• moimama

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Jag har bestämt mig!

Jag tänker inte vänta på Mister Right längre, jag tänker bli gravid på egen hand med hjälp av insemination i Danmark. Jag har efter att ha tittat länge på olika kliniker valt Storkkliniken i Danmark och det känns jättebra. Beslutet att äntligen göra det jag vill känns till hundra procent rätt och det känns jättespännande.
    Är du i samma situation..? Det vore roligt att följas åt, stötta, hurra på, peppa och dela erfarenheter på vägen.

Nästa vecka har jag mitt journalsamtal, därmed börjar resan.

Hjärta

• Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!
  • Biet
    annancassandran skrev 2017-01-03 03:40:59 följande:

Någon som kan berätta hur man hittar en okänd seriös privat, och hur ni gått till väga med allt? Jag funderar bara på olika alternativ än så länge :)

Det går att söka efter en donator här inne. Alternativt finns siten Donor.se men där kostar det pengar att bli medlem så beroende på vad du vill satsa.

Oavsett var så lägg ut en fråga om att du söker en donator och kanske var i landet etc eller om du söker efter nått speciellt.

Troligtvis får du olika svar från tänkbara kandidater och då får du börja välja.

Börja messa med den/de som känns bäst för dig och känn efter hur de tänker och gentemot vad du tänker.

Förhoppningsvis kan du filtrera ned kandidaterna till en som känns bra att göra försök med.

Sedan är det bara att starta upp försöken och hoppas på det bästa.

Lycka till i framtiden.
  • HoppasPåEnTill
    az81 skrev 2017-01-05 15:08:12 följande:

Om allt går som planerat åker jag till Köpenhamn i februari för mitt samtal.

Spännande. Har du kikat på någon särskild donator?
  • az81
    HoppasPåEnTill skrev 2017-01-05 17:36:56 följande:
    Spännande. Har du kikat på någon särskild donator?
    har kollat massor på https://dk-se.cryosinternational.com/ men har inte bestämt mig helt. Funderar på att be dem på kliniken hjälpa mig ta fram en som är lämplig. Men får se vad som händer.

• HoppasPåEnTill
    az81 skrev 2017-01-05 18:11:47 följande:

har kollat massor på dk-se.cryosinternational.com/ men har inte bestämt mig helt. Funderar på att be dem på kliniken hjälpa mig ta fram en som är lämplig. Men får se vad som händer.

Ja, de brukar ju kunna vara till stöd. :)
  • az81
    Biet skrev 2017-01-05 16:32:27 följande:
    Du har aldrig funderat på att göra någon heminsemination?
    Vilka val har varit viktiga för dig mellan att göra det privat hemma eller klinik respektive val av klinik?
    Skall jag vara ärlig, visst jag har funderat lite på det men tror inte att det är något som kommer passa mig, men det är ändå något som ligger lite i bakhuvudet.
  • HoppasPåEnTill

Kan ni hjälpa mig lite.

Jag har donator som ställer upp när det är dags.

Igår slog fertilitetsmonitorn om från låg till hög. Clearblue 4-dagarstest var negativit igår men visade blinkande smiley idag.

Förra cykeln hade jag blinkande i 5 dagar innan den blev fast.

Har tänkt få in 2-3 inseminationer innan ÄL.

När tycker ni att jag ska göra första inseminationen?

• az81

Fick idag på sen eftermiddag mina provsvar från de prover jag tagit, skall imorgon se om jag kan boka tid för samtal senare i januari :)

Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!