Sparklebaby skrev 2017-07-20 14:38:16 följande:
Åh fy det lät inte alls roligt :/ Hur gammal är din son/dotter nu? lugnar mig lite att du gör det igen iaf. Pratade med min kusin häromdagen om allt detta och sa då till henne att skräcken hade varit att barnet får kolik när man är ensam..
Får du underhållsbidrag? Och hur fungerar det med föräldraledigheten och dagarna som pappan annars har låsta?
Det var en mardröm med koliken, särskilt då det pågick från morgon till kväll. Vissa klagar ju när barnet börjar skrika ngn gång på eftermiddagen. Jag hade inte möjlighet att äta, städa, gå ut, handla eller duscha. Jag vägrar att släppa mitt barn när det är ledset och skriker så jag gick runt med barnet i lägenheten från morgon till kväll i flera veckor. Fick ringa in min bror så jag kunde ta en dusch för när barnet somnade på kvällen så däckade jag med. På dagen sov barnet fem minuter i sträck och bara i min famn, sov förmodligen väldigt dåligt på grund av magknipet. Jag har varit bestämd på syskon även om jag kände att hur ska det gå till? Men så glömmer en fort hur jobbigt det var. :) Sedan var detta något extremt som jag misstänker har samband med min svåra förlossning. Har inte hört ngn annan som haft det så. Har endast kort på barnet när det sover under denna tiden då barnet som sagt skrek all vaken tid. Men det är en begränsad period som en bara får ställa in sig på att överleva, även om det känns som en evighet. Jag räknade ned dagarna tills barnet var 3 mån då det oftast lugnar ned sig och också gjorde för vår del. Men sedan är det många som tkr att detta är den lugnaste perioden då barnet bara sover hela tiden.
Underhållsstöd söker du från försäkringskassan. Du får som ensam vårdnadshavare alla dagar och du kan inte ge dem till ngn annan. De 10 extradagarna vid födseln får du inte men dem kan du ge vem du vill. Min bror tog dessa.