• moimama

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Jag har bestämt mig!

Jag tänker inte vänta på Mister Right längre, jag tänker bli gravid på egen hand med hjälp av insemination i Danmark. Jag har efter att ha tittat länge på olika kliniker valt Storkkliniken i Danmark och det känns jättebra. Beslutet att äntligen göra det jag vill känns till hundra procent rätt och det känns jättespännande.
    Är du i samma situation..? Det vore roligt att följas åt, stötta, hurra på, peppa och dela erfarenheter på vägen.

Nästa vecka har jag mitt journalsamtal, därmed börjar resan.

Hjärta

• Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!
  • Trisse76
    2014 baby skrev 2015-03-15 20:33:57 följande:

för mig blir det vitanova i juli eller augusti!lycka till

Tack och lycka till du med Glad
  • hope77

Lycka till Trisse76.

Håller tummarna. Om min kropp vill så åker jag över för första gången i slutet av veckan.

• sillencillasill

Jag ska spola mina äggledare imorgon sen blir det besök på storkkliniken efter det igen, förhoppningsvis om en vecka eller så.

• Trisse76
    hope77 skrev 2015-03-15 21:04:28 följande:

Lycka till Trisse76.

Håller tummarna. Om min kropp vill så åker jag över för första gången i slutet av veckan.

Tack! Nu är det bara tummar och böner som gäller Flört. Håller tummarna för att din kropp är med dig i slutet av veckan.
  • sillencillasill

Idag är äggledarna spolade och allt såg bra ut. Tyvärr var det värre hos ortopeden som sa operation av knä inom 4 veckor så får avvakta med insemination innan dess. Trist att vänta men måste göra klart knäet först, annars orkar det inte med graviditetsvikt. Man borde inte åka slalom och skada sig:(

• Trisse76
    sillencillasill skrev 2015-03-16 16:56:28 följande:

Idag är äggledarna spolade och allt såg bra ut. Tyvärr var det värre hos ortopeden som sa operation av knä inom 4 veckor så får avvakta med insemination innan dess. Trist att vänta men måste göra klart knäet först, annars orkar det inte med graviditetsvikt. Man borde inte åka slalom och skada sig:(

Skönt att höra att det såg bra ut! Så även om det så klart är trist att vänta så vet du i alla fall att det står rätt till sen. Lycka till med op.
    Själv så har jag nu 14 dagars nervös väntan framför mig och även om den är jobbig så är den också efterlängtad.

• hope77

Var hos gyn och kollade med Ul idag, imorgon eftermiddag är det dags. Så spännande...

• Trisse76
    hope77 skrev 2015-03-18 12:54:36 följande:

Var hos gyn och kollade med Ul idag, imorgon eftermiddag är det dags. Så spännande...

Lycka till imorgon!
Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!