• moimama

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Jag har bestämt mig!

Jag tänker inte vänta på Mister Right längre, jag tänker bli gravid på egen hand med hjälp av insemination i Danmark. Jag har efter att ha tittat länge på olika kliniker valt Storkkliniken i Danmark och det känns jättebra. Beslutet att äntligen göra det jag vill känns till hundra procent rätt och det känns jättespännande.
    Är du i samma situation..? Det vore roligt att följas åt, stötta, hurra på, peppa och dela erfarenheter på vägen.

Nästa vecka har jag mitt journalsamtal, därmed börjar resan.

Hjärta

• Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!
  • grodansmamma
    Miini skrev 2014-12-29 01:53:44 följande:

Nej vad tråkigt. Håller tummarna för att du bara är låghormonare ;P

Ja, känns som hoppet är ute för denna månad, mensen kommer säkert imorgon... :( börjar kännas jobbigt det här, att få negativa test och mens månad efter månad....
  • EttLitetSteg

Någon utav er som har koll på ägglossningstest? 

Jag testade den här månaden, den 25 började strecket bli lite starkare, den 26 var det väldigt starkt men ändå inte lika som teststrecket, 27 var det svagare. 28 tog jag inget test. Idag 29 var det väldigt svagt. 

Var det positivt? Tyvärr tog jag inga bilder. Enligt app på telefon skulle jag ha ägglossning den 26 :)

• Trisse76
    grodansmamma skrev 2014-12-29 10:09:00 följande:
    Ja, känns som hoppet är ute för denna månad, mensen kommer säkert imorgon... :( börjar kännas jobbigt det här, att få negativa test och mens månad efter månad....
    Vad tråkigt att det känns så. Men än är inget definitivt förrän mensen dykt upp. Jag fortsätter hålla tummarna :). Hur många gånger har du  inseminerat nu?
  • grodansmamma
    Trisse76 skrev 2014-12-29 16:57:45 följande:

Vad tråkigt att det känns så. Men än är inget definitivt förrän mensen dykt upp. Jag fortsätter hålla tummarna :). Hur många gånger har du  inseminerat nu?

Rätt säker på att den kommer imorgon tyvärr, men klart man ändå hoppas innerst inne... detta var mitt fjärde försök, de sista 2 gångerna har jag gjort 2 försök per äl.
  • Trisse76
    loveisall skrev 2014-12-28 08:42:12 följande:

Alla ni som har inseminerats, har ni spolat äggledarna innan eller inte? (:

Jag har gjort det innan jag började inseminera. Tre försök och ingen lycka ännu )
  • loveisall
    Trisse76 skrev 2014-12-29 18:45:07 följande:

Jag har gjort det innan jag började inseminera. Tre försök och ingen lycka ännu )

Okej jag har gjort ett försök och inte lyckats, så det är väl lika bra att spola så vet man att man har gjort det iaf :) lycka till
  • Trisse76
    loveisall skrev 2014-12-29 20:47:40 följande:
    Okej jag har gjort ett försök och inte lyckats, så det är väl lika bra att spola så vet man att man har gjort det iaf :) lycka till
    Ja, det var så jag tänkte också :) Lycka till du med!
  • grodansmamma

Bim idag och ingen mens än, teatade senast på bim-2, då var det negativt, så sen struntade jag i att testa för jag blev så jäkla besviken... tror fortfarande att den kommer att komma :(

• Maralina

Ettlitetsteg: Jag har testat i två cykler och får streck men för svaga för att det ska räknas som ägglossning. Funderar på att göra vul och se om hur det ser ut och testa med cb digital dubbel hormonindikator nästa cykel. Då behöver man inte analysera streck utan får tydliga gubbar istället. Tyvärr är det väldigt dyra :( Känner mig nedslagen och hoppas att jag har ägglossning och inte behöver hormoner...

Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!