• The75

ÄD gravida latte mammor i stockholm

Tänkte vi ÄD gravida stockholmare skulle ha någonstans att träffas och prata om allt från våra graviditeter till framtiden.
    Vi gjorde vår ÄD på Ava i Riga men om du gjort din utomlands eller här hemma spelar ingen roll ni är alla välkomna.
    Vi har BF 110728 men eftersom vi denna gång vill ha planerat snitt och det sker 39+0 så kommer vår pojke 110721 om allt går enligt planerna
    Vi går på MamaMia på Karlavägen där är dom toppen och att jag denna gång gjort ÄD är inget konstigt för dom,dom vet precis vad som behöver göras och det känns tryggt att dom har  erfarenhet i ämnet.
    Vi kommer vecka 24 få göra NOTCH UL och se att flödet i dom två stora blodkärlen som förser livmodern med blod fungerar som dom ska.

Skulle gärna träffas när dom små har kommit för att  fika och ta långa sköna promender i stockholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-01 09:08
    ÄD-GRAVIDA LATTEMAMMORS I STOCKHOLM
    BF
    Sommarbebis201105: BF 2011-05-30
    Tea75: BF 2011-07-28, snitt 2011-07-20
    Silkes: BF 2011-08-01
    Paltkoma: BF 2011-08-16.
    Emmylou: BF 2011-08-21.
    Tabasco: BF 2011-08-27.
    Memaja: BF 2011-08-27: Väntar tvillingar
    Nidra: BF 2011-10-11.väntar Tvillingar.
    Villsågärna38: BF 2011-11-28
    Pussesnuttan:BF runt Lucia,tvillingar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 08:00
    ÄD-GRAVIDA LATTEMAMMORS I STOCKHOLM
    BF
    Sommarbebis201105: BF 2011-05-30
    Tea75: BF 2011-07-28,snitt 2011-07-20
    Silkes: BF 2011-08-01
    Paltkoma: BF 2011-08-16
    Emmylou: BF 2011-08-21
    Tabasco: BF 2011-08-27
    Memaja: BF 2011-08-27 Väntar tvillingar
    Nidra: BF 2011-10-11 Tvillingar
    Pussesnuttan: BF runt Lucia,tvillingar

• Svar på tråden ÄD gravida latte mammor i stockholm
  • Pussesnuttan

Nidra!
    Vad roligt att höra att allt gått bra och att ni är hemma igen. Sköt om er allihopa!

• Tabasco1

Tack för gratulationerna!

Nidra: Vad roligt att allt har gått bra. Nu får ni äntligen lära känna era killar.

Kram

• The75

Hej
    Är det någon som vet hur det gått/går för Memaja ?

Tänkte vi skulle göra en ny lista med födelsedatum på våra små så om alla som fått barn skriver datumet i sitt nästa inlägg så ska jag försöka få till det :0)

ÄD födda barn till Latte mammor i Stockholm

Tea75 2011-07-20 Son

• WildaMathilda

Lägger till en egen liten titel för mig som än så länge bara är en hangaround.

Tea75 2011-07-20 Son

ÄD-gravida lattemammor i Stockholm

IVF-dagar BF 2012-01-11 tjej

• Tabasco1

Idag köpte vi en bärsele till lillen. Den fungerar jätte bra, är mycket praktisk när man vill ha händerna fria för hushållsgöromål och den lille inte vill bli lämnad ensam i en säng.

Tabasco: 2011-09-03 son

• Pussesnuttan

Stort grattis till dig också Tabasco!
    Det händer så mycket i den här tråden nu så jag hade missat att din prins också kommit till världen :)

Jag har inboxat Memaja men inte fått ngt svar. Förhoppningsvis är hon fullt upptagen med sina små juveler :)

• Paltkoma

tabasco - grattis till prinsen!!
    imponerad att du redan använt bärsele! vi har en babybjörn i garderoben men min man hävdar bestämt att vår son är alldeles för liten så där hänger den oanvänd...har också köpt bärsjal, flera kompisar intygar hur fantastiskt det har varit o jag är övertygad MEN tycker det är så krångligt att få i den lille där.....har ännu bara lyckats med hjälp av kompis/mannen o det är ju ngt man behöver fixa på egen hand. någon som något tips? lille killen är inte jätteförtjust i att ligga vaken på egen hand så sele/sjal känns ju nödvändigt att få till.

Paltkoma: 2011-08-26 son 

• sommar201106

Grattis Tabasco till lille killen!

Hos oss rullar dagarna på i väldig fart=) Börjat på mammagrupp som är riktigt roligt. Har även varit 2 ggr på öppna förskolan. Första gången var nog en chock för lilltjejen för hennes huvud gick som en propeller melllan alla bebisar och sedan sov hon som en stock i flera timmar ha ha. Andra gången (idag) var det lite roligare=)

Ska bli så kul att ses den 25 okt!
    kramkram

Sommarbebis201105 - flicka 2011-06-05

• Paltkoma

sommarbebis kul m aktiviteter, jag tycker det ska bli roligt att kunna delta i sånt när lille mjölkmannen blir lite större.

silkes - jättebra beskrivning, jag fattar precis hur du menar, har samma knytning. funderade dock på om jag ska knyta lösare så att jag lättare får in honom men det låter ju tvärtom. ska testa som du beskriver vid själva istoppningen. det är ju det där lilla ostadiga huvudet som gärna faller hit o dit. ibland skulle en xtra hand behövas...
    min lille vill också vara nära nästan jämt. på natten ålar han sig flera dm i sängen o jag vaknar av att han ligger tätt tätt intill mig som en liten boll.  mysigt;)

Svar på tråden ÄD gravida latte mammor i stockholm