• Leiben

ÄD gravida latte mammor i stockholm

får jag vara här fast jag redan fött? kan vara kul att träffas i framtiden med våra äd-barn tänker jag och prata om fenomenet,

grattis till er alla som lyckats!

• Leiben

Tabasco: Bebis har hunnit bli 4 månader nu. Galet faktiskt! Ja, det är väl som för alla omvälvande att få barn. Jag tänker ganska ofta på att det är ÄD. Vi är halvöppna så våra familjer och vänner vet men inet ytlig bekantskapskrets. Men jag bruakar ju snarare tänka att det liksom vat tur i oturen att allt blev som det blev eftersom vi tydligen fick ett "turägg" med så söt bebis som är rätt behaglig till sättet ;)

Han har pappas färger så jag har inte heller fått höra hur lik han är mig, vilket jag hade gruvat mig inför. NU tänker jag på syskonförsök och hur lång tid det ska ta OM det går och vad det innebär att det är öppen donator (efter 18) för ena men inte kanske för den andra etc. Lite tankar om hur han kommer att tänka om allt som vuxen.

FAktsikt har jag också gått från lite skamfylld (tog ett år att ens komma fram till att jag ville göra ÄD) till att tycka att vi är lite härligt speciella i min familj och jag är grymt stolt över kampen vi tog, att vi orkade och att vi nådde fram.

Under graviditeten grinade jag ofta över hur hur hemskt det hade varit om jag inte varit gravid. Gränsken var liksom nådd jag de sista runt omkring mig var gravida också. Nu har jag istället jättemånga mammalediga kompisar :)

Det ska bli roligt att följas åt och kanske träffas som sagt var. Man känner ju inte direkt många med bebisar via ÄD.

Tänk vad sjukt om man hade ÄD-träffar och så liknar några barn varandra....Crazy!

• Leiben
    villsågärna38 skrev 2011-03-26 12:00:30 följande:
    Jag vet, har bara hållit mig i adoptionstrådarna på sistone. Har inte orkat med att  prata om den här sista behandlingen, vi har hållit den för oss själva bara och närmaste familjen. Vi satte in ett ägg Två i frysen!! Helt underbart att få skriva i en gravidtråd igen
    Villsågärna är du här??? Herregud vilket stort grattis du får av mig :) Tusen tummar, om jag hade dem.
  • Leiben
    sommar201106 skrev 2011-03-27 12:27:37 följande:
    Hej villsågärna och STORT GRATTIS!!!!  Ska strax in och läsa din presentation=)

Vi gjorde på Huddinge och lyckades på första försöket, vilket kändes helt overkligt då vi kämpat så länge och hade hört att det inte är så jättevanligt att lyckas på första försöket. Men efter alla år av besvikelser och tårar så var det äntligen vår tur.

kram
    lite som oss då. vår son är ett resultat av första äd men gjorde tusen ivf innan. han föddes på månaden exakt 5 år efter vi slutade skydda oss. Grattis och maj är inte långt borta nu :)
  • Leiben
    villsågärna38 skrev 2011-03-28 19:22:32 följande:
    Hade du dem som MVC hela tiden eller i kombination med nån av BB Stockholms mottagningar? De var jättetrevliga när vi var där också har bara så oerhört sorgliga minnen därifrån. Kram
    hela tiden. man var knuten till en doktor hela tiden och vid minsta oro fick jag lyssna på hjärtljud och jag gjorde en del vul/ ul också :)
  • Leiben
    villsågärna38 skrev 2011-03-31 19:19:33 följande:
    Hej vänner!
    Några droppar brut blod i trosan idag. Usch, vet att det är extra vanligt att blöda under ÄD-graviditeter men man kan ju inte låta bli att bli orolig iaf. Tagit en extra progesteron och lagt mig på soffan. Skriv gärna några lugnande ord - någon mer som haft lite blödningar och som det gått bra för? Kram
    jag! blödde asmycket som mens hux flux. tom läkarna trodde det skulle bli mf (var så tidigt att man bara kunde se en hinnesäck)  men han har just somnat ammandes i min famn.
  • Leiben
    villsågärna38 skrev 2011-04-03 17:32:47 följande:
    Själv undrar jag hur ni har gjort med KUB/NUPP? Det är väl ingen vits att ta något blodprov då ägget inte är ifrån en själv men själva ultraljudet skulle jag ju gärna vilja göra. Vi har vårt första vul om en vecka imorgon., så pirrigt fram tills dess. Hoppas så innerligt på att få se ett litet hjärta, då kan man ju iaf slappna av lite grann. 

Söndagskramar till er alla
    fick ringa huddinge och ta reda på åldern på donatorn och så tog det blod från mig iaf. man får väl tänka att det inte är helt tillförlitligt bara.

intressant det angående kön, att det faktiskt är många pojkar. kan det på allvar vara så? hur ser det ut på ivf-fronten då?
  • Leiben

roligt att se så många välbekanta namn :) grattis ni som plussat!

• Leiben
    villsågärna38 skrev 2011-04-05 09:24:21 följande:
    Ja i natt sov jag inte så mkt. Vaknade kl.5 av hjärtklappning så det var lika bra att gå upp. Blöder dock ingenting än så länge idag vilket känns jätteskönt. Hoppas att det inte var någon fara utan bara en sån där blödning som nästan alla ÄD-gravida verkar få. Håll tummarna! Kramar
    hur går det?
Svar på tråden ÄD gravida latte mammor i stockholm