• moimama

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Jag har bestämt mig!

Jag tänker inte vänta på Mister Right längre, jag tänker bli gravid på egen hand med hjälp av insemination i Danmark. Jag har efter att ha tittat länge på olika kliniker valt Storkkliniken i Danmark och det känns jättebra. Beslutet att äntligen göra det jag vill känns till hundra procent rätt och det känns jättespännande.
    Är du i samma situation..? Det vore roligt att följas åt, stötta, hurra på, peppa och dela erfarenheter på vägen.

Nästa vecka har jag mitt journalsamtal, därmed börjar resan.

Hjärta

• Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!
  • längtanärstor01
    Masquerade skrev 2015-03-04 22:02:51 följande:

Hej allihopa! Åker till Vitanovakliniken på söndag för första försöket och tänkte bara höra lite allmänt om hur många försök som har behövts för er som har lyckats. Ni får gärna bidra med ålder oxå om ni vill. Försöker peppa mig med att det kan gå vid första försöket, men är 36 och förstår att oddsen inte är till min fördel...

På 5:e försöket blev jag gravid, 26 år!
  • Ciconiidae

Det var ju en heminsemination, bör tilläggas. Då de är annorlunda än på klinik.

längtanärstor01 skrev 2015-03-05 10:01:49 följande:

På 5:e försöket blev jag gravid, 26 år!

• loveisall

Måste bara fråga här om någon har använt sig av pergotime vid insemination på klinik? (:

• Eila

Kalleglader, jag är ledsen att du känner dig så provocerad av denna tråd. Men vad exakt är det du hoppas kunna uppnå genom dina inlägg här? Tror att du de som har bestämt sig för att bli gravida genom insemination kommer tar till sig av dina insiktsfulla argument? Jag är inte helt säker, men jag gissar att det krävs en intelligent diskussion och en vänlig ton för att någon här inne ska lyssna på dig. 
    Inte bara i denna tråd, men i allmänhet, så brukar det fungera bäst. Bara en tanke :)

• Trisse76
    loveisall skrev 2015-03-05 19:25:30 följande:

Måste bara fråga här om någon har använt sig av pergotime vid insemination på klinik? (:

Jag kommer göra det för första gången denna månaden. Hoppas att det ska ge resultat. Femte försöket på klinik.
  • Masquerade

Då var man inseminerad! :) Lite fråga bara: Hur gör man nu då för att inte bli helt galen under de närmaste två veckorna? 

• Trisse76
    Masquerade skrev 2015-03-08 14:32:56 följande:

Då var man inseminerad! :) Lite fråga bara: Hur gör man nu då för att inte bli helt galen under de närmaste två veckorna? 

Kul! Då håller jag tummarna.
    Ha ha, ja du. Jag försöker tänka på annat, hålla mig till mina vanliga rutiner och sedan blir jag liten galen emellanåt. Och börjar testa alldeles för tidigt ;)

• hope77

Berättar gärna för mig, när du har tagit reda på hur man inte blir galen Jag väntar på nästa ÄL för att börja kan inte tänka på nånting annat redan nu, blir säkert inte bättre efter insemination. 
    Lycka till!

• sillencillasill

Kul att så många är igång! Och lycka till säger jag till de som redan inseminerat. Jag väntar på en vanlig mens en vanlig månad utan försök men har gått 8 dagar och väntat på mens men ännu har jag inte sett röken av den. Ska spola äggledarna mellan dag 7-12 och sen åka till Danmark igen. Men fattar verkligen inte varför mensen är så SEN.. Brukar alltid vara klockrent regelbunden

• Ciconiidae
    sillencillasill skrev 2015-03-08 17:54:11 följande:

Kul att så många är igång! Och lycka till säger jag till de som redan inseminerat. Jag väntar på en vanlig mens en vanlig månad utan försök men har gått 8 dagar och väntat på mens men ännu har jag inte sett röken av den. Ska spola äggledarna mellan dag 7-12 och sen åka till Danmark igen. Men fattar verkligen inte varför mensen är så SEN.. Brukar alltid vara klockrent regelbunden

Har du tagit graviditetstest för att utesluta att du inte blev gravid förra månaden? Man kan ju få mens även om man är gravid.
Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!