• The75

ÄD gravida latte mammor i stockholm

Tänkte vi ÄD gravida stockholmare skulle ha någonstans att träffas och prata om allt från våra graviditeter till framtiden.
    Vi gjorde vår ÄD på Ava i Riga men om du gjort din utomlands eller här hemma spelar ingen roll ni är alla välkomna.
    Vi har BF 110728 men eftersom vi denna gång vill ha planerat snitt och det sker 39+0 så kommer vår pojke 110721 om allt går enligt planerna
    Vi går på MamaMia på Karlavägen där är dom toppen och att jag denna gång gjort ÄD är inget konstigt för dom,dom vet precis vad som behöver göras och det känns tryggt att dom har  erfarenhet i ämnet.
    Vi kommer vecka 24 få göra NOTCH UL och se att flödet i dom två stora blodkärlen som förser livmodern med blod fungerar som dom ska.

Skulle gärna träffas när dom små har kommit för att  fika och ta långa sköna promender i stockholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-01 09:08
    ÄD-GRAVIDA LATTEMAMMORS I STOCKHOLM
    BF
    Sommarbebis201105: BF 2011-05-30
    Tea75: BF 2011-07-28, snitt 2011-07-20
    Silkes: BF 2011-08-01
    Paltkoma: BF 2011-08-16.
    Emmylou: BF 2011-08-21.
    Tabasco: BF 2011-08-27.
    Memaja: BF 2011-08-27: Väntar tvillingar
    Nidra: BF 2011-10-11.väntar Tvillingar.
    Villsågärna38: BF 2011-11-28
    Pussesnuttan:BF runt Lucia,tvillingar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 08:00
    ÄD-GRAVIDA LATTEMAMMORS I STOCKHOLM
    BF
    Sommarbebis201105: BF 2011-05-30
    Tea75: BF 2011-07-28,snitt 2011-07-20
    Silkes: BF 2011-08-01
    Paltkoma: BF 2011-08-16
    Emmylou: BF 2011-08-21
    Tabasco: BF 2011-08-27
    Memaja: BF 2011-08-27 Väntar tvillingar
    Nidra: BF 2011-10-11 Tvillingar
    Pussesnuttan: BF runt Lucia,tvillingar

• Svar på tråden ÄD gravida latte mammor i stockholm
  • Silkes

Då tänker vi på dig på måndag Nidra!

• Tabasco1

Nu har vår lille son äntligen kommit till världen! Han kom den 3/9 med kejsarsnitt. Jag blev igångsatt på kvällen den 2/9 och nio timmar senare var han ute. Han är jättesöt och liknar sin pappa tycker jag. Vi håller på att lära känna honom och han gillar att bli buren och att sitta i knät. Han vill inte ligga i sin spjälsäng utan sover oftast bredvid mig på nätterna.

Jag kommer också gärna den 25/10. Det ska bli jättekul att ses.

Nidra: Hoppas att allt gick bra idag och att ni har fått träffa era pojkar.

• The75

Grattis till Lill killen Tabasco :0)

Våran prins är förkyld och vaknade kl 04:20 och tyckte nog att mamma och pappa var lite tråkiga som ville somna om när man kan ligga och bara små snacka lite när man ändå är vaken, kan tillägga att han somna om men inte vi :0)

• Emmylou

Hej på er!

Hinner knappt in här längre, en 2 åring och en liten skrutt slukar min tid.

Paltkoma: Jag blev inte igångsatt, kom till förlossningen och var öppen 8 cm. Sen tog det ändå 6 timmar innan sonen kom ut med hjälp av sugklocka. Fick epidural. men i ganska sent skede. 2-åringen kom också m sugklocka så jag börjar misstänka att min kropp inte riktigt svarar på värkarna som den borde. Första gången är det ganska vanligt m sugklocka men andra förlossningen brukar rinna på av sig självt.

Nidra: Hoppas du har dina små hos dig nu, åh vad spännande! Hoppas allt gått bra & att ni mår bra hela familjen!

Tabasco: Grattis!!! Vad underbart att ni äntligen har er lille hos er! Njut och sköt om er!

Tea: Usch, det är jobbigt när småttisarna är sjuka, hoppas han kryar på sig snabbt!

Nu vaknar liten o ropar. Låter trevligt att ses, vet inte om jag kan än.

Kram på er!

• Nidra
    Hej alla!

Nu är vi äntligen hemma! Hjalmar och Einar föddes den 16/9 kl 09.01 och 09.02 med akut snitt eftersom flödet blivit ännu lite sämre på kollen den 15/9. Einar (som var den lille) behövde CPAP i några timmar efter snittet och sedan hade han lite svårt att hålla sitt blodsocker så han vårdades totalt 5 dygn på barnkliniken. Hjalmar vägde 3200g och Einar 2300g. Nu är vi hemma och matar på så mycket vi kan, de får snutta på mig och sedan fyller vi på med ersättning till dom storknar . Vi är överlyckliga och gråter av glädje för minsta lilla . Imorgon ska vi på återbesök för att väga Einar och se så att han växer som han ska. Han är så himla liten, inga kläder passar så vi får rulla upp 17 varv på ärmar och ben .
    Själv känner jag mig fortfarande sliten efter snittet men jag börjar i alla fall få tillbaka full rörlighet och kan göra det mesta nu (utom att lyfta tungt förstås). Ryggen tar stryk när man inte har några magmuskler, det är lite jobbigt. Jag käkar alvedon och ipren regelbundet och då känner jag mig någorlunda pigg. Mjölken har runnit till och då blir man ju lite ruggig och sliten.
    Vi är så glada att de är hos oss nu och att oron för hur dom mår nästan är borta. Nu ska vi få Einar att bli tjock!

Ha det gott alla! Kram!

Mvh Nidra
  • The75

Hej
    Grattis! Vilka fina namn ni valt till killarna :0)
    Skönt att höra att allt gått bra och att ni fått komma hem, visst är det tryggt och bra på sjukhuset men det är ändå skönt att få komma hem till sitt!

Svar på tråden ÄD gravida latte mammor i stockholm