• moimama

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Jag har bestämt mig!

Jag tänker inte vänta på Mister Right längre, jag tänker bli gravid på egen hand med hjälp av insemination i Danmark. Jag har efter att ha tittat länge på olika kliniker valt Storkkliniken i Danmark och det känns jättebra. Beslutet att äntligen göra det jag vill känns till hundra procent rätt och det känns jättespännande.
    Är du i samma situation..? Det vore roligt att följas åt, stötta, hurra på, peppa och dela erfarenheter på vägen.

Nästa vecka har jag mitt journalsamtal, därmed börjar resan.

Hjärta

• Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!
  • Annesh

Håller mina tummar för dig :)

Trisse76 skrev 2015-09-03 21:24:44 följande:

Har nyligen gjort min sjätte och sista insemination i Köpenhamn. Funkar det inte denna gången så har jag bestämt mig för att låta det vara. Tufft och sorgligt om det blir så men ändå det bästa för mig. Håll alla tummar nu!!

• längtanärstor01
    Trisse76 skrev 2015-09-03 21:24:44 följande:

Har nyligen gjort min sjätte och sista insemination i Köpenhamn. Funkar det inte denna gången så har jag bestämt mig för att låta det vara. Tufft och sorgligt om det blir så men ändå det bästa för mig. Håll alla tummar nu!!

Håller alla mina tummar för dig -att få uppleva detta lilla mirakel önskar jag alla. Min son är det bästa som hänt mig och han blev till på ett 5:e försök -nu idag är han snart 3 månader. Kram!
  • längtanärstor01
    Annesh skrev 2015-09-04 11:56:35 följande:

Hej trisse76.

Håller alla tummar! Det är bara du själv som kan avgöra vad som känns bäst för dig!

Jag blev gravid på 5e försöket o är nu i vecka 32. Men det var en tuff väg hit :)

Håller tummarna o önskar dig allt gott!

Spännande och kul för dig -hur går det? Hoppas allt går bra. Glad
  • Annesh

Hej!

Jo, det går framåt... Åldern gör väl att man blir mer nojjig över allt som kan gå fel men är nu i v 34 :)

Längtar efter den lille och vet redan att det blir en pojke!

Supersoännande o mycket support från familj o vänner så det känns enormt skönt!

Glad att jsg fortsatte trots motgångarna jag hade i början :)

Ha det då gött med din lilla plutt

Kram

längtanärstor01 skrev 2015-09-16 13:20:15 följande:

Spännande och kul för dig -hur går det? Hoppas allt går bra. 

• lilli79

Hej alla!!

Jag e ny här...Har en otrolig barnlängtan...

Har en dotter på 11 år sedan förut....

Är nu i ett förhållande med en fantastisk person, men som tyvärr i nuläget inte vill ha mera barn..

Det är otroligt svårt ska jag följa min inre längtan, vilken har varit stor i många år...

Vad har ni andra för erfarenheter om insemination?

Mvh å lycka till till alla här inne!

• Biet

Hur går det för alla här inne på denna tråd, har ni lyckats bli gravida & därför tråden tystnat?

• Ciconiidae

Jag är en gammal stofil i den här tråden, men kanske kul att läsa ändå. Jag har en son nu på 5 mån, men kommer nog bli aktiv här igen om ca ett halvår då det ska börja påbörjas syskon. :) Första tiden har varit tuff med kolik och ett barn som har svårt att sova bra. Men det har ändå gått förvånandsvärt bra som ensam ändå. Så bra och härligt att jag nu längtar efter syskon. ;)

• Biet
    Ciconiidae skrev 2015-10-24 21:38:40 följande:

Jag är en gammal stofil i den här tråden, men kanske kul att läsa ändå. Jag har en son nu på 5 mån, men kommer nog bli aktiv här igen om ca ett halvår då det ska börja påbörjas syskon. :) Första tiden har varit tuff med kolik och ett barn som har svårt att sova bra. Men det har ändå gått förvånandsvärt bra som ensam ändå. Så bra och härligt att jag nu längtar efter syskon. ;)

Vad roligt attdu lyckades.

Var du i Dk för försök eller var det privat hemma? Hur tänker du göra denna gången.
  • Ciconiidae

Jag har varit i DK och förmodligen åker jag dit igen. Köerna kommer troligen vara för långa i SE när lagförslaget går igenom.

Biet skrev 2015-10-24 23:26:52 följande:

Vad roligt attdu lyckades.

Var du i Dk för försök eller var det privat hemma? Hur tänker du göra denna gången.

• Biet
    Ciconiidae skrev 2015-10-27 00:13:09 följande:

Jag har varit i DK och förmodligen åker jag dit igen. Köerna kommer troligen vara för långa i SE när lagförslaget går igenom.

Hör av dig i ett PM till mig så kan vi prata.
Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!