• moimama

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Jag har bestämt mig!

Jag tänker inte vänta på Mister Right längre, jag tänker bli gravid på egen hand med hjälp av insemination i Danmark. Jag har efter att ha tittat länge på olika kliniker valt Storkkliniken i Danmark och det känns jättebra. Beslutet att äntligen göra det jag vill känns till hundra procent rätt och det känns jättespännande.
    Är du i samma situation..? Det vore roligt att följas åt, stötta, hurra på, peppa och dela erfarenheter på vägen.

Nästa vecka har jag mitt journalsamtal, därmed börjar resan.

Hjärta

• Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!
  • grodansmamma

Bim igår och ff ingen mens, bara fått lite flytningar och lite mensvärk till och från, tror mensen kommer snart men annars blir det nog ett test om någon dag. Har dock bara ett digitalt cb kvar, så vill gärna vänta lite om mensen ändå kommer... Testade i lördags och då var det negativt så därför känns det som att det är kört, men klart man ändå hoppas när den intehar kommit..

• Trisse76
    grodansmamma skrev 2015-02-23 14:33:14 följande:

Bim igår och ff ingen mens, bara fått lite flytningar och lite mensvärk till och från, tror mensen kommer snart men annars blir det nog ett test om någon dag. Har dock bara ett digitalt cb kvar, så vill gärna vänta lite om mensen ändå kommer... Testade i lördags och då var det negativt så därför känns det som att det är kört, men klart man ändå hoppas när den intehar kommit..

Inga nyheter är goda nyheter i detta fallet Glad. Jag hoppas också för din skull!
  • grodansmamma
    Trisse76 skrev 2015-02-23 14:58:48 följande:

Inga nyheter är goda nyheter i detta fallet . Jag hoppas också för din skull!

Tack snälla, håll en tumme för mig :)

OM mensen inte kommer idag, ska jag våga mig på att testa imorgon då? Eller ska jag vänta någon dag till??
  • sillencillasill

Jag tycker att du ska vänta, du kanske är låghormonare och då behövs några extra dagar. Sen blir man så deppig om man testar för tidigt och det visar negativt:(

Håller tummarna!!

grodansmamma skrev 2015-02-23 15:02:19 följande:

Tack snälla, håll en tumme för mig :)

OM mensen inte kommer idag, ska jag våga mig på att testa imorgon då? Eller ska jag vänta någon dag till??

• sillencillasill

Jag kan bara svara för min egen del, inte för alla kvinnor som gör detta valet.

Jag svarar gärna på dina frågor men måste först bara säga att du får gärna ha en mer respektfull ton i ditt skrivande. Det sista vi behöver i vår tråd är folk som dömer oss.

Jag är varken ful, tjock eller ovanlig. Många skulle nog höja på ögonbryna om de fick reda på hur jag väljer MEN det är mitt val. Jag är 33 år och en kvinna kan inte bli gravid hur sent i livet som helst. Jag har träffat många män som velat ha mig, då har jag inte velat ha fem. De män som jag blir kär i vill inte ha mig. Livet har inte klickat helt enkelt. Det är inte svart eller Vitt.

Självklart har jag som första hand velat ha en FAMILJ! Inte valt BORT en pappa. Men om det är barn via donator eller inga barn alls så är valet lätt. Jag vill ha barn. Jag vill bli mamma. Sen hur spelar ingen roll.

Vad är din fråga egentligen? Att skaffa barn med donator? Om jag hade skaffat barn med en kompis, hade det varit lika konstigt? Var gärna mer specifik så ska jag svara hur jag tänker.

Qqqqq skrev 2015-02-23 09:46:45 följande:

Hej! Vad är era olika anledningar till att ni som singelkvinnor vill bli med barn via insemination? Jag förstår verkligen inte och jag önskar veta. Varför väljer ni bort en pappa till era barn? Hur tror ni barnen kommer sörja när de blir äldre att de inte har någon far? Har ni varit med så många män att ingen vill gifta sig med er? Är ni lesbiska? Väljer ni konstant dåliga män? Väger ni 150kg? Nu kanske detta låter hårt men jag har aldrig träffat någon sådan kvinna och detta är fördomar/frågor som far genom mitt huvud.

• grodansmamma
    sillencillasill skrev 2015-02-23 16:50:26 följande:

Jag tycker att du ska vänta, du kanske är låghormonare och då behövs några extra dagar. Sen blir man så deppig om man testar för tidigt och det visar negativt:(

Håller tummarna!!

Tack, kam behöva lite tumhållningar! Vet inte hur jag ska göra med testet, velar lite om jag ska testa imorgon eller inte..
  • Biet
    Qqqqq skrev 2015-02-23 09:46:45 följande:

Hej! Vad är era olika anledningar till att ni som singelkvinnor vill bli med barn via insemination? Jag förstår verkligen inte och jag önskar veta. Varför väljer ni bort en pappa till era barn? Hur tror ni barnen kommer sörja när de blir äldre att de inte har någon far? Har ni varit med så många män att ingen vill gifta sig med er? Är ni lesbiska? Väljer ni konstant dåliga män? Väger ni 150kg? Nu kanske detta låter hårt men jag har aldrig träffat någon sådan kvinna och detta är fördomar/frågor som far genom mitt huvud.

Alla har sina anledningar att vara här inne och berätta och stödja varandra i sina försök. Varför en person väljer att bli ensamförälder lr inte är den egna personens val. Det är inte alltid säkert att bara för ett barn växer upp med en förälder så skulle det automatiskt vara sämre.

Din ton i det du skrev kan uppfattas som hård och dömmande. Knappast uppmuntrande.

Jag tror att många ställer sig bakom sillencillasill och det hon skrev. Det finns många i hennes situation.

Det finns även en del män i liknande situation men de har kanske inte lika lätt att skaffa barn själva.
  • grodansmamma

Fortfarande ingen mens och lite illamående har kommit till och från sen igår, tog ett test imorse men inget tydligt streck, tyckte jag såg ett svaaaaaaaagt streck men kan ju lika gärna inbillat mig..

• carpediem

Jag håller tummarna för dig grodan­smamma och hoppas på ett starkare plus för dig.

Här händer inte så mycket just nu, men jag har träffat en kille som kan vara en potentiell pappa till mitt barn. Han är intresserad av delad vårdnad och vi verkar "klicka", i alla fall hittills. Blir förhoppningsvis fler träffar framöver. Jag håller ju fortfarande på och forskar men vill komma igång med försök till april/maj och tiden går så fort!

Angående diskussionen om varför vi vill bli inseminerade så är det inte konstigare än andra människor som önskar bli föräldrar. Vi har bara andra förutsättningar än heterosexuella par och gör så gott vi kan för att skapa en trygg, kärleksfull och härlig hemmamiljö för våra barn. Enligt mig i alla fall. 

Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!