• moimama

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Jag har bestämt mig!

Jag tänker inte vänta på Mister Right längre, jag tänker bli gravid på egen hand med hjälp av insemination i Danmark. Jag har efter att ha tittat länge på olika kliniker valt Storkkliniken i Danmark och det känns jättebra. Beslutet att äntligen göra det jag vill känns till hundra procent rätt och det känns jättespännande.
    Är du i samma situation..? Det vore roligt att följas åt, stötta, hurra på, peppa och dela erfarenheter på vägen.

Nästa vecka har jag mitt journalsamtal, därmed börjar resan.

Hjärta

• Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!
  • Masquerade
    Monet skrev 2015-06-19 16:54:50 följande:

Hej!

Beslutet är taget och resan blir av, på måndag ringer jag och bokar tid för mina prover och sen kör vi! Är förstås superglad, har berättat för mamma och bästa vännen at jag bestämt mig att jag äntligen ska försöka. Jag är 25, hoppas verkligen att fertiliteten är som den ska, nervöst!

Jag hade tänkt välja storkklinik förresten.

Skulle vara underbart at få kontakt med andra som gör samma resa :)

Lycka till Monet! Det kommer säkert att gå jättebra. Glad
    Stormageddon, Dark Lord of all
  • Monet
    Ciconiidae skrev 2015-06-19 20:37:46 följande:

Vad roligt med även "yngre" som försöker/är gravida. Jag är 30 (29 när jag var gravid).

Monet, MammaMia har jag också hört ska vara bra om man bor i Sthlm.

Jo, för min del känns det som att jag har vänta igeom universitet, fast tjänst och bostasrät och nu några år senare så är det läge men mr right dyker ju inte upp.
    Masquerade skrev 2015-06-19 22:12:02 följande:

Lycka till Monet! Det kommer säkert att gå jättebra. 

Tack :)
  • Monet

Har jag förstått rätt?

Jag ska göra prover för klamydia, hepatit b och c samt hiv. Är det ett prov även för röda hund också?

Men att jag inte måste göra hormonprover/VUL i och med att jag är regelbunden?

• Ciconiidae
    Monet skrev 2015-06-20 22:19:28 följande:

Har jag förstått rätt?

Jag ska göra prover för klamydia, hepatit b och c samt hiv. Är det ett prov även för röda hund också?

Men att jag inte måste göra hormonprover/VUL i och med att jag är regelbunden?

Monet skrev 2015-06-20 22:15:43 följande:

Jo, för min del känns det som att jag har vänta igeom universitet, fast tjänst och bostasrät och nu några år senare så är det läge men mr right dyker ju inte upp.Tack :)

Samma här, universitet avklarat, fast tjänst och bostadsrätt sedan många år. Jag ville fortsätta mitt liv NU, trots att Mr Right lyser med sin frånvaro och jag vill inte nöja mig med första bästa karl.

Jag behövde ta hormontester och göra UL för att konstatera att allt såg ok ut. Men det var två år sedan och kan säkert skilja mellan kliniker. Maila dem, både Stork och Vitanova har varit snabba med svar oavsett om det varit vardag eller helg.
  • Monet
    Ciconiidae skrev 2015-06-20 22:43:48 följande:

Samma här, universitet avklarat, fast tjänst och bostadsrätt sedan många år. Jag ville fortsätta mitt liv NU, trots att Mr Right lyser med sin frånvaro och jag vill inte nöja mig med första bästa karl.

Jag behövde ta hormontester och göra UL för att konstatera att allt såg ok ut. Men det var två år sedan och kan säkert skilja mellan kliniker. Maila dem, både Stork och Vitanova har varit snabba med svar oavsett om det varit vardag eller helg.

Mejade stork så hoppas på svar från dem imorgon. Mama mia tar inte emot några nya fertilitetsutredningar förrän efter sommaren. Hade hopp om att kanske kunna få in första besöket under semestern, har ÄL både i början och slutet av augusti och är ledig då.
  • jojjehanovic
    Monet skrev 2015-06-20 23:26:17 följande:
    Mejade stork så hoppas på svar från dem imorgon. Mama mia tar inte emot några nya fertilitetsutredningar förrän efter sommaren. Hade hopp om att kanske kunna få in första besöket under semestern, har ÄL både i början och slutet av augusti och är ledig då.
    Har du testat bli gravid, eller vet dig ha svårt för att bli gravid. Jag gjorde ingen fertilitetsutredning. Men givetvis alla tester och skickade in. De gjorde jag på vanlig vårdcentral. Blev gravid på första försöket på stork, (38år) ska föda i början på augusti. Lycka till.
  • längtanärstor01

Tänker på er alla och håller mina tummar för er -vill också meddela att den 30/6 kom mitt älskade lilla liv äntligen till världen. Vi mår bra och detta är det absolut bästa val jag gjort hittills i mitt liv -att bli mamma. En kärlek större än något annat. Kram från mig och mitt lilla liv! <3

• Annesh

Oh... Underbart! Stort grattis :)

Till andra som planerar... Ge inte upp!

Kram

Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!