugan, själv är jag "fast" hemma i lägenheten i stan, fast tack och lov har jag fått hit en AC.
    Ha så skönt på landet.

Kram

• Silkes

Trollmor, lyxigt med ett datum! Lite avis blir jag allt Idag hos BM fick vi iaf veta att om inget har hänt innan nästa fredag så kommer vi bli igångsatta. Har man väntat och längtat i 4,5 år ska det väl gå bra med en vecka till antar jag!

Oj vad du fick vänta sist Tea! Skönt på så sätt att de börjar planera för igångsättning redan efter en vecka när man har gjort IVF. Hoppas iof verkligen att vi ska slippa igångsättning. BM idag var gasnak knasig. Hon rekommenderade saker som inte alls är vetenskapliga, så som att jag skulleäta ananas, stark mat, ha sex och hålla en nyfödd bebis på magen. Tror inte alls på det själv men var ändå tvungen att köpa en ananas - gick inte att motstå.

Härligt att TUL har sett bra ut. Min lilltjej har också varit liten På TUL, ca 8% minus.

Trollmor: hoppas att det kommer kännas bra med dina släktingars kommentarer när liten är född. Vi får dela med oss här eller när vi ses och stötta om det kommer behövas! Jag tror att det kommer kännas allra mest bra men att det kommer finnas saker man tänker på eller som sårar. 

Kram  

Svar på tråden ÄD gravida latte mammor i stockholm