• moimama

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Jag har bestämt mig!

Jag tänker inte vänta på Mister Right längre, jag tänker bli gravid på egen hand med hjälp av insemination i Danmark. Jag har efter att ha tittat länge på olika kliniker valt Storkkliniken i Danmark och det känns jättebra. Beslutet att äntligen göra det jag vill känns till hundra procent rätt och det känns jättespännande.
    Är du i samma situation..? Det vore roligt att följas åt, stötta, hurra på, peppa och dela erfarenheter på vägen.

Nästa vecka har jag mitt journalsamtal, därmed börjar resan.

Hjärta

• Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!
  • Annesh

Hej

För några dagar sedan födde jag min Lill prins, han kom till genom insemination i DK på klinik sellmers.

Tveka inte om ni står i valet o kvalet! För mig, den största upplevelsen!

:)

• Masquerade
    Annesh skrev 2015-10-28 17:05:55 följande:

Hej

För några dagar sedan födde jag min Lill prins, han kom till genom insemination i DK på klinik sellmers.

Grattis Annesh! :) 
  • VitaMoln

Här måste jag ju gå med! Jag har en dotter på tre och försöker nu skaffa syskon på Storkklinik. Har gjort ett försök utan lycka men sk på VUL på onsdag för att mäta folliklarna inför denna månads försök. De ville att jag skulle komma cd 8 eller 9, har ni också gjort så? Ska sedan använda ägglossningsspruta. Så spänd och förväntansfull!!

• Ciconiidae
    Annesh skrev 2015-10-28 17:05:55 följande:

Hej

Grattis <3
  • Ilo
    VitaMoln skrev 2015-11-04 07:53:14 följande:

Ingen annan som är i processen? :)

Jag åker till Storkkliniken så fort mina provsvaren kommer tillbaka... :)
  • VitaMoln
    Ilo skrev 2015-11-04 11:10:09 följande:
    Jag åker till Storkkliniken så fort mina provsvaren kommer tillbaka... :)
    Vad spännande! Jag ska tillbaka på lördag för ett ultraljud till och sedan blir det insemination söndag eller måndag :)
  • Ilo
    VitaMoln skrev 2015-11-04 15:54:49 följande:

Vad spännande! Jag ska tillbaka på lördag för ett ultraljud till och sedan blir det insemination söndag eller måndag :)

Kul! Jag fick hem mitt sista provsvar idag så jag hoppas allt är ok och att jag kan åka nästa vecka :)
  • Isathe

Hej!

Jag är ny här. Vill gratulera alla som lyckats! Jag själv går i tankarna på att åka till Danmark, då barn längtan är stor men kärleken lyser med sin frånvaro, så nu letar info, möjligheter mm.

Får man fråga vad ett försök har kostat er ungefär? Har ni några andra råd att ge? Alla tips tas tacksamt emot.

• VitaMoln

Vet någon om det finns en mer levande tråd i det här ämnet? Blir så avundsjuk när jag läser bakåt här och ser vilket fantastiskt städ ni verkar ha haft i varandra. :) det är ju på vissa sätt en slitsam process det här, och man är rätt så ensam i den.

Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!