• moimama

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Jag har bestämt mig!

Jag tänker inte vänta på Mister Right längre, jag tänker bli gravid på egen hand med hjälp av insemination i Danmark. Jag har efter att ha tittat länge på olika kliniker valt Storkkliniken i Danmark och det känns jättebra. Beslutet att äntligen göra det jag vill känns till hundra procent rätt och det känns jättespännande.
    Är du i samma situation..? Det vore roligt att följas åt, stötta, hurra på, peppa och dela erfarenheter på vägen.

Nästa vecka har jag mitt journalsamtal, därmed börjar resan.

Hjärta

• Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!
  • Nummer3sommaren2012
    az81 skrev 2017-08-24 05:21:39 följande:

Jag var i Köpenhamn i går. Fjärde försöket. håller nu alla tummar och tår för att det tar si denna gången.

Håller tummarna att det tar sig.

Själv har jag i dagarna inseminerat hemma med samma donator som mitt sista barn. Så få se om det tar sig.
  • Friitz
    az81 skrev 2017-08-24 05:21:39 följande:

Jag var i Köpenhamn i går. Fjärde försöket. håller nu alla tummar och tår för att det tar si denna gången.

Håller tummarna för dig!

Jag var där i torsdags och gjorde mitt andra försök.
  • az81
    Nummer3sommaren2012 skrev 2017-08-26 11:11:03 följande:
    Håller tummarna att det tar sig.

Själv har jag i dagarna inseminerat hemma med samma donator som mitt sista barn. Så få se om det tar sig.
    Håller tummarna för dig
  • az81
    Friitz skrev 2017-08-26 11:19:47 följande:
    Håller tummarna för dig!

Jag var där i torsdags och gjorde mitt andra försök.
    Håller tummarna för dig
  • Millnear
    Ciconiidae skrev 2017-08-18 06:29:21 följande:

Såhär ser ytterdörren ut.

Tack! Och tack az81 för hjälpen :D har sparat bilden/texten så att jag har något att gå efter när jag söker. I min fantasi så trodde jag nästan kliniken skulle vara något stort och pampigt, eller åtminstone en stor skylt med deras namn.

Men som jag och min syster pratade om, så vill folk nog ha det lite diskret. Dvs smyga med att dem insemineras.

Tur som sagt att jag var så vilse när man bara gick dit för att checka och inte när man hade en tid inbokad, haha...Kommer vara tillräckligt nervös för själva "ingreppet" så behöver inte bli ännu mer nervös av att man går vilse (har dålig lokalsinne )
  • Millnear

Planerar att gå till vårdcentralen imorgon för att fråga dem om dem kan ta de alla tester man behöver för att få insemineras :D (hoppas, så att man kan boka tid annars får jag hitta nån gynekolog och fråga)

Känns konstigt när man håller på och tar några steg för att komma nämre sitt barn..Känns så spännande :D

• Ciconiidae
    Millnear skrev 2017-08-28 17:14:31 följande:

Tack! Och tack az81 för hjälpen :D har sparat bilden/texten så att jag har något att gå efter när jag söker. I min fantasi så trodde jag nästan kliniken skulle vara något stort och pampigt, eller åtminstone en stor skylt med deras namn.

Men som jag och min syster pratade om, så vill folk nog ha det lite diskret. Dvs smyga med att dem insemineras.

Tur som sagt att jag var så vilse när man bara gick dit för att checka och inte när man hade en tid inbokad, haha...Kommer vara tillräckligt nervös för själva "ingreppet" så behöver inte bli ännu mer nervös av att man går vilse (har dålig lokalsinne )

Snarare familjärt och mysigt än pampigt. ;)
  • Nummer3sommaren2012
    az81 skrev 2017-08-26 16:29:58 följande:
    Håller tummarna för dig
    Tack...Har kört onsdag,fredag och söndag nu,ägglossnings utslag i går.Så nu väntar vi och ser om det tar sig..Kul att vi är flera som inseminerat samtidigt och kan följas åt.
  • az81

För min del blir det nytt försök i oktober. jag kommer göra ett uppehåll nu i september.

• Johanna79

Jag är nu dagarna innan bim. Vågar knappt hoppas... Andra försöket. Är 38 år.

Jag frågade kliniken hur länge spermier som varit frysta överlever och fick svaret "24 tim. eller mer". Vad har ni andra fått för svar?

Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!