• moimama

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Jag har bestämt mig!

Jag tänker inte vänta på Mister Right längre, jag tänker bli gravid på egen hand med hjälp av insemination i Danmark. Jag har efter att ha tittat länge på olika kliniker valt Storkkliniken i Danmark och det känns jättebra. Beslutet att äntligen göra det jag vill känns till hundra procent rätt och det känns jättespännande.
    Är du i samma situation..? Det vore roligt att följas åt, stötta, hurra på, peppa och dela erfarenheter på vägen.

Nästa vecka har jag mitt journalsamtal, därmed börjar resan.

Hjärta

• Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!
  • längtanärstor01
    Masquerade skrev 2015-03-22 20:52:18 följande:

Hej igen alla! Plussade i morse efter två veckors ångestfylld väntan. Hoppas verkligen att det nu går lika bra för er andra! :)
    Nu väntar nästa mål och ångesten inför den: tre-månaders-milstolpen. 

Everyone's a critic!
    Stort GRATTIS!!
  • hope77

Fundera på att testa redan imorgon (bim -2), är nyfiken, men samtidigt rädd. Så länge jag inte testa negativt kan jag leva kvar i den lilla bubbeln att jag är gravid.

Jag har känd allt och ingenting de senaste tio dagar. Torsdag eller fredag kommer jag veta.

Jag hoppas Och önskar....

• Trisse76
    hope77 skrev 2015-03-30 14:43:31 följande:

Fundera på att testa redan imorgon (bim -2), är nyfiken, men samtidigt rädd. Så länge jag inte testa negativt kan jag leva kvar i den lilla bubbeln att jag är gravid.

Jag har känd allt och ingenting de senaste tio dagar. Torsdag eller fredag kommer jag veta.

Jag hoppas Och önskar....

Jag har testat negativt i morse men min mens är sen. Det brukar den inte vara så jag när ett väldigt litet hopp om att jag är en låghormonare. Men jag tror tyvärr inte det funkat denna gången heller Rynkar på näsan
  • hope77

Vad tråkigt att höra Trisse76.

Har man inte alltid mens 14 dagar efter ägglossning? jag trodde det var att bara den första halvan av cyklen varierar eller? Just nu känner jag mig inte gravid, men det gå upp och ner ner.

Testar på torsdag . Håller tummarna för dig. Har du en plan hur du ska gå vidare om det inte funka denna gången heller?

• Trisse76
    hope77 skrev 2015-03-31 09:02:33 följande:

Vad tråkigt att höra Trisse76.

Har man inte alltid mens 14 dagar efter ägglossning? jag trodde det var att bara den första halvan av cyklen varierar eller? Just nu känner jag mig inte gravid, men det gå upp och ner ner.

Testar på torsdag . Håller tummarna för dig. Har du en plan hur du ska gå vidare om det inte funka denna gången heller?

Jo, det tänker jag också och jag har en del symtom som kan vara både pms och graviditet. Det är väl bara att fortsätta att vänta antar jag. Jag kommer försöka i alla fall en gång till. Känner inte att IVF är ett alternativ med den hög kostnaden. Och jag är inte riktigt redo att ge upp tanken om barn...
  • Trisse76

Nehej, det funkade inte denna gången heller. Usch, jag är jätteledsen och besviken. Hoppades så mycket.

• hope77

Aj nej vad tråkigt, nu tappar jag lite modet också. Sen lunch känns det om jag får mens men jag ska inte få förrän Torsdag. Och helst inte då heller, men det äe ju faktiskt bara mitt första försök försök, chansen är väldig lite.

Jag antar att du ha kollat med gyn och alla dina prover är bra. Eller hur Trisse76?

Styrkekramar!!!

• hope77

Testade negativ i fredags ledsen och besviken så klart, men inget att göra. hoppas på bättre tur nästa gång. tycker dock att det var konstig att min mens endast varade 21/2 dagar och att jag hade mensvärk. Har aldrig starka blödningar eller värk i vanliga fall, men 21/2 dagar känns väldig kort. nån som har haft liknande efter insemination? kan inseminationen påverka det? eller kanske ägglossningssprutan? kan det påverka nästa insemination?

• Trisse76
    hope77 skrev 2015-04-08 10:09:16 följande:

Testade negativ i fredags ledsen och besviken så klart, men inget att göra. hoppas på bättre tur nästa gång. tycker dock att det var konstig att min mens endast varade 21/2 dagar och att jag hade mensvärk. Har aldrig starka blödningar eller värk i vanliga fall, men 21/2 dagar känns väldig kort. nån som har haft liknande efter insemination? kan inseminationen påverka det? eller kanske ägglossningssprutan? kan det påverka nästa insemination?

Vad tråkigt!
    Jag har fått som svar att menstruationen ibland förändras när man börjat med inseminationer. Fast min blev tvärtom längre så om det beror på det så var det i alla fall på rätt håll för dig Flört. Men frågan på kliniken också för att vara på säkra sidan.
  • finskorpan

Hej!

Jag hoppar in här (igen). Kul att denna tråden är full av liv och förhoppningsvis även gravidmagar och bebisar snart. Själv fick jag en dotter för två år sen efter en insemination på Sellmer och funderar nu på att göra ett syskonförsök - det ligger en bra bit fram i tiden, minst ett år. Men det vore kul att få bolla med någon som också funderar på syskon. Och kul att få följa alla på vägen till att bli mamma.

Anna

Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!