Hej alla! Jag är ny här men har läst HELA tråden under några månader. Wow vilken källa till information om allt runt insemination, både via klinik och privat donator. Stort tack till alla som har bidragit med sin kunskap
Jag har funderat på hur jag själv ska lyckas med bedriften att skaffa barn under lång tid. Jag är 36 år, lesbisk och lycklig singel. Så det är inte så lätt att få till det "den vanliga vägen".
Den stora frågan som jag har brottats med är exakt hur jag ska lyckas bli gravid, både för min egen del och framtiden och för mitt barn. Ekonomiskt är det för dyrt för mig att åka till Danmark, jag lägger hellre dom pengarna på barnet när det väl är fött och under föräldraledigheten. Så någon form av heminsemination får det bli. Men med vilken typ av donator? Jag har idag kontakt med donatorer som vill förbli mer eller mindre anonyma men där de ändå kan tänka sig att träffa barnet i framtiden, när hen söker sina rötter. Det tycker jag är fantastiskt och gör ändå att barnet kan få veta mer om sitt ursprung. Skulle det hända något medicinskt så finns även möjlighet att få hjälp därifrån om jag inte skulle vara en match.
Sen har jag även kontakt med två olika homosexuella singelmän som vill dela föräldraskap med mig. Det känns också väldigt bra på många sätt, barnet får två fullvärdiga föräldrar även om vi inte bor ihop. Skillnaden med andra separerade föräldrar är väl att vi inte har separerat pga ett kraschat förhållande, förhoppningsvis kommer vi vara mycket goda vänner som kan semestra ihop och liknande. Men man vet ju inte om vi kommer att kunna hålla sams ändå, när det kommer till de stora bitarna kring barnuppfostran, rutiner och liknande.
Lätt är det inte... Jag träffar dessa personer snart och planen är att jag ska påbörja insemineringsförsöken i april/maj.
Hoppas att det är okej att jag hänger här med er och att vi delar våra mot- och framgångar med varandra!