• moimama

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Jag har bestämt mig!

Jag tänker inte vänta på Mister Right längre, jag tänker bli gravid på egen hand med hjälp av insemination i Danmark. Jag har efter att ha tittat länge på olika kliniker valt Storkkliniken i Danmark och det känns jättebra. Beslutet att äntligen göra det jag vill känns till hundra procent rätt och det känns jättespännande.
    Är du i samma situation..? Det vore roligt att följas åt, stötta, hurra på, peppa och dela erfarenheter på vägen.

Nästa vecka har jag mitt journalsamtal, därmed börjar resan.

Hjärta

• Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!
  • 2014 baby
    jag har en son på två år och nästa år ska jag till en klinik för syskonförsök

• hope77

Ahh, vad roligt att läsa om några till som ha lyckats. Och inte bara lyckats att bli gravid även klarat sig alldeles utmärkt som mamma och funderar över syskon. Underbart.

• finskorpan
    2014 baby skrev 2015-04-13 21:37:36 följande:
    jag har en son på två år och nästa år ska jag till en klinik för syskonförsök

Vad kul med någon i samma situation! När har du tänkt börja? Vilken klinik är du på?

Jag tror jag ska börja i maj 2016 men det beror lite på jobbsituationen. Jag var på Sellmer förra gången och är mycket nöjd. Då tog det tre försök - hur många tog det för dig? Sellmer var bra tycker eftersom det ingick ett VUL för att se att ägget var bra.

Finns det någon lista på vilka som är aktiva i tråden?

Undrar lite om ni berättat för er omgivning och hur de reagerat. Jag var jättenervös men alla har tagit det jättebra, förutom min mamma som hade en ganska skum reaktion först men sedan dess har hon varit jättestöttande. Och då jobbar jag med ett ganska speciellt jobb där folk lägger sig i vad man gör på fritiden. :)

Lycka till alla!
  • hope77

Bara en liten fråga, finskorpan. Du skrev om ultraljud för kolla ägget kvalitén. Vad är det de kolla?

• hope77

Bara en liten fråga, finskorpan. Du skrev om ultraljud för kolla ägget kvalitén. Vad är det de kolla?

• finskorpan

De kollade innan inseminationen så att de såg att äggen var tillräckligt stort typ... Alltså, att ägglossning verkligen var på gång, om jag förstod det rätt. Första gången såg hon att jag hade två lika stora ägg på varje sida så hon sa att det fanns risk/chans att det blev tvillingar.

• Maralina

Hej!

Det var längesen jag var inne här, ska bli roligt att läsa vad som sen sist. :)

I vår har jag gjort två inseminationer på Vitanova i Köpenhamn och den sista lyckades. Nu är jag gravid i v 6! Har inte vart till MVC än men BF blir någon gång i mitten av december.

/Lina

• hope77

Ahh. Då är det samma som jag gör hos min gyn innan jag åker över. Tyvärr ingen insemination för mig denna månaden. tyvärr hade inte mina fohikla växt som de skulle, så ingen fungerande ÄL denna månad. Hoppas på bättre tur nästa månad. Nu börjar väntan igen det som stör mig mest är att jag inte kan göra nånting åt det. Inget jag kan göra för att förbättra mina möjligheter...

• finskorpan

Stort grattis Maralina!!!!

hope77: visst är det jobbigt när det inte fungerar! Jag längtar så otroligt nu men jag KAN verkligen börja med inseminationer förrän tidigast jan/feb 2016. Men jag har iaf laddat ner en app för att få koll på min cykel eftersom jag brukar vara ganska oregelbunden.

Men jag har en bra lärdom (tror jag) från förra gången. Då hade jag så bråttom iväg när jag väl fick plus på ÄL-stickan så jag tror jag åkte för tidigt. Den gången jag blev gravid kunde jag inte åka förrän kvällen efter och då blev det 36 timmar från testet till inseminationen - och det blev en liten tjej. Så det tänker jag försöka hålla mig till nästa försök också.

• Trisse76
    hope77 skrev 2015-04-16 09:00:16 följande:

Ahh. Då är det samma som jag gör hos min gyn innan jag åker över. Tyvärr ingen insemination för mig denna månaden. tyvärr hade inte mina fohikla växt som de skulle, så ingen fungerande ÄL denna månad. Hoppas på bättre tur nästa månad. Nu börjar väntan igen det som stör mig mest är att jag inte kan göra nånting åt det. Inget jag kan göra för att förbättra mina möjligheter...

Jag har också paus denna månaden då det är för mycket runt omkring. Förstår precis känslan du beskriver av att man inte kan påverka. Känns väldigt jobbigt tycker jag Rynkar på näsan
Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!