• moimama

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Jag har bestämt mig!

Jag tänker inte vänta på Mister Right längre, jag tänker bli gravid på egen hand med hjälp av insemination i Danmark. Jag har efter att ha tittat länge på olika kliniker valt Storkkliniken i Danmark och det känns jättebra. Beslutet att äntligen göra det jag vill känns till hundra procent rätt och det känns jättespännande.
    Är du i samma situation..? Det vore roligt att följas åt, stötta, hurra på, peppa och dela erfarenheter på vägen.

Nästa vecka har jag mitt journalsamtal, därmed börjar resan.

Hjärta

• Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!
  • Gråsten
    HoppasPåEnTill skrev 2016-12-28 18:49:01 följande:
    Usch, det låter jobbigt. Men massa grattis ändå till din graviditet.

Är det FEMMIS du tänker på som du inte får vara med i?

Det finns en grupp på facebook för frivilligt ensamstående föräldrar. Där är du säkert välkommen.

Jag har fyllt 40 så jag är medveten om att mina ägg kan vara dåliga, men jag ger det några försök till. Min donator är snäll och ställer upp gratis.

Ja det var jobbigt initialt, men nu känns det bra. :) Kanske träffar jag någon senare i livet, kanske inte. Barn vill jag ha i vilket fall som helst. 

Jamen precis, Femmis var det jag menade! Tack för tips om FB-grupp! :) 

Hoppas det gick bra med din insemination, jag har två vänner i 40+åldern, varav en blev oplanerat spontant gravid och en som det inte funkar alls för... Så det är ju ett väldigt lotteri det där med äggen. Skönt att du hittat en snäll donator! :) 

• HoppasPåEnTill

Det är sällan jag tycker att det är jobbigt att vara ensam. För det mesta är det nog så jag vill ha det. Fast när jag vaknar med kraftig mensvärk, en vecka före BIM, då hade det varit skönt att ha en famn att krypa in i.

• az81

Fick idag svar från den klinik som jag valt. Ingen kö och de vill gärna hjälpa mig Glad

• HoppasPåEnTill
    az81 skrev 2016-12-29 18:26:18 följande:

Fick idag svar från den klinik som jag valt. Ingen kö och de vill gärna hjälpa mig

Härligt! Massa lycka till.
  • annancassandran

Någon som kan berätta hur man hittar en okänd seriös privat, och hur ni gått till väga med allt? Jag funderar bara på olika alternativ än så länge :)

• Nummer3sommaren2012

Jag hade 3 barn när jag valde 2015 att skaffa på egen hand (privat donator).I slutet av graviditeten träffade jag dock en kille.Som accepterade mitt val att skaffa på egen hand,samt att jag hade 3 barn sedan innan..Vi valde dock att inte inleda en relation förrän våren 2016.

Han förstod och förstår varför jag valde på egen hand..Skulle göra om det igen.Bästa valet jag någonsin gjort.

• HoppasPåEnTill
    53779 skrev 2017-01-05 13:22:08 följande:

Snäll? Gratis?

Vaddå tar folk betalt för att donera alltså?

Trodde det var självklart att man donerade gratis... jag har då aldrig accepterat någon ersättning när jag donerat...

Jag menar att donerar han till landstinget så får han ersättning.

Självklart är han helt fantastiskt snäll, och generös som ställer upp, månad efter månad. Att han sen också gör det utan reseersättning eller något för den tid han ger mig, är helt otroligt. Så ja. Snäll!
  • az81

Om allt går som planerat åker jag till Köpenhamn i februari för mitt samtal.

• Biet
    az81 skrev 2017-01-05 15:08:12 följande:

Om allt går som planerat åker jag till Köpenhamn i februari för mitt samtal.

Du har aldrig funderat på att göra någon heminsemination?

Vilka val har varit viktiga för dig mellan att göra det privat hemma eller klinik respektive val av klinik?
Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!