• moimama

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Jag har bestämt mig!

Jag tänker inte vänta på Mister Right längre, jag tänker bli gravid på egen hand med hjälp av insemination i Danmark. Jag har efter att ha tittat länge på olika kliniker valt Storkkliniken i Danmark och det känns jättebra. Beslutet att äntligen göra det jag vill känns till hundra procent rätt och det känns jättespännande.
    Är du i samma situation..? Det vore roligt att följas åt, stötta, hurra på, peppa och dela erfarenheter på vägen.

Nästa vecka har jag mitt journalsamtal, därmed börjar resan.

Hjärta

• Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!
  • sillencillasill

Idag 11 dagar sent kom mensen. Har fått tid på Gyn imorgon och hoppas på att få ta nya hormonprov.

Ciconiidae skrev 2015-03-08 18:13:49 följande:

Har du tagit graviditetstest för att utesluta att du inte blev gravid förra månaden? Man kan ju få mens även om man är gravid.

• Annesh

Hej

39 år, 40 senare detta år

Sellmers klinik.

2 försök gravid, tyvärr MA v10

Nu på 5 försöket (3dje efter missfallet) har jag fått ett plus igen. Inga hormon behandlingar.

Håller tummarna för bättre tur denna gång!

• längtanärstor01
    Annesh skrev 2015-03-10 16:02:25 följande:

Hej

Sellmers klinik.

Nu på 5 försöket (3dje efter missfallet) har jag fått ett plus igen. Inga hormon behandlingar.

Håller alla tummar för dig! <3
  • Masquerade
    sillencillasill skrev 2015-03-10 13:58:07 följande:

Idag 11 dagar sent kom mensen. Har fått tid på Gyn imorgon och hoppas på att få ta nya hormonprov.

Beklagar! 

Hej

Sellmers klinik.

Beklagar till missfallet!

Håller tummarna för att denna gång ska bli er lyckoträff!

Everyone's a critic!
  • Annesh

Tack snälla! Vi vet ju alla hur det är att vänta / hoppas m.m. :)

Önskar alla det bästa!

• Trisse76

Hej

Sellmers klinik.

Grattis till plusset! Jag håller tummarna för dig.
  • Trisse76
    sillencillasill skrev 2015-03-10 13:58:07 följande:

Vad tråkigt! Hopps det går bra på gyn.
  • sillencillasill

Tack! Allt såg bra ut och jag skulle bara köra på. Hon började prata lite om gulkroppshormon, jag skulle be storkkliniken att skriva ut. Men jag vet inte om jag ska åka dit denna månad eller göra hemmainsemination.

Någon som har erfarenhet av gulkroppshormon? Hur ofta tar man? Dos? När börjar man äta?

Trisse76 skrev 2015-03-10 19:52:28 följande:

Vad tråkigt! Hopps det går bra på gyn.

• Trisse76
    sillencillasill skrev 2015-03-12 09:47:57 följande:

Tack! Allt såg bra ut och jag skulle bara köra på. Hon började prata lite om gulkroppshormon, jag skulle be storkkliniken att skriva ut. Men jag vet inte om jag ska åka dit denna månad eller göra hemmainsemination.

Någon som har erfarenhet av gulkroppshormon? Hur ofta tar man? Dos? När börjar man äta?

Jag åt gulkroppshormon inför mensen denna gången. Det har något med slemhinnorna att göra. Dessutom så blir man superstark ;), jag vart som dopad på gymet.
    Sedan har jag även ätit Pergotime för en bättre ägglossning inför insemination på måndag. Så nu hoppas jag verkligen att det ska ta sig :))
  • 2014 baby
    i sommar åker jag antingen till vitanova eller sellmers klinik för insemination!nån som varit på antingen vitanova eller sellmer? blev ni gravida? eller ska ni dit?
Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!