• Annesh

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Herregud så spännande :)

Njut av lyckan och det var verkligen din tur :)

Kram

Saturnus skrev 2014-09-23 19:36:46 följande:

Hej allihopa!

Jag är så förundrad men glad. Jag kände mig illamående idag och tänkte jag testar en sista gång. Det var nu på kvällen(2tim sedan jag kissade sist) och helt sjukt så plussade jag igen! Jag plussade tidigare på dag 14 och sedan negativt ända till dag 19 då jag fick min mens. Hade TD den 17:e

Någon som varit med om liknande?

• Annesh

Tänker på dig!

Ta hand om dig :) kram

MD77 skrev 2014-09-25 09:14:12 följande:

Det gick inte den här gången heller...

Efter många diskussioner med mig själv och vänner så har jag bestämt mig för att ta en paus, på obestämd tid.

• Annesh

Gick inte... Blir abort piller / skrapning på måndag...

Får väl kalla det mf v 9

• Annesh

Hahaha... Det blir inte alltid som man tänkt sig, men herregud så kul och spännande :)

Stort grattis för vad som än händer så precis som du säger, du jan bli gravid!

Kram

önskan2014 skrev 2014-09-27 17:07:54 följande:

Hur går det för er andra?

Jag tänkte ju ta en paus från inseminering för att ge killen en chans och la barnplaneringen på is. Helt oplanerat så är jag gravid i vecka 2, vilket kom som en chock häromdagen när jag tog ett gravtest. vi var extra försiktiga kring äl (måste ha haft älitidigare än vad jag brukar ha). Just snurrar mina tankar enormt mycket eftersom vi inte planerat att skaffa barn nu. Jag har ännu inte berättat något för han, är lite orolig för hur han ska reagera. Testad igen idag och nu är testet ännu tydligare.

Det positiva i det hela är att nu vet jag att jag kan bli gravid iaf.

• Annesh

Hej

Tacksam om ngn vill uppdatera. Jag orkat inte göra detta korrekt.

MF för mig v10

Tack!

längtanärstor01 skrev 2014-10-01 23:39:12 följande:

Mia -therese: 6 rundor hos storken var av senaste efter pergotime. Tar paus juli- aug. Bor i Malmö. 32år.Saturnus: 3:e inseminationer på CFC, 3 på Vitanova. Två graviditeter med Pergotime. En slutade i utomkvedshavandeskap och en i missfall. Bor i Svealand, 40år Ensamåvilsen: 4 inseminations försök storken även spolning allt såg bra ut. En ivf behandling med lyckad insättning CFC resulterade dock inte i gravid, ett frys återföring som lyckades nu gravid i v 17. 37år, första barnet, bor Örebro:) längtanärstor01: Bor i Göteborgs norra skärgård. 26 år!

1:a försöket  23/4 - Negativt.2:a försöket 13 & 14/5 - Negativt.3:e försöket 16/7 - Negativt.4:e försöket 11, 13 & 14/9 - Negativt.

5:e försöket inväntas.MD77: Syskonförsök med samma donator (öppen). Uppland, 36år 1:a försöket 2/5-14. BIM 16/5 - Negativt 2:a försöket 24/6 -14. BIM 7/7 - Negativt3:e försöket 11/9 -14. BIM 25/9 - önskan2014: 1 insemination hos Vitanova. Örebro län, 29 år.Erda: 1:a insemination Storken. Dalarna, 30 årCiconiidae: 1:a insemination Vitanova. Göteborg, 29 år BIM 9/8.Lyckades på andra försöket, bf 15 Maj.Annesh: 1:a insemination Sellmers, Malmö, 39 år BIM 3/8 - Negativt2:a  inväntar BIM 27/8

• Annesh

Hej

39 år, 40 senare detta år

Sellmers klinik.

2 försök gravid, tyvärr MA v10

Nu på 5 försöket (3dje efter missfallet) har jag fått ett plus igen. Inga hormon behandlingar.

Håller tummarna för bättre tur denna gång!

• Annesh

Tack snälla! Vi vet ju alla hur det är att vänta / hoppas m.m. :)

Önskar alla det bästa!

• Annesh

Stort grattis till bebis och till er som plussat :)

Ni andra, kämpa på... Det är tufft men leder till ngt underbart :)

Kram!

• Annesh

Oh... Underbart! Stort grattis :)

Till andra som planerar... Ge inte upp!

Kram

• Annesh

Hej... Hur har det gått? Håller tummarna :)

carpediem skrev 2015-07-17 14:29:53 följande:

Jag genomgick min första heminsemination igår. Allt gick bra och nu är det bara att vänta tålmodigt i två veckor... He.

Några andra som försöker bli gravida med hjälp av heminsemination just nu?

• Annesh

Hej trisse76.

Håller alla tummar! Det är bara du själv som kan avgöra vad som känns bäst för dig!

Jag blev gravid på 5e försöket o är nu i vecka 32. Men det var en tuff väg hit :)

Håller tummarna o önskar dig allt gott!

Trisse76 skrev 2015-09-03 21:24:44 följande:

Har nyligen gjort min sjätte och sista insemination i Köpenhamn. Funkar det inte denna gången så har jag bestämt mig för att låta det vara. Tufft och sorgligt om det blir så men ändå det bästa för mig. Håll alla tummar nu!!

• Annesh

Håller mina tummar för dig :)

Trisse76 skrev 2015-09-03 21:24:44 följande:

Har nyligen gjort min sjätte och sista insemination i Köpenhamn. Funkar det inte denna gången så har jag bestämt mig för att låta det vara. Tufft och sorgligt om det blir så men ändå det bästa för mig. Håll alla tummar nu!!

• Annesh

Hej!

Jo, det går framåt... Åldern gör väl att man blir mer nojjig över allt som kan gå fel men är nu i v 34 :)

Längtar efter den lille och vet redan att det blir en pojke!

Supersoännande o mycket support från familj o vänner så det känns enormt skönt!

Glad att jsg fortsatte trots motgångarna jag hade i början :)

Ha det då gött med din lilla plutt

Kram

längtanärstor01 skrev 2015-09-16 13:20:15 följande:

Spännande och kul för dig -hur går det? Hoppas allt går bra. 

• Annesh

Hej

För några dagar sedan födde jag min Lill prins, han kom till genom insemination i DK på klinik sellmers.

Tveka inte om ni står i valet o kvalet! För mig, den största upplevelsen!

:)

Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!