• The75

ÄD gravida latte mammor i stockholm

Tänkte vi ÄD gravida stockholmare skulle ha någonstans att träffas och prata om allt från våra graviditeter till framtiden.
    Vi gjorde vår ÄD på Ava i Riga men om du gjort din utomlands eller här hemma spelar ingen roll ni är alla välkomna.
    Vi har BF 110728 men eftersom vi denna gång vill ha planerat snitt och det sker 39+0 så kommer vår pojke 110721 om allt går enligt planerna
    Vi går på MamaMia på Karlavägen där är dom toppen och att jag denna gång gjort ÄD är inget konstigt för dom,dom vet precis vad som behöver göras och det känns tryggt att dom har  erfarenhet i ämnet.
    Vi kommer vecka 24 få göra NOTCH UL och se att flödet i dom två stora blodkärlen som förser livmodern med blod fungerar som dom ska.

Skulle gärna träffas när dom små har kommit för att  fika och ta långa sköna promender i stockholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-01 09:08
    ÄD-GRAVIDA LATTEMAMMORS I STOCKHOLM
    BF
    Sommarbebis201105: BF 2011-05-30
    Tea75: BF 2011-07-28, snitt 2011-07-20
    Silkes: BF 2011-08-01
    Paltkoma: BF 2011-08-16.
    Emmylou: BF 2011-08-21.
    Tabasco: BF 2011-08-27.
    Memaja: BF 2011-08-27: Väntar tvillingar
    Nidra: BF 2011-10-11.väntar Tvillingar.
    Villsågärna38: BF 2011-11-28
    Pussesnuttan:BF runt Lucia,tvillingar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 08:00
    ÄD-GRAVIDA LATTEMAMMORS I STOCKHOLM
    BF
    Sommarbebis201105: BF 2011-05-30
    Tea75: BF 2011-07-28,snitt 2011-07-20
    Silkes: BF 2011-08-01
    Paltkoma: BF 2011-08-16
    Emmylou: BF 2011-08-21
    Tabasco: BF 2011-08-27
    Memaja: BF 2011-08-27 Väntar tvillingar
    Nidra: BF 2011-10-11 Tvillingar
    Pussesnuttan: BF runt Lucia,tvillingar

• Svar på tråden ÄD gravida latte mammor i stockholm
  • Paltkoma

Tack för alla gratulationer!! Det är såå mysigt här hemma, bara amning, blöjbyte och sovstunder.

Emmylou - vår kille fick också hjälp att komma ut på slutet mha sugklocka. Min livmoder var också trött och kunde inte hjälpa till så bra enligt läkaren o BM. Fick du epidural? funderar på om det bidrog. Att vi också hade hållit på länge var en bidragande orsak.  Blev du igångsatt också?

• Silkes

Tror visst vi börjar bli ett helt gäng som har fullt upp med att vara småbarnsföräldrar! Oj oj oj va dvi var värda detta nu äntligen!

• The75

Hej
    Ja visst Silkes vi blir fler och fler mammor här på tråden vilket är jätte positivt och vilken härlig tid vi har framför oss,själv Sitter jag har och ammar och tittar på playhouse Disney med stora dottern och känner mej bara så glad att allt är som det ska med prinsen :0)

Vi kanske skulle kunna boka in en träff snart vad tycker ni om mitten av okt kanske, kom gärna med förslag på när och var.

• sommar201106

Hej!

Kul att höra att det går bra för alla.

Var på första vaccinationen igår (3 månader, vart tar tiden vägen??!). Första sprutan reagerade hon inte på men den andra, som tydligen sved ganska mycket enligt BM, tyckte hon INTE om. Började såklart storgråta och jag kände mig som världens elakaste mamma=(
    Sedan gallskrek hon oavbrutet i dryga 3 timmar, stackarn.

'Idag är hon tack och lov sitt vanliga glada jag=)

Tea75 - skulle vara jätteroligt med en träff i oktober, den enda dagen som är uppbokad hittills är söndag den 23 oktober för då vankas det dop. Så jag kan rätta mig efter vad de flesta andra vill.

kramkram

• Paltkoma

tack för gratulationer!

tea - ja jätteroligt med träff i oktober o fler bebbar i tråden. någonstans centralt o lättillgängligt är väl bra. 

sommarbebis - oj vad tiden går fort, redan 3mån-vaccination. vi har idag haft hembesök av bvc-sköterskan som nämnde de olika vaccinationstillfällena. 

• The75

Hej
    Vad sägs om en träff tis 18 okt vid kl 11 frågan är bara var? Någon som känner till något ställe som är barnvänligt,stort nog och som ligger centralt!

• WildaMathilda

Kulturhuset? De har restaurang högst upp och ett stort fik/matställe i mitten av huset. Med risk dock för att det är knökfullt och stökigt mellan 11-13 då de flesta som jobbar har lunch. Men på eftermiddagen brukar det vara lite lugnare.

Svar på tråden ÄD gravida latte mammor i stockholm