• The75

ÄD gravida latte mammor i stockholm

Tänkte vi ÄD gravida stockholmare skulle ha någonstans att träffas och prata om allt från våra graviditeter till framtiden.
    Vi gjorde vår ÄD på Ava i Riga men om du gjort din utomlands eller här hemma spelar ingen roll ni är alla välkomna.
    Vi har BF 110728 men eftersom vi denna gång vill ha planerat snitt och det sker 39+0 så kommer vår pojke 110721 om allt går enligt planerna
    Vi går på MamaMia på Karlavägen där är dom toppen och att jag denna gång gjort ÄD är inget konstigt för dom,dom vet precis vad som behöver göras och det känns tryggt att dom har  erfarenhet i ämnet.
    Vi kommer vecka 24 få göra NOTCH UL och se att flödet i dom två stora blodkärlen som förser livmodern med blod fungerar som dom ska.

Skulle gärna träffas när dom små har kommit för att  fika och ta långa sköna promender i stockholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-01 09:08
    ÄD-GRAVIDA LATTEMAMMORS I STOCKHOLM
    BF
    Sommarbebis201105: BF 2011-05-30
    Tea75: BF 2011-07-28, snitt 2011-07-20
    Silkes: BF 2011-08-01
    Paltkoma: BF 2011-08-16.
    Emmylou: BF 2011-08-21.
    Tabasco: BF 2011-08-27.
    Memaja: BF 2011-08-27: Väntar tvillingar
    Nidra: BF 2011-10-11.väntar Tvillingar.
    Villsågärna38: BF 2011-11-28
    Pussesnuttan:BF runt Lucia,tvillingar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 08:00
    ÄD-GRAVIDA LATTEMAMMORS I STOCKHOLM
    BF
    Sommarbebis201105: BF 2011-05-30
    Tea75: BF 2011-07-28,snitt 2011-07-20
    Silkes: BF 2011-08-01
    Paltkoma: BF 2011-08-16
    Emmylou: BF 2011-08-21
    Tabasco: BF 2011-08-27
    Memaja: BF 2011-08-27 Väntar tvillingar
    Nidra: BF 2011-10-11 Tvillingar
    Pussesnuttan: BF runt Lucia,tvillingar

• Svar på tråden ÄD gravida latte mammor i stockholm
  • Paltkoma

tack för tumhållning!!

silkes - min BM säger att anledningarna till igångsättning efter 1 v (mot normalt 2v) i mitt fall är ålder (40+), ivf, äd. alla tre är riskfaktorer. det verkar ju så vanligt att bli igångsatt så det blir säkert jättebra om det nu blir så men en förlossningsläkare sa till mig häromdagen att risken för kejsarsnitt ökar vid igångsättning. bättre om kroppen sätter igång själv med alla hormoner mm.

trollmor - härligt att du mår bra efter snittet. 

• Tabasco1

Paltkoma: Hur går det för dig? Några förlossningstecken ännu?

Trollmor71: Vad härligt att läsa om den lilla. Skönt att snittet känns mindre.

Nidra: Vad skönt att allt är bra med tvillingarna! Om det skulle vara fyra veckor kvar till förlossning/snitt så börjar det ju närma sig...

IVFdagar: Tänk att halva tiden har gått. Vad bra att allt såg bra ut på RUL och att det är en tjej som kommer. Vad roligt! Själv vet jag inte om det blir en kille eller tjej. Det får bli en överraskning till förlossningen eftersom det inte gick att se på ultraljudet då bebisen satt i skräddarställning.

Silkes: Vad skönt att läsa att det gick bra att föda med igångsättning. Till mig har de sagt att man gör en tidigare igångsättning p g a IVF/äggdonation. Det verkar alltså gälla för båda.

• sommar201106

Trollmor71 & Silkes - Stort grattis till era små underverk!!!

Nu när all semester är slut ska jag försöka läsa ikapp, händer ju hur mycket som helst här=)

Ha det bra alla!
    kram

• Emmylou

Hej på er!

Stort GRATTIS Silkes & Trollmor!

I fredags kom vår lille son till världen Det har varit några tuffa dagar med gulsotsbehandling, var kvar på DS patienthotell i 5 dygn. Men nu är vi hemma och det känns alldeles alldeles underbart att börja leva det smått kaotiska livet som 2 barnsmor! Kram alla

• The75

Grattis Emmylou :0) skönt att ni har fått komma hem med sonen

Vi har haft det lite jobbigt med vår son han blev akut opererad förra förra veckan och har repat sig bra med Gud så jobbigt allt har varit först nu har vi börjat återhämtat oss.
    Jag berättar gärna mer men inte i forumet utan när vi träffas.

• Nidra

Stort grattis Emmylou! Föddes han vaginalt eller med snitt? Skönt att han mår bättre nu och att ni har fått komma hem! Kram!

Tea75: Låter inget vidare med akut operation. Hoppas ni är hemma nu och att allt går som det ska! Kram!

Själv så var jag på flödeskoll igår och flödet är hittills oförändrat, inte sämre i alla fall. Nu väntar vi på TUL om en vecka. Håll tummarna att lillen vill fortsätta växa lite till.

Ha det gott!

Nidra v 33 + 4

• sommar201106

Emmylou - Grattis till lilla sonen!!!

Tea75 - tufft med operation på den lille, skönt att det gått bra

kram

• Tabasco1

Emmylou: Grattis till den nya familjemedlemmen!!!

Tea75: Vad jobbigt med akut operation på den lille. Skönt att han har repat sig bra.

Nidra: Vad bra att flödet är oförändrat och att bebisarna mår bra i magen.

Själv har jag två dagar kvar till beräknad förlossning men har inte märkt av några förlossningssymtom ännu. På natten kan jag känna sammandragningar och att bebisens huvud trycks nedåt bäckenet. Men ingenting som gör ont.

Svar på tråden ÄD gravida latte mammor i stockholm