• moimama

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Jag har bestämt mig!

Jag tänker inte vänta på Mister Right längre, jag tänker bli gravid på egen hand med hjälp av insemination i Danmark. Jag har efter att ha tittat länge på olika kliniker valt Storkkliniken i Danmark och det känns jättebra. Beslutet att äntligen göra det jag vill känns till hundra procent rätt och det känns jättespännande.
    Är du i samma situation..? Det vore roligt att följas åt, stötta, hurra på, peppa och dela erfarenheter på vägen.

Nästa vecka har jag mitt journalsamtal, därmed börjar resan.

Hjärta

• Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!
  • NZZZZ
    Johanna79 skrev 2017-10-05 09:38:34 följande:

Jag är nu dagarna innan bim. Vågar knappt hoppas... Andra försöket. Är 38 år.

Jag frågade kliniken hur länge spermier som varit frysta överlever och fick svaret "24 tim. eller mer". Vad har ni andra fått för svar?

Stämmer bra angående spermierna :)
  • Johanna79

Tack för svaret!

Då håller jag tummarna för 2 dygn för jag inseminerades två dygn innan ägget släppte...

• NZZZZ
    Johanna79 skrev 2017-10-05 18:25:43 följande:

Tack för svaret!

Då håller jag tummarna för 2 dygn för jag inseminerades två dygn innan ägget släppte...

Varför två dygn innan? Brukar ju vara ett dygn innan?
  • NZZZZ

Eller alltså efter positivt utslag ska man insemineras 24-36 h efteråt, vad jag hört.

• Millnear

Grr. ..Har ringt runt som en galning (med lite paus för att kunna balansera jobb och fritid) till olika vårdcentral angående att ta dessa tester som krävs för att insemineras. Har åtminstone tagit cellprov för livmoderhalsen.

Men allt annat har blivit pannkaka. När jag äntligen fick tag på rätt vårdcentral efter ha blivit kastad runt från vårdcentral till vårdcentral, så fick jag svaret att dem tror att Vitanova gör testerna på mig...Och gör dem inte det så måste jag ha ett brev från vitanova som ska stärka vad jag ska ha provsvaren för.

Vad är det svåra att göra testerna när dem har möjlighet att vårdcentralen? ! Blir så arg att dem strular.

Har åtminstone skrivit till vitanova att jag vill träffa dem, så får man se när dem har tid och vem som ska göra testerna på mig-_- om vitanova gör testerna, hur mkt kostar det på ett och ungefär? Tycker deras hemsida är som en djungel och det är svårt att få fram faktan man söker.

Tycker det är så jobbigt när allt tar så långt tid och man är så sugen på att få ett plus på gravtestet; )

• Millnear

Nvm, har äntligen med lite hjälp, lyckats hitta en klinik som åtminstone utför Klamydia, hormontest och undersökning av äggstockar :)

Så ska bara ringa en vårdcentral och hoppas på att dem åtminstone kan ställa upp på att checka hiv och hepatit, sen är jag redo för att fara till Danmark och ha rådgivning och därefter insemination :D känns spännande att äntligen vara ett steg närmre min dröm om barn

Hoppas att ni alla har lyckats få plus och väntar era efterlängtade barn <3 annars så hoppas jag att det snart blir så för er

• Ciconiidae
    Millnear skrev 2017-10-23 17:22:13 följande:

Nvm, har äntligen med lite hjälp, lyckats hitta en klinik som åtminstone utför Klamydia, hormontest och undersökning av äggstockar :)

Så ska bara ringa en vårdcentral och hoppas på att dem åtminstone kan ställa upp på att checka hiv och hepatit, sen är jag redo för att fara till Danmark och ha rådgivning och därefter insemination :D känns spännande att äntligen vara ett steg närmre min dröm om barn

Hoppas att ni alla har lyckats få plus och väntar era efterlängtade barn <3 annars så hoppas jag att det snart blir så för er

Stort lycka till!

Jag är nu i vecka 14 och är äntligen förbi de kritiska veckorna, så börjar smått inse att jag är påväg att bli tvåbarnsmamma. :)
  • Millnear
    Ciconiidae skrev 2017-10-24 07:50:04 följande:

Stort lycka till!

Jag är nu i vecka 14 och är äntligen förbi de kritiska veckorna, så börjar smått inse att jag är påväg att bli tvåbarnsmamma. :)

Vad roligt :D skönt att du har passerat tolv veckor och slipper nu den största risken för mf. Stort grattis till graviditeten! Måste vara en underbar känsla
  • finskorpan

Hej, ser att tråden är rätt stilla men skriver ändå en rad och ser om nån vill följas åt till ett plus. Jag hängde här för fem år sen och har nu en dotter som är 4,5 år. Har gjort tre syskonförsök men ännu inte lyckats. Denna gång har jag få en äl-spruta men de verkar inte ha blivit nåt nu heller, har visserligen inte bim förrän på lördag men har provat två cb early redan (testnarkoman) och har bara sett ett suuuuuuuuupertunt streck som jag mest tror jag inbillar mig och som jag sedan läst är jättevanligt på cb early utan att man är gravid. Men det får bli ETT försök till men sen tror jag att jag får ge upp. Som min mamma säger: Man kan bestämma sig att inte få barn men man inte bestämma att man ska få barn.

• ekström86

Denna tråd verkar ha dött ut men jag kör ändå...

Hade mitt första insemination vid RMC i Linköping som tyvärr inte tog sig..ska nu på fredag för undersökning av mina äggblåsor och förhoppningsvis sen insemination nummer 2. Tar både Letrozol och Ovitrelle.

Hoppas på riktigt plus denna gång! ????

• finskorpan
    ekström86 skrev 2018-04-01 21:32:58 följande:

Denna tråd verkar ha dött ut men jag kör ändå...

Hade mitt första insemination vid RMC i Linköping som tyvärr inte tog sig..ska nu på fredag för undersökning av mina äggblåsor och förhoppningsvis sen insemination nummer 2. Tar både Letrozol och Ovitrelle.

Hoppas på riktigt plus denna gång! ????

Hej!
    Här är verkligen stillsamt men jag råkade precis surfa in idag. Som skrivet ovan så håller jag på med syskonförsök men har sen jag skrev sist bara kunnat göra ett försök (negativt) och sen inte haft någon ordentlig ägglossning. 

Nu har jag fått dubbel dos letrozol och hoppas på ett fint ägg på onsdag när jag ska till gyn.

Eftersom jag har barn redan så åker jag till danmark även denna gågnen. 

Spännande med försök - hoppas du inte behöver vänta länge på plus. Hur gammal är du? Jag fyller snart 38 så jag kanske får försöka i en evighet...
  • Samba80

Såg denna tråd nu! Är på mitt andra försök med insemination här i Sverige! Fyller 38 år i år och singel så klart! Inväntar nu BIM 12/4 och gravtest 14/4 (enligt kliniken). Förra vändan var man hysterisk, sjukt stressad och kände alla symptom som man möjligtvis kan känna. Intalar mig denna gång att inte stressa upp mig utan bara ta det lugnt, man kan ju tyvärr inte påverka resultatet! Hoppas på att följa er andra som försöker och hejar på er mot ett plus! :)

• finskorpan
    Samba80 skrev 2018-04-02 19:08:24 följande:

Såg denna tråd nu! Är på mitt andra försök med insemination här i Sverige! Fyller 38 år i år och singel så klart! Inväntar nu BIM 12/4 och gravtest 14/4 (enligt kliniken). Förra vändan var man hysterisk, sjukt stressad och kände alla symptom som man möjligtvis kan känna. Intalar mig denna gång att inte stressa upp mig utan bara ta det lugnt, man kan ju tyvärr inte påverka resultatet! Hoppas på att följa er andra som försöker och hejar på er mot ett plus! :)

Hej och välkommen hit!

Spännande och jobbigt med väntan. Vart gör du inseminationen? Visst är det fantastiskt vad många omöjliga gravidsymtom man får typ direkt efter inseminationen. ????????

Jag ska på VUL på onsdag och hoppas på bra follikel. Blir mitt femte försök men utspritt på 1,5 år. Blev paus pga en man och sen har det tagit tid pga att jag inte har ägglossning varje månad.
  • Samba80
    finskorpan skrev 2018-04-02 20:35:45 följande:

Hej och välkommen hit!

Spännande och jobbigt med väntan. Vart gör du inseminationen? Visst är det fantastiskt vad många omöjliga gravidsymtom man får typ direkt efter inseminationen. ????????

Jag ska på VUL på onsdag och hoppas på bra follikel. Blir mitt femte försök men utspritt på 1,5 år. Blev paus pga en man och sen har det tagit tid pga att jag inte har ägglossning varje månad.

Jag gör det i Falun! På Livio! Ja det är verkligen sjukt vad kroppen kan lura en! Eller snarare psyket! Jag har hitills undsluppit extra hormoner mm. Få se vad som händer om det inte tar denna gång,

Vad är VUL?
  • ekström86
    finskorpan skrev 2018-04-01 22:14:14 följande:

Hej!

Här är verkligen stillsamt men jag råkade precis surfa in idag. Som skrivet ovan så håller jag på med syskonförsök men har sen jag skrev sist bara kunnat göra ett försök (negativt) och sen inte haft någon ordentlig ägglossning. 

Nu har jag fått dubbel dos letrozol och hoppas på ett fint ägg på onsdag när jag ska till gyn.

Eftersom jag har barn redan så åker jag till danmark även denna gågnen. 

Spännande med försök - hoppas du inte behöver vänta länge på plus. Hur gammal är du? Jag fyller snart 38 så jag kanske får försöka i en evighet...

Det hoppas jag med att plusset kommer slutet av denna månad. Jag är 31 år gammal, blir 32 i år
  • finskorpan

Vad kul att det verkligen kommit igång med inseminationer i Sverige! 
    Min dotter är född 2013 och därmed blev till på klinik i Danmark. Och även denna gång blir det samma klinik.

VUL är vaginalt ultraljud. Det är bra att jag hittat en gynekolog nu som jag får tid hos så han kan kolla innan jag åker ner att det verkligen är ägglossning på gång. Jag har en lång resa då jag bor i Sundsvall.

• Shitzu

Grattis alla som blivit och lycka till er singlar som ska bli gravida.

Jag håller tummarna :)

Surfa gärna in på hemsidan för inspiration och förhoppningsvis gemenskap och nya vänner 
    -Ensamstående mammor med charmanta barn-
    www.singelmammorforum.com

• Johanna79

Jag har en fertilitetsdator, helt ny, och äl-stickor samt grav.tester om någon är intresserad. Skicka ett privat meddelande för mer info.!

• Pappor letar Mamma

Hej och förlåt om vi stör, inte vår avsikt men vår längtan efter barn får oss att försöka i de få forum där det finns andra som också längtar...

Vi är två gaykillar som längtar Barn och tänkte att det kanske finns någon av er kvinnor här som skulle kunna tänka er att få barn genom IVF-behandling här i Sverige tillsammans med oss istället för insemination i Danmark?

Vi lever sedan 10 år tillsammans med varandra boende i Stockholm. Johan arbetar på grundskola som trygghetsansvarig och resurspedagog med fokus på barn i behov av extra stöd. Jonathan är produktionsansvarig på bokförlaget Rabén och Sjögren samt för B. Wahlström.

Förutom att laga mat, odla, fjällvandra och resa är barn både ett intresse och en stor längtar.

Vi söker efter dig som också längtar men inte ännu träffat den rätta... Som aktiva och ansvarsfulla, trygga pappor delar vi med respekt för varandras behov och önskemål på ansvaret som föräldrar.

- Skriv så kan vi lära känna varandra bättre och om det känns rätt så kan vi ta nästa steg tillsammans ??

Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!