• moimama

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Jag har bestämt mig!

Jag tänker inte vänta på Mister Right längre, jag tänker bli gravid på egen hand med hjälp av insemination i Danmark. Jag har efter att ha tittat länge på olika kliniker valt Storkkliniken i Danmark och det känns jättebra. Beslutet att äntligen göra det jag vill känns till hundra procent rätt och det känns jättespännande.
    Är du i samma situation..? Det vore roligt att följas åt, stötta, hurra på, peppa och dela erfarenheter på vägen.

Nästa vecka har jag mitt journalsamtal, därmed börjar resan.

Hjärta

• Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!
  • Masquerade
    hope77 skrev 2015-05-31 09:27:32 följande:

Ahh grattis ciconiidae!

Jag har inte skrivit här för att jag vågar fortfarande inte tror på det, men gravtestet jag gjorde i torsdag var faktiskt otroligt nog Positiv!

Skulle vilja testa varje dag bara för att se att det verkligen är sant, är rädd att vakna imorgon och allt var bara en dröm. Känns om jag ljuger när jag säger att jag är gravid...

Så det riktiga glädjekänslan har inte infunnit sig, men det kommer säkert snart. Ska till mvc om du veckor och har även bokat Ul hos gyn om tre veckor.

Lycka till alla ni andra!

Stort grattis Hope77! 
  • Ciconiidae

Grattis, ååh vad kul. Jag fattade nog bara de sista veckorna. Kände mig lite obekväm när jag skulle handla in allting, precis som om jag bara låtsades vara gravid trots magen långt ut i vädret.

Ahh grattis ciconiidae!

Jag har inte skrivit här för att jag vågar fortfarande inte tror på det, men gravtestet jag gjorde i torsdag var faktiskt otroligt nog Positiv!

Skulle vilja testa varje dag bara för att se att det verkligen är sant, är rädd att vakna imorgon och allt var bara en dröm. Känns om jag ljuger när jag säger att jag är gravid...

Så det riktiga glädjekänslan har inte infunnit sig, men det kommer säkert snart. Ska till mvc om du veckor och har även bokat Ul hos gyn om tre veckor.

• Annesh

Stort grattis till bebis och till er som plussat :)

Ni andra, kämpa på... Det är tufft men leder till ngt underbart :)

Kram!

• längtanärstor01

Ahh grattis ciconiidae!

Stort GRATTIS till dig och all lycka till! {#emotions_dlg.flower} Glad
    Idag har jag och min lilla mage 30 dagar kvar till BF, så när som kan detta lilla liv komma till världen nu. Spännande! Vill med det sprida hopp och skicka med er att ge inte upp, fortsätt kämpa. Jag hejar på er och håller på er alla. Kram!
  • hope77

Tack allihoppa. Det betyder mycket för mig att ni svara, när man själv tycker att tiden tills första UL stå stilla..
    Just idag är jag lite mindre trött, men har lite mer typ mensvärk vilket huvud tolka till att det kan betyda MF, helt meningslöst att tänka så jag vet.
    Ska försöka njuta av att vara gravid nu och sen av mitt alldeles underbara barn!!!

• Monet

Hej!

Beslutet är taget och resan blir av, på måndag ringer jag och bokar tid för mina prover och sen kör vi! Är förstås superglad, har berättat för mamma och bästa vännen at jag bestämt mig att jag äntligen ska försöka. Jag är 25, hoppas verkligen att fertiliteten är som den ska, nervöst!

Jag hade tänkt välja storkklinik förresten.

Skulle vara underbart at få kontakt med andra som gör samma resa :)

• längtanärstor01
    Monet skrev 2015-06-19 16:54:50 följande:

Hej!

Beslutet är taget och resan blir av, på måndag ringer jag och bokar tid för mina prover och sen kör vi! Är förstås superglad, har berättat för mamma och bästa vännen at jag bestämt mig att jag äntligen ska försöka. Jag är 25, hoppas verkligen att fertiliteten är som den ska, nervöst!

Vad roligt -en spännande resa väntar. Stort lycka till. Själv går jag i väntans tider, har bf 1 juli så det är spännande. Mitt första barn och är 27 år. Hör gärna av dig om du vill prata/dela tankar!
  • längtanärstor01
    Monet skrev 2015-06-19 16:54:50 följande:

Hej!

Vad roligt -en spännande resa väntar. Stort lycka till. Själv går jag i väntans tider, har bf 1 juli så det är spännande. Mitt första barn och är 27 år. Hör gärna av dig om du vill prata/dela tankar!
  • Monet
    längtanärstor01 skrev 2015-06-19 18:34:40 följande:

Tack! Känns så himla spännande och är så glad att jag nu tait beslut till 100%. Grattis till din lille! :)

Sitter just nu och föröker bli på det klara med exakt vilka tester jag ska göra och var. Läste någonstans att Mama mia var bra i det här läget, stämmer det? Vilka tester gjorde ni andra?

Slutade med ppiler för 3 månader sen och blev genast regelbunden med tydliga tecken vid ÄL så hoppas verkligen att allt ska fungera på den fronten. Har satt ut/ändrat mina medeciner den senaste tiden med.
  • Ciconiidae

Vad roligt med även "yngre" som försöker/är gravida. Jag är 30 (29 när jag var gravid).

Monet, MammaMia har jag också hört ska vara bra om man bor i Sthlm.

Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!