• moimama

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Jag har bestämt mig!

Jag tänker inte vänta på Mister Right längre, jag tänker bli gravid på egen hand med hjälp av insemination i Danmark. Jag har efter att ha tittat länge på olika kliniker valt Storkkliniken i Danmark och det känns jättebra. Beslutet att äntligen göra det jag vill känns till hundra procent rätt och det känns jättespännande.
    Är du i samma situation..? Det vore roligt att följas åt, stötta, hurra på, peppa och dela erfarenheter på vägen.

Nästa vecka har jag mitt journalsamtal, därmed börjar resan.

Hjärta

• Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!
  • Sparklebaby
    Ciconiidae skrev 2017-07-22 21:05:38 följande:
    Min förlossning var också hemsk som slutade i akutsnitt, men jag hade en drömgraviditet utan några särskilda krämpor. Jag njöt verkligen av graviditeten.
    Tog det lång tid?
    Va skönt att den va bra, det verkar vara ngt som är antingen himlen eller helvetet typ :P en av mina bästa vänner hade en egentligen helt perfekt graviditet utan några problem alls, men hon HATADE det..
  • Sparklebaby
    az81 skrev 2017-07-23 07:18:00 följande:

Var igår i Danmark för mitt tredje försök att bli gravid genom insemination.

Hoppas hoppas! :) Hur känns det? 
  • Ciconiidae
    Sparklebaby skrev 2017-07-23 11:07:54 följande:

Tog det lång tid?

Va skönt att den va bra, det verkar vara ngt som är antingen himlen eller helvetet typ :P en av mina bästa vänner hade en egentligen helt perfekt graviditet utan några problem alls, men hon HATADE det..

Nej, det pågick i över ett dygn så inte jättelång tid. Men jag fick hög feber och var väl knappt vid medvetande i slutet. Barnet mådde dock bra hela tiden.
  • az81
    Ciconiidae skrev 2017-07-23 09:49:33 följande:
    Spännande, håller tummarna. Är det första barnet?
    Japp första barnet .)
  • az81
    Sparklebaby skrev 2017-07-23 11:08:26 följande:
    Hoppas hoppas! :) Hur känns det? 
    just nu känns det mest som en lång väntan. vill ju att det skall lyckas denna gång. Så jag sitter mest och håller tummarna just nu :)
  • Ciconiidae
    az81 skrev 2017-07-23 14:40:53 följande:

just nu känns det mest som en lång väntan. vill ju att det skall lyckas denna gång. Så jag sitter mest och håller tummarna just nu :)

Den dår väntan är som tortyr tkr jag. Svårt att koncentrera sig på annat.
  • Sparklebaby
    Ciconiidae skrev 2017-07-23 12:33:32 följande:
    Nej, det pågick i över ett dygn så inte jättelång tid. Men jag fick hög feber och var väl knappt vid medvetande i slutet. Barnet mådde dock bra hela tiden.
    Usch då..var du ensam eller hade du någon med dig?
  • Sparklebaby
    az81 skrev 2017-07-23 14:40:53 följande:
    Ja, det är klart..när är det dags att testa?
  • Ciconiidae
    Sparklebaby skrev 2017-07-24 12:56:58 följande:

Usch då..var du ensam eller hade du någon med dig?

Hade en vän med mig. Tänkte innan att det är helt ok att göra det ensam. Men väl där var det guld värt att ha en vän. Bara ngn som hämtade saft och satte sugröret i munnen på en när en knappt kunde röra sig var värt så otroligt mkt. Jag hade efter att tag värkarna så tätt så det blev aldrig ngn paus och då var det svårt att kunna göra ngt alls för sig själv.
  • Ciconiidae

Äl+11 och plusset lyser med sin frånvaro. Känns lite tungt då jag gärna vill få ett vårbarn och gärna så tätt mellan syskonen som möjligt. Hade egentligen velat börja för ett år sedan men det var annat som gjorde att det inte blev av. Bara första försöket, men en blir alltid besviken ändå. Hoppas på nästa månad, isf kommer vi alla fylla år i stort sett samtidigt.

Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!