• Annesh

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Hej

Jag är rookie här :) var idag på sellmers för genomgång och information då jag beslutat att jag ska skaffa mig en liten en på egen hand. Singel o 39 år....

Har höga förhoppningar men åldern som talar emot mig :)

Någon annan som går på sellmers i DK, Köpenhamn?

• Annesh

Är det ngn som vet hur snabbt efter insemination man kan se om man plussar?

Man går ju som på nålar :).

• Annesh

Tack snälla @längtanärstor01

Då har jag några dagars väntetid framför mig! <3

• Annesh
    längtanärstor01 skrev 2014-07-23 00:10:33 följande:

Så lite så. Jag håller tummarna för dig! 

Här är det lite mer väntetid.

Hej

Läst din tråd och förstår att du är på G med tredje försöket?

Jag går på Sellmers i DK och de gav mig infon att när du går "fast" glad gubbe ska du göra det inom 36 timmar. Jag tog äl testet på morgonen och fick tid kl 10 samma dag (bor i Malmö så har nära). Kliniken gjorde även en scanning och jag var där i rätt tid enligt dem. Fast detta är säkert olika från kropp till kropp.

Kanske info du redan hade koll på, men annars så är det ngt att ha i åtanke :)

Du verkar så glad, positiv och stöttande till alla så jag önskar dig allt gott! Alla andra oxå så klart!

Kram
  • Annesh

Så roligt!!!

Stort grattis, ger oss andra hopp <3

alicia22 skrev 2014-07-23 17:17:38 följande:

Första inseminationen gjorde jag på Storkkliniken i mitten av juli.

Och nu testade jag med clearblue graviditetstest 4 dagar före beräknad mens. Jag kan se ett svagt gravid streck idag :) Superglad!!

• Annesh
    Ciconiidae skrev 2014-07-27 23:05:06 följande:

Vad tråkigt, skickar styrkekramar till dig! ????

Så himla tråkigt... Hjärtat lider med alla som inte får det som vi önskar mest <3
  • Annesh
    önskan2014 skrev 2014-07-15 20:20:26 följande:

önskan2014:  1 insemination hos Vitanova. Väntar på resultat. Bor i Örebro län, 29 år.

Annesh: 1 försök 20/7-14 hos sellmers

Väntar på resultat
  • Annesh

Hej

Så tråkigt.... Svårt att hämta sig gissar jag....besvikelsen är tuff!

Inväntar själv svar på min första, var inne den 20 juli, så söndag ska jag checka. Hat haft typ mensvärk i en vecka så har inga större förhoppningar...eller jo det har jag...hoppet är det sista som lämnar en.

Gick på sellmers. Där får man köpa spermier direkt av dem så jag slapp bry mig om den biten. Kunde så klart göra lite urval, men en sak mindre att tänka på.

Ett försök där kostar 4500dkk , dvs ca 5650kr. Sedan tillkom det för jour samtal, tåg m.m.. Men tyckte ändå det är hyfsat bra :)

Jag tar tåget över ca 170kr tur o retur med jojo kortet. Lättast att ta från hyllie om ni kör dit. Bra parkering

Håller tummarna för nästa försök :)

Kram!

erda skrev 2014-07-29 10:31:47 följande:

Bara 1 sträck på stickan den här gången också. Usch va jobbigt det här är, och då har vi inte gått igenom någonting i jämförelse med många av er andra ännu.

Efter 2 inseminationer börjar det bli jobbigt. Man försöker att inte tänka så mycket dom två veckorna fram till graviditetstestet men någonstans hoppas man hela tiden. När det sen bara blir 1 sträck på stickan och mensen kommer rasar allt.

Vi har ett försök kvar innan vår budget är slut så det blir väl dom där 140 milen om två veckor igen, sen får vi börja spara i spargrisen igen...

Frågan är om man kan göra något mer eller bara köra på.

Funderar på spolning av ledarna. Kan man beställa tid för sånt hos gyn eller måste dom gå med på det först? Dom hurrar ju inte direkt över att vi valt att åka till Danmark för inseminationer men gick ändå med på att hjälpa till med prover osv.

• Annesh

Hej

Har BIM på söndag men var så nyfiken att jag testade imorse och det var så negativt det bara kan bli :(. Har även nu ikväll fått lite känningar på mens så det går inte på rätt håll...men så länge den inte har kommit så håller jag hoppet till liv och tar ett nytt test på fredag!

:)

Ciconiidae skrev 2014-07-30 19:31:37 följande:

Hur går det för alla? Denna eviga väntan, det var ngt jag inte såg framemot innan jag började. Min mage är uppsvullen som tusan, det är högst sannolikt gaser eller liknande och försöker intala mig det eftersom det är så tidigt. Men det är svårt att tänka på det när man ser ut att vara i femte månaden.

Tänkte börja testa tidigt iaf, jag vill veta även om jag får mf. Jag kände äl-värkarna så väl att om jag får mf vet jag iaf att jag var nere vid rätt tidpunkt, vilket kan underlätta nästa gång.

• Annesh

Håller tummarna.... Hoppas på tredje gången gillt för dig :)

Håller med, väntan är hemsk...

längtanärstor01 skrev 2014-07-30 22:50:13 följande:

Ja denna väntan tar på en! BIM på fredag! Drar mig för att kolla, rädd för besvikelsen som jag fått uppleva två gånger. Den har vart tuffare än jag trott. MEN imorgon kanske det blir ett test! Så spännande men så mycket känslor. Jag hoppas hela tiden. Kram till er alla! ??

Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!