• moimama

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Jag har bestämt mig!

Jag tänker inte vänta på Mister Right längre, jag tänker bli gravid på egen hand med hjälp av insemination i Danmark. Jag har efter att ha tittat länge på olika kliniker valt Storkkliniken i Danmark och det känns jättebra. Beslutet att äntligen göra det jag vill känns till hundra procent rätt och det känns jättespännande.
    Är du i samma situation..? Det vore roligt att följas åt, stötta, hurra på, peppa och dela erfarenheter på vägen.

Nästa vecka har jag mitt journalsamtal, därmed börjar resan.

Hjärta

• Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!
  • grodansmamma
    Trisse76 skrev 2015-01-25 17:35:09 följande:

Inget är säkert innan du fått mens. Jag fortsätter att hålla tummarna

Tack! Behöver det! Känns deppigt just nu..
  • sillencillasill

Jag lider med dig. Läste nyligen i en tidningens att snittet är 7 månader för att man ska bli gravid så nästa månad hoppas vi att det lyckas för dig!

grodansmamma skrev 2015-01-26 11:41:23 följande:

Försök nummer 5 misslyckade det med, nästa bim 22/2, försök nummer 6...

• grodansmamma
    sillencillasill skrev 2015-01-26 13:26:07 följande:

Jag lider med dig. Läste nyligen i en tidningens att snittet är 7 månader för att man ska bli gravid så nästa månad hoppas vi att det lyckas för dig!

Ja då närmar jag mig snittet då... får hoppas det lyckas nästa månad!
  • erda

Efter en paus sen i somras funderar vi nu på att försöka igen.
    Vi var till Stork i Danmark 3 gånger vilket tyvärr inte gav nåt, mer än stor bensinräkning och rejält tunnare plånbok (vilket vi ifs var beredda på men hoppades så klart på resultat).
    Nu funderar vi på att ta hjälp av en släkting och försöka i Sverige istället.
    Frågan är hur man går till väga om man har en egen donator men vill ha hjälp med själva inseminationen (och spolning innan).
    Vi har sen tidigare haft kontakt med gyn där vi bor men dom har motarbetat oss sen start (en av anledningarna till den långa pausen också) så nu tänkte vi gå privat.
    Är de någon som har koll på hur man kan göra detta?

Skulle men tex gå genom Landstinget, måste man ändå vänta så länge för att få hjälp även om man har en egen donator? Godkänner dom att man har en egen donator? Och hur ställer sig privatklinikerna?

• Trisse76
    grodansmamma skrev 2015-01-26 11:41:23 följande:

Försök nummer 5 misslyckade det med, nästa bim 22/2, försök nummer 6...

Vad tråkigt!! Vet precis hur du känner Rynkar på näsan.
    Men som Sillencillasill sa så får man se det i ljuset av hur lång tid det tar i snitt. Enligt Stork så funkar 1/6 försök rent statistiskt hos dem.
  • sillencillasill

Är det någon av er som har erfarenhet av andra kliniker i Danmark som sysslar med inseminitation? Jag hört rykten om andra som är billigare än Storkkliniken som inte ligger lika cebtralt osv. Någon som vet? Länk? Erfarenheter?

• sillencillasill

Hej!

Om ni har en egen donator, måste ni blanda in vården då? Det går utmärkt att inseminiera hemma med egna metoder.

Kanske en dum fråga men ditt inlägg förtäljde inte denna information.

erda skrev 2015-01-26 16:16:18 följande:

Efter en paus sen i somras funderar vi nu på att försöka igen.

Vi var till Stork i Danmark 3 gånger vilket tyvärr inte gav nåt, mer än stor bensinräkning och rejält tunnare plånbok (vilket vi ifs var beredda på men hoppades så klart på resultat).

Nu funderar vi på att ta hjälp av en släkting och försöka i Sverige istället.

Frågan är hur man går till väga om man har en egen donator men vill ha hjälp med själva inseminationen (och spolning innan).

Vi har sen tidigare haft kontakt med gyn där vi bor men dom har motarbetat oss sen start (en av anledningarna till den långa pausen också) så nu tänkte vi gå privat.

Är de någon som har koll på hur man kan göra detta?

Skulle men tex gå genom Landstinget, måste man ändå vänta så länge för att få hjälp även om man har en egen donator? Godkänner dom att man har en egen donator? Och hur ställer sig privatklinikerna?

• erda
    sillencillasill skrev 2015-01-28 11:42:01 följande:

Hej!

Om ni har en egen donator, måste ni blanda in vården då? Det går utmärkt att inseminiera hemma med egna metoder.

Kanske en dum fråga men ditt inlägg förtäljde inte denna information.

Vi vill gärna ta hjälp om det går, även om det egentligen inte är något svårt att göra själva .Efter som våra 3 inseminationsförsök inte heller fungerat i Danmark kanske vi måste till nåt mer än bara insemination och de vill vi gärna kolla upp samtidigt så vi inte behöver göra flera försök i onödan.
    Säg att det skulle behövas IVF så behöver vi ju spermier till de också, men frågan är om man får använda privat donator då...?
Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!