• moimama

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Jag har bestämt mig!

Jag tänker inte vänta på Mister Right längre, jag tänker bli gravid på egen hand med hjälp av insemination i Danmark. Jag har efter att ha tittat länge på olika kliniker valt Storkkliniken i Danmark och det känns jättebra. Beslutet att äntligen göra det jag vill känns till hundra procent rätt och det känns jättespännande.
    Är du i samma situation..? Det vore roligt att följas åt, stötta, hurra på, peppa och dela erfarenheter på vägen.

Nästa vecka har jag mitt journalsamtal, därmed börjar resan.

Hjärta

• Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!
  • az81

Det gick inte vägen denna gång heller.... Gråter

Får hålla tummarna att det fungerar nästa försök.

• HoppasPåEnTill
    az81 skrev 2017-07-09 12:06:21 följande:

Det gick inte vägen denna gång heller....

Åh så trist. <3
  • HoppasPåEnTill

Förresten. Jag är lite dålig på att kolla familjeliv. Har du lust att ha kontakt mer privat så använder jag appen kik. Den är anonym så man behöver inte lämna mobilnummer eller så. Jag heter justmeswed där.

az81 skrev 2017-07-09 12:06:21 följande:

Det gick inte vägen denna gång heller....

• az81
    HoppasPåEnTill skrev 2017-07-09 18:36:55 följande:
    Förresten. Jag är lite dålig på att kolla familjeliv. Har du lust att ha kontakt mer privat så använder jag appen kik. Den är anonym så man behöver inte lämna mobilnummer eller så. Jag heter justmeswed där. smile1.gif
    Har skickat privat pm till dig
  • Nummer3sommaren2012

Är tillbaka igen..Varit i en relation el är i den fortfarande.Har under det sista året varit gravid 6 gånger och fått 5 missfall och 1 ofrostig graviditet.JAg har 4 barn sen innan,sista inseminerade jag mig via en privat donator och det tog sig på första försöket.Har aldrig haft problem att bli gravid snarare tvärtom.

Men nu står jag inför ett vägval.Jag vill ha fler barn,hade tankarna på ett till innan jag träffade min partner.Han visste om mina planer då vi var vänner ifrån början.

Nu vägrar min partner fler barn(han har en son sen innan).Han säger TVÄR stopp.Jag har inget skydd då jag inte kan äta något pga allergi,satt in 2 spiraler under hösten som kroppen stötte ut.Men han skyddar ändå inte sig när vi har sex.

Jag tror och även min bm och läkare att vi inte fungerar tillsammans.

Så till saken nu.Jag har min  längtan och den blir bara större för varje missfall jag genomgår..Jag blir inte yngre,är över 40 år.

Så jag kommer att avbryta min relation och försöka med min privat donator igen...

Ego kanske ja men vår relation funkar ändå inte så som den är ..

• Ciconiidae

Är det några aktiva försökare kvar i tråden? Jag har nyligen gjort mitt första syskonförsök och väntar otåligt på bim. Med första barnet gick det på andra ggn.

• az81
    Ciconiidae skrev 2017-07-14 20:48:50 följande:
    Är det några aktiva försökare kvar i tråden? Jag har nyligen gjort mitt första syskonförsök och väntar otåligt på bim. Med första barnet gick det på andra ggn.
    Jag skulle nog kalla mig för aktiv försökare. har varit två vändor i Köpenhamn, nu senast på midsommarafton. Dock har inget av mina försök lyckats.

Håller tummarna för dig.
  • Ciconiidae
    az81 skrev 2017-07-15 08:30:07 följande:

Jag skulle nog kalla mig för aktiv försökare. har varit två vändor i Köpenhamn, nu senast på midsommarafton. Dock har inget av mina försök lyckats.

Håller tummarna för dig.

Nu har jag läst lite tillbaka i tråden om din viktresa för att nå ditt lån. Strongt kämpat! Fortsätter du att gå ned i vikt fram till plusset? Jag behöver också blir av med några kilon, tkr det är så mkt svårare nu med ett barn. Jag har inte möjlighet att träna så som jag gjorde förr, stress och trötthet skapar också småätande.

När ska du göra ditt nästa försök?
Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!