erda skrev 2014-08-14 19:04:04 följande:
Det enda som vi faktiskt tyckt varit lite dåligt med Stork (förutom att vi inte blivit gravida ännu då så klart) är ju just att dom inte kollar med ultraljud innan.
Vi ifrågasatte det förra gången och dom menade så att det inte behövdes, att det var onödigt då testet var att lita på. Lät lite konstigt.
Vi har nog missat ägglossningen den här gången i alla fall, och kanske är det just för att testet inte funkat. Surt är det i alla fall.
Vi hade tänkt köra vår 3e gång och sen om det inte funkar den gången heller kanske byta klinik och donator.
OM det nu är fel på Clearblues tester bör ju de meddelas CB. Känns ju dumt att betala dyra pengar för tester som vilseleder och inte funkar.
Ska också till gyn om ett par veckor för att kolla Prolaktinet (som varit lite svajigt) för att se om medicineringen ska fortsätta.
Hade tänkt be om en spolning av äggledarna när vi ändå är där men det kanske dom inte ställer upp och hjälper till med. Dom har inte direkt hurrat över att vi ska till Danmark tidigare.
MD77 skrev 2014-08-14 16:24:57 följande:
För ensamstående att inseminera
Nu så här efteråt borde jag förstått vad det handlade om, men som vanligt när jag skriver på nätterna har jag noll koll :)
Hej
Jag får tyvärr ingen hjälp i Sverige, först för att jag är singel och har min ålder emot mig... Tråkigt! Vet inte hur många chanser man ska ge insemingeringen innan man går över till IVF.
Min klinik sa oxå att efter 3 försök ska man byta donator... så om det blir fler försök för mig ska jag absolut göra det, kan ju vara så att man inte är kompatibla =)
Ha en skön helg alla =)