• moimama

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Jag har bestämt mig!

Jag tänker inte vänta på Mister Right längre, jag tänker bli gravid på egen hand med hjälp av insemination i Danmark. Jag har efter att ha tittat länge på olika kliniker valt Storkkliniken i Danmark och det känns jättebra. Beslutet att äntligen göra det jag vill känns till hundra procent rätt och det känns jättespännande.
    Är du i samma situation..? Det vore roligt att följas åt, stötta, hurra på, peppa och dela erfarenheter på vägen.

Nästa vecka har jag mitt journalsamtal, därmed börjar resan.

Hjärta

• Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!
  • längtanärstor01
    hope77 skrev 2015-03-18 12:54:36 följande:

Var hos gyn och kollade med Ul idag, imorgon eftermiddag är det dags. Så spännande...

Stort lycka till!
  • hope77

Tack!

Nu är det steget avklarad...nu kan jag bara vänta. Ahhh vad jobbigt det är redan. Samtidigt känns det så overkligt. Kan knappt tro att jag gjorde det igår. Trodde att jag skulle vara jätte nervös, men det enda jag var nervös för var att jag skulle missa tiden, eller att de kunde inte inseminera mig osv. Inte alls nervös för den förändring som kanske hända i mitt liv nu. Jag vill det här verkligen, nu!!!

önskar er andra också lycka till!!

• hope77

Hur klarar ni andra av väntan? Jag håller på att bli tokig. först väntan på Äl efter jag har slutat med p-pillerna, sen vänta på att kunna göra test osv, vänta på provsvar, väntar mens, vänta på Äl igen och nu två veckor väntan för att se om inseminationen har funkat??? Oh my god. Och sen få man kanske göra om det fler gånger???? Hur gör ni andra?

• Trisse76
    hope77 skrev 2015-03-22 15:41:28 följande:

Hur klarar ni andra av väntan? Jag håller på att bli tokig. först väntan på Äl efter jag har slutat med p-pillerna, sen vänta på att kunna göra test osv, vänta på provsvar, väntar mens, vänta på Äl igen och nu två veckor väntan för att se om inseminationen har funkat??? Oh my god. Och sen få man kanske göra om det fler gånger???? Hur gör ni andra?

Jag vet faktiskt inte. Denna gången tycker jag också att det är jättejobbigt. Känner efter hela tiden om kroppen känns annorlunda och det känns som om jag skulle kunna prata om det 24/7. Vilket givetvis ingen annan är intresserad av Flört.
  • hope77

tack Trisse76, känns bättre nu när jag vet att jag inte är ensam om problemet en av anledningarna att jag skrev på forumet var att jag om jag fortsätter prata om det så vill snart igen lyssna längre jag känner också efter hela tiden. Jag är öm i bröstet, men jag fick ägglossningsspruta så jag tror att det har mer med det att göra än en eventuell graviditet. Man kan ju knappast känner nåt dag tre efter insemination

Håller tummarna för dig!

• Trisse76
    hope77 skrev 2015-03-22 16:20:17 följande:

tack Trisse76, känns bättre nu när jag vet att jag inte är ensam om problemet en av anledningarna att jag skrev på forumet var att jag om jag fortsätter prata om det så vill snart igen lyssna längre jag känner också efter hela tiden. Jag är öm i bröstet, men jag fick ägglossningsspruta så jag tror att det har mer med det att göra än en eventuell graviditet. Man kan ju knappast känner nåt dag tre efter insemination

Håller tummarna för dig!

Ha ha! För mig är det tvärtom. Brukar få ömma bröst ca tre dagar efter ägglossning och denna gången inget (dag 7 efter inseminering nu). Har också tänkt att det beror på hormonerna jag tog innan ägglossning. Men såklart så hoppas jag att det beror på något helt annat Flört
    Håller tummarna för dig också!
  • Masquerade

Hej igen alla! Plussade i morse efter två veckors ångestfylld väntan. Hoppas verkligen att det nu går lika bra för er andra! :)
    Nu väntar nästa mål och ångesten inför den: tre-månaders-milstolpen. 

Everyone's a critic!
  • Trisse76
    Masquerade skrev 2015-03-22 20:52:18 följande:

Hej igen alla! Plussade i morse efter två veckors ångestfylld väntan. Hoppas verkligen att det nu går lika bra för er andra! :)

Grattis! Vad härligt Glad. Lycka till!
  • Ciconiidae
    Masquerade skrev 2015-03-22 20:52:18 följande:

Stort grattis!! :) Själv är jag i vecka 33 nu med hjälp av Vitanova, de är helt fantastiska!
Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!