• moimama

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Jag har bestämt mig!

Jag tänker inte vänta på Mister Right längre, jag tänker bli gravid på egen hand med hjälp av insemination i Danmark. Jag har efter att ha tittat länge på olika kliniker valt Storkkliniken i Danmark och det känns jättebra. Beslutet att äntligen göra det jag vill känns till hundra procent rätt och det känns jättespännande.
    Är du i samma situation..? Det vore roligt att följas åt, stötta, hurra på, peppa och dela erfarenheter på vägen.

Nästa vecka har jag mitt journalsamtal, därmed börjar resan.

Hjärta

• Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!
  • hope77

Hela den här cykeln efter första insemination blev ju konstig med bara 21/2 dagar mens...Har väl velat det för mycket och stressat kroppen. Att jag inte ha äl är ju bara en Bekräftelse. Jag fick nåt hormon utskriven nu, som jag ska ta 10 dagar oxh efter det ska allt vara som vanligt igen. Om det hade varit så enkelt att om man gör allt rätt, så blir man gravid, men nej man kan göra allt rätt och ändå... Lite frustrerande.

Synd att det inte bli för dig heller trisse76. vi får satsa på nästa månad tillsammans. Håller tummar och tår

• sillencillasill

Hej!

Nyopererad i knäet följer jag er ifrån soffan. Jag fick vänta med Danmark nu när jag skulle sövas och äta starka tabletter. Hoppas kunna åka nästa månad eller juni. Får se hur jag mår men längtan finns kvar.... Tänker att denna pausen kanske var bra, känner igen det där med stressen och att det sätter sig i kroppen. Nu fick den vila och varva ner. Lycka till alla!

• finskorpan
    Iivi skrev 2015-04-19 12:53:45 följande:

Hej! Undrar om jag får hoppa in här. Jag håller på med syskonförsök. Blev gravid på första försöket i Danmark genom spermiedonation. Håller nu på med syskon vilket inte går så bra. Fyra ostimulerade försök hittills utan plus. Fick omslag i går, på clear blue sticka men negativt på en annan ägglossningstest som jag använder. Den blev positiv först idag. Jag vågar inte åka den här månaden för att jag är så rädd att det inte ska ta sig. Usch får sådan ångest när jag tänker på väntan innan testdag och besvikelsen som det innebär när det inte blir positivt. Funderar mer och mer på ivf...

Välkommen! Jag var aktiv här för ett par år sen då jag försökte för mitt första barn. Nu har jag en dotter som snart blir två och börjar planera för syskon. Hur gammal är ditt barn?  Och hur gammal är du?

Själv är jag snart 35 så jag räknar med att det kommer ta fler försök denna gång. Förra gången gjorde jag tre försök.

Väntan är det värsta!!! Vilken klinik är du på? För även om resan kostar så tyckte jag det var bra på Sellmer för då fick jag alltid göra VUL innan insemination så de såg om det var någon ide eller om ägget var för litet
  • Elderberry

Jätteroligt att läsa den här tråden! Jag har känt att det här nog är rätt alternativ för mig i framtiden. Just nu så är det väl inte aktuellt, ska gå klart min utbildning och jobba några år först, men om sisådär 5+ år så kanske jag hoppar in här om tråden (och familjeliv) finns kvar :) Tills dess drömmer jag vidare

• hope77

Jaha... Då var mensen över. Hoppas att promille kuren har gjort att jag får ägglossning denna månad. Har bokat vul på måndag. Hoppas på insemination på torsdag, så slippa jag krånglar med jobbet, men även onsdag gå att lösa bara att kroppen är redo.

• finskorpan

Håller tummarna!

hope77 skrev 2015-05-04 13:38:22 följande:

Jaha... Då var mensen över. Hoppas att promille kuren har gjort att jag får ägglossning denna månad. Har bokat vul på måndag. Hoppas på insemination på torsdag, så slippa jag krånglar med jobbet, men även onsdag gå att lösa bara att kroppen är redo.

• Trisse76
    hope77 skrev 2015-05-04 13:38:22 följande:

Håller tummarna jag med Glad
  • finskorpan

Hej alla!

Jag såg precis på en sida att förslaget ligger att det ska bli lagligt med inseminationer för oss singlar i Sverige 1 juli 2015. Nån som vet något mer om detta? Som tänkt använda sig av det? Eller kör ni på med Danmark?

• Trisse76
    finskorpan skrev 2015-05-06 15:07:43 följande:

Hej alla!

Jag såg precis på en sida att förslaget ligger att det ska bli lagligt med inseminationer för oss singlar i Sverige 1 juli 2015. Nån som vet något mer om detta? Som tänkt använda sig av det? Eller kör ni på med Danmark?

Jag har inte hört att det var så snart men det vore såklart bra.
    Dock så har jag också hört att det är ont om sperma så att det ändå kan bli kö för att få hjälp. Det bekymret verkar de inte ha i Danmark. Så kanske beror det på hur "jäktad" man känner sig när det gäller att skaffa barn om man väljer det ena eller andra om det blir möjligt.
  • hope77

Det låter så klart bra, om man skulle kunna insemineras i Sverige, borde fram för allt kosta mindre och vara enklare. Har dock också läst att det finns en risk att det inte finns tillräckligt mycket sperma och jag antar att det kan bli långa köer och väntetider. För mig personligen beror det sen också på, vad som förväntas av en. Jag är heller inte jätte sugen att ta om alla prover och tests. Tycker att det funka bra med kliniken i Danmark, trevligt bemötande, mycket kunskap, öppen alla dagar osv. Men iaf hoppas jag att det bli lättare att hitta läkare i Sverige som kan hjälpa till med undersökningar osv när det är tillåtet.
    Sista och inte minst hoppas jag egentligen att jag är redan gravid i Juli, men det får tiden visa..

Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!