• The75

ÄD gravida latte mammor i stockholm

Tänkte vi ÄD gravida stockholmare skulle ha någonstans att träffas och prata om allt från våra graviditeter till framtiden.
    Vi gjorde vår ÄD på Ava i Riga men om du gjort din utomlands eller här hemma spelar ingen roll ni är alla välkomna.
    Vi har BF 110728 men eftersom vi denna gång vill ha planerat snitt och det sker 39+0 så kommer vår pojke 110721 om allt går enligt planerna
    Vi går på MamaMia på Karlavägen där är dom toppen och att jag denna gång gjort ÄD är inget konstigt för dom,dom vet precis vad som behöver göras och det känns tryggt att dom har  erfarenhet i ämnet.
    Vi kommer vecka 24 få göra NOTCH UL och se att flödet i dom två stora blodkärlen som förser livmodern med blod fungerar som dom ska.

Skulle gärna träffas när dom små har kommit för att  fika och ta långa sköna promender i stockholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-01 09:08
    ÄD-GRAVIDA LATTEMAMMORS I STOCKHOLM
    BF
    Sommarbebis201105: BF 2011-05-30
    Tea75: BF 2011-07-28, snitt 2011-07-20
    Silkes: BF 2011-08-01
    Paltkoma: BF 2011-08-16.
    Emmylou: BF 2011-08-21.
    Tabasco: BF 2011-08-27.
    Memaja: BF 2011-08-27: Väntar tvillingar
    Nidra: BF 2011-10-11.väntar Tvillingar.
    Villsågärna38: BF 2011-11-28
    Pussesnuttan:BF runt Lucia,tvillingar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 08:00
    ÄD-GRAVIDA LATTEMAMMORS I STOCKHOLM
    BF
    Sommarbebis201105: BF 2011-05-30
    Tea75: BF 2011-07-28,snitt 2011-07-20
    Silkes: BF 2011-08-01
    Paltkoma: BF 2011-08-16
    Emmylou: BF 2011-08-21
    Tabasco: BF 2011-08-27
    Memaja: BF 2011-08-27 Väntar tvillingar
    Nidra: BF 2011-10-11 Tvillingar
    Pussesnuttan: BF runt Lucia,tvillingar

• Svar på tråden ÄD gravida latte mammor i stockholm
  • The75

Silkes jätte grattis va roligt att dom fick samma födelsedag :0)

• Nidra

Grattis till lilltjejen Silkes!! Låter helt underbart!

Hur går det för er andra som är på tur nu? Paltkoma, Emmylou, Tabasco och Memaja?

Nidra v 32 + 2

• Paltkoma

silkes - stort GRATTIS till lilla tjejen! låter alldeles underbart;)

vi hade BF igår 16/8 men inget på gång ännu. känner iofs mer tryck ner mot bäckenet men ingen förlossning i sikte...om inget händer innan nästa tisdag ska vi kontakta kliniken o diskutera igångsättning. vore roligt o bra om kroppen satte igång på egen hand...

• Tabasco1

Grattis Silkes!!! Vad roligt!!!

Nidra: Jag har beräknad förlossning på lördag nästa vecka, 27/8. Det är ungefär en vecka kvar och jag känner inte av något förlossningstecken ännu förutom mer tryck ner mot bäckenet. Och något mer sammandragningar i magen (inte värkar). Jag kommer att bli igångsatt i början på september om den inte kommer när den ska. Vill också att kroppen ska sätta igång på egen hand...

• Majagräddnos11

Silkes- stort grattis och vad kul med samma födelsedag! Hoppas allt går bra för dig och den lilla!

Här går det framåt, sov och mat, är det som gäller. Mitt snitt känns mindre å mindre vilket är skönt också, tar knappt värktabletter längre...

Vad spännande med alla förlossningar som väntar!

• Nidra

Paltkoma och Tabasco: Spännande!! Hoppas att ni slipper igångsättning. Håller tummarna för er båda!

Själv är jag i v 32 + 6 idag och tvillingarna växer och sparkar som de ska. Den ena vägde ca 2200g och den andra ca 2000 g. Flödet i ena navelsträngen är lite sämre, men det verkar inte påverka tvillingen något. Puh! Jag hoppas att det fortsätter att växa så fint som de har gjort. Vi går på täta kontroller och skulle det visa sig att flödet blir ännu sämre eller att den ena inte vill växa så får vi sätta igång förlossningen/snitta. Men nu hoppas vi att allt går som det ska hela vägen. Jag vill gärna gå till v 37, det vore kanon. Så 4 veckor kvar kanske?

Trollmor71: Härligt att allt går bra för er.

Ha det gott alla!

• WildaMathilda

Säger detsamma till er, Paltkoma och Tabasco: spännande! Ser fram emot att höra om underverken sen.

När jagläser om er andra så ser jag fram emot den senare tiden av graviditeten. Idag är jag i vecka 19+3 så snart harhalva tiden gått för min del. Sakta men säkert i alla fall... RUL visade att allt såg bra och normalt ut och att det är en liten tjej som ska få komma till världen.
    Just nu letar jag mycket gravidkläder för vinterbruk. Jag kommer att vara som störst i snöyran...

Ha det bäst! Solig

• Silkes

Hej

Jag tänkte också mycket att jag ville slippa igångsättning men när det väl blev så s kändes det helt ok och förlossningen blev ett fint minne då jag kändes mig trygg och väl omhändertagen. Innan de beslutade om igångsättningen var jag dock lite ledsen eftersom jag tyckte att jag fick så olika besked från alla håll. Vad har de sagt till er? Tidigare igångsättning pga donation? Tidigare pga IVF? Vi fick höra att båda varianterna.

Svar på tråden ÄD gravida latte mammor i stockholm