• moimama

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Jag har bestämt mig!

Jag tänker inte vänta på Mister Right längre, jag tänker bli gravid på egen hand med hjälp av insemination i Danmark. Jag har efter att ha tittat länge på olika kliniker valt Storkkliniken i Danmark och det känns jättebra. Beslutet att äntligen göra det jag vill känns till hundra procent rätt och det känns jättespännande.
    Är du i samma situation..? Det vore roligt att följas åt, stötta, hurra på, peppa och dela erfarenheter på vägen.

Nästa vecka har jag mitt journalsamtal, därmed börjar resan.

Hjärta

• Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!
  • Nummer3sommaren2012

Verkar som det tog sig vid första försöket...Testade positivt i morse ...Är tydligen väldigt fertil av mig  

• Trisse76
    Nummer3sommaren2012 skrev 2015-02-27 15:09:15 följande:

Verkar som det tog sig vid första försöket...Testade positivt i morse ...Är tydligen väldigt fertil av mig  

Grattis!
  • längtanärstor01
    Nummer3sommaren2012 skrev 2015-02-27 15:09:15 följande:

Verkar som det tog sig vid första försöket...Testade positivt i morse ...Är tydligen väldigt fertil av mig smile1.gif  

Men åh vad roligt och skönt att slippa en sådan stor process med en massa försök. Stort grattis och all lycka till!
  • 2014 baby

får jag hoppa in här? jag har en son på snart 2 år och nu är det snart dags för syskon känner jag! och snart har jag mitt gynekologbesök där dom ska kolla varför jag inte fått mens på 1 år ska även passa på att fråga om hormoner om det skulle visa sig att jag har pco så håll alla tummar att jag inte har pco och det är samma donator som sist jag ska använda

• KalleGlader

Flesta trådar på Familjeliv.se kunde byta namn till "Massuggestion", "Idag inbillar vi oss..." "Fakta som ska ignoreras" och inte minst: "Jag tycker, alltså vet jag!"

• sillencillasill

Om du inte gillar FL, varför hänger du här då?

KalleGlader skrev 2015-03-01 15:06:34 följande:

Flesta trådar på Familjeliv.se kunde byta namn till "Massuggestion", "Idag inbillar vi oss..." "Fakta som ska ignoreras" och inte minst: "Jag tycker, alltså vet jag!"

• Masquerade

Hej allihopa! Åker till Vitanovakliniken på söndag för första försöket och tänkte bara höra lite allmänt om hur många försök som har behövts för er som har lyckats. Ni får gärna bidra med ålder oxå om ni vill. Försöker peppa mig med att det kan gå vid första försöket, men är 36 och förstår att oddsen inte är till min fördel...

• Ciconiidae

Andra försöket med insemination på Vitanova. Är 29 år.

Masquerade skrev 2015-03-04 22:02:51 följande:

Hej allihopa! Åker till Vitanovakliniken på söndag för första försöket och tänkte bara höra lite allmänt om hur många försök som har behövts för er som har lyckats. Ni får gärna bidra med ålder oxå om ni vill. Försöker peppa mig med att det kan gå vid första försöket, men är 36 och förstår att oddsen inte är till min fördel...

• Trisse76

Kommer göra mitt femte försök på Storkkliniken under mars. Denna gång med stimulerad ägglossning med hjälp av Pergotime. 39 år.
  • Nummer3sommaren2012

40 år fyllda är jag...Tog sig på första försöket för mig.
Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!