• Annesh

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Jag är ifrån mslmö området och har nära, så fort jag har positivt så kompar jag ut några timmar och tar tåget över... Så för mig är detta det bästa alternativ :)

Bunny on speed skrev 2014-08-09 12:58:00 följande:

Jag tänker det är svårt tajma ledighet med ägglossning så det går åka till Danmark?

• Annesh

Hej

Använder samma tester och det verkar ju skumt...

Har du hört med kliniken vad de anser?

Har du haft "sekretet"? Ett annat bra tecken. Det har man i tre dagar och sista dagen är den mest fertila. Nu har jag haft det i två dagar och även om hag inte får fast gubbe imorgon så åker jag in ändå. Haft blinkade gubbar två dagar nu...

Men hör med kliniken :)

Hoppas :)))

erda skrev 2014-08-12 17:57:08 följande:

Trodde vi skulle vara hos Storken för tredje gången idag men äggtestet vill inte upp på max. Har visat blinkande gubbe (hög fertilitet) sen i söndags men vill inte slå över till glad (max). Har känt i magen att de varit ägglossning på gång men nu har de försvunnit. Frustrerande att vänta. Hoppas kroppen inte hoppar över den här månaden eller nåt (är de vanligt?).

Av de 8-9 månaderna ja kollat min ägglossning har de blivit max direkt så det här känns skumt...

Borde vi åkt ändå eller gör vi rätt i att vänta?

Använder Clearblue ägglossningstest med extra hormonindikator, där av hög och max.

• Annesh
    erda skrev 2014-08-13 00:49:10 följande:
    Jo om man har samlag. Men vid insemination med frysta spermier lever dom väl bara ett dygn och då lär man ju behöva pricka rätt dag.
    Annesh skrev 2014-08-12 18:13:32 följande:

Hej

Använder samma tester och det verkar ju skumt...

Har du hört med kliniken vad de anser?

Har du haft "sekretet"? Ett annat bra tecken. Det har man i tre dagar och sista dagen är den mest fertila. Nu har jag haft det i två dagar och även om hag inte får fast gubbe imorgon så åker jag in ändå. Haft blinkade gubbar två dagar nu...

Men hör med kliniken :)

Hoppas :)))

Märker tyvärr inget med sekret osv, har aldrig gjort det.
    Har testat nu ikväll igen och det blinkar fortfarande :(
    Får ringa och höra med dom i morgon.
    Vill inte chansa efter som vi har 70 mil med bil ner och bara ett försök kvar.

Hej
    Hur har det gått?

Jag fick bara blinkande gubbe idag med MEN jag åkte ändå in och är jag glad för det. Tydligen var det i rätt tid enligt min klinik.

Hon sa även att de har haft stora problem med Clearblue äg test denna sommar. Många blir aldrig MAX och det var samma förra sommaren. Tydligen klarar de inte av värmen eller ngt annat problem. Men en hel del på deras klinik fick aldrig max denna månaden...

Skumt, men  bra att ha i åtanke =)

kram!
  • Annesh
    längtanärstor01 skrev 2014-08-12 22:41:21 följande:
    Då verkar vi vara i fas samtidigt, kul om det funkar för oss båda nu.
    Stort lycka till! {#emotions_dlg.flower}
    Ja, visst är det spännande!

Jag gjorde inseminering idag så nu håller vi tummarna =)

kram!
  • Annesh

Uppdaterar listan!

Mia -therese: 6 rundor hos storken var av senaste efter pergotime. Tar paus juli- aug. Bor i Malmö. 32år.

Saturnus: 3:e inseminationer på CFC, 3 på Vitanova. Två graviditeter med Pergotime. En slutade i utomkvedshavandeskap och en i missfall. Bor i Svealand, 40år

Ensamåvilsen: 4 inseminations försök storken även spolning allt såg bra ut. En ivf behandling med lyckad insättning CFC resulterade dock inte i gravid, ett frys återföring som lyckades nu gravid i v 17. 37år, första barnet, bor Örebro:)

längtanärstor01: 3 inseminationsförsök i april maj och juli.

Väntar på att få genomföra försök nummer 4 om 2-3 veckor.

Bor i Göteborgs norra skärgård. 26 år!

MD77: Syskonförsök med samma donator (öppen). Uppland, 36år

1:a försöket 2/5-14. BIM 16/5 - Negativt

2:a försöket 24/6 -14. BIM 7/7 - Negativt

3:e försöket i september

önskan2014: 1 insemination hos Vitanova. Örebro län, 29 år.

Erda: 1:a insemination Storken. Dalarna, 30 år

Ciconiidae: 1:a insemination Vitanova. Göteborg, 29 år BIM 9/8

Annesh: 1:a insemination Sellmers, Malmö, 39 år BIM 3/8 - Negativt
                 2:a  inväntar BIM 27/8

• Annesh

Så spännande!

Lycka till... Önskar oss alla baby baciller :)

önskan2014 skrev 2014-08-13 20:28:59 följande:

nu i kväll fick jag en   gubbe så i morgon är det dags :)

Då är vi fler som är i samma fas... håller tummarna för oss alla nu!

Kram

• Annesh
    erda skrev 2014-08-14 01:50:24 följande:
    Kontaktade Stork men dom sa inget om det du nämner. Galet om det är så!
    Vi rekommenderades bara att fortsätta testa då ägglossningen ibland kan vara sen.
    Vi valde nu att köpa ett test med bara två lägen och då visar den ingenting.
    Om det skulle vara som du nämner så har vi troligtvis missat ägglossningen på grund av det :(

Hur såg dom att du var i rätt tid? Ultraljud?
    På Stork kollar dom tyvärr inte det...
    Hej

Sellmers erbjuder alltid scanning/ultraljud som ingår i priset innan de gör insemineringen. Just för att se vilken äggledare ägg som ser bäst ut och för att styra det så gott det går. De kollar även så slemhinnan ser bra ut så ägget har en chans att fastna.

Jag tror på Sellmers ang. testet för hon sa att att de hade haft liknande problem förra sommaren, men endast under sommaren! Konstigt...

Jag är glad att åkte in och nu håller jag tummarna =)
  • Annesh
    erda skrev 2014-08-14 19:04:04 följande:
    Det enda som vi faktiskt tyckt varit lite dåligt med Stork (förutom att vi inte blivit gravida ännu då så klart) är ju just att dom inte kollar med ultraljud innan.
    Vi ifrågasatte det förra gången och dom menade så att det inte behövdes, att det var onödigt då testet var att lita på. Lät lite konstigt.

Vi har nog missat ägglossningen den här gången i alla fall, och kanske är det just för att testet inte funkat. Surt är det i alla fall.
    Vi hade tänkt köra vår 3e gång och sen om det inte funkar den gången heller kanske byta klinik och donator.

OM det nu är fel på Clearblues tester bör ju de meddelas CB. Känns ju dumt att betala dyra pengar för tester som vilseleder och inte funkar.

Ska också till gyn om ett par veckor för att kolla Prolaktinet (som varit lite svajigt) för att se om medicineringen ska fortsätta.
    Hade tänkt be om en spolning av äggledarna när vi ändå är där men det kanske dom inte ställer upp och hjälper till med. Dom har inte direkt hurrat över att vi ska till Danmark tidigare.
    MD77 skrev 2014-08-14 16:24:57 följande:
    För ensamstående att inseminera Glad

Nu så här efteråt borde jag förstått vad det handlade om, men som vanligt när jag skriver på nätterna har jag noll koll :)
    Hej

Jag får tyvärr ingen hjälp i Sverige, först för att jag är singel och har min ålder emot mig... Tråkigt! Vet inte hur många chanser man ska ge insemingeringen innan man går över till IVF.

Min klinik sa oxå att efter 3 försök ska man byta donator... så om det blir fler försök för mig ska jag absolut göra det, kan ju vara så att man inte är kompatibla =)

Ha en skön helg alla =)
  • Annesh

Nej... Så tråkigt!!!

Väntan blir ju så otroligt lång...

Jag har BIM 27 aug och hoppas, hoppas :)

Kram

längtanärstor01 skrev 2014-08-18 17:57:43 följande:

Blir tyvärr ingen insemination för mig denna månad då min donator fick akut förhinder! Känns otroligt tråkigt och blev lite ledsen när man väntat och testat inför det! Blir en lång väntan tills nästa gång nu. Hur går det för er andra? Stor kram från mig.

• Annesh

Tack snälla.... Hoppas hoppas :)

Kan ju erkänna att man funderar på tok för mycket och ofta :)

Ciconiidae skrev 2014-08-18 19:16:25 följande:

Hej!

Jag tittar in en liten snabbis. Är fortfarande utomlands, men åker hem snart. Slutet av denna veckan blir det troligen en visit i Köpenhamn. :) Från att jag velade med första försöket (med om jag ska vänta eller inte), kan jag nu knappt vänta till att ha en liten i magen!

Lycka till Annesh, inte långt kvar tills du vet om det tar sig. Jag håller tummarna! :)

Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!