ekström86 skrev 2016-12-23 23:49:34 följande:
Hej.
Jag är 30 år har funderat på att skaffa barn på egen hand via insemination. Jag är oskuld, har aldrig haft sex och inget förhållande samt har jag nästan inget socialt nätverk att tala om. Är det fel av mig att vilja sätta ett barn till världen med dessa förutsättningar? Har en stor längtan efter barn och jag orkar inte vänta på den "rätte". Vill gärna ha råd för hur jag ska bära mig åt.
Hej!
Jag är gravid och ensamstående, skulle ha fört barn i tisdags men går på övertid.
Jag tycker att det var helt ok att vara gravid ensam och det tack vare min familj och vänner. Nu när det närmar sig bebis ankomst börjar jag mer och mer bli nervös för hur jag ska klara mig ensam med bebis. Jag har ett stort nätverk, både en mamma och pappa som ställer upp samt syster med familj. Vi har gjort en plan och gör detta tillsammans.
Jag kan absolut inte råda dig åt något håll med jag pratar utifrån egen erfarenhet och där säger jag att nätverk är super viktigt.
Jag gjorde insemination via Storkklinik i Köpenhamn och där måste man genomgå ett journalsamtal. Det liknar ett samtal med en kurator typ. Där är det många frågor kring nätverk och jag tror inte att de godkänner att man är helt ensam utan nätverk
Så mitt tips till dig är att invertera bland de du känner, hur skulle du kunna få hjälp. Och mitt råd är att inte genomgå detta ensam. Man behöver prata av sig, fråga om råd samt få peppning genom detta
Önskar dig allt gott och förstår din längtan, vi är många som delar samma dröm!