• moimama

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Jag har bestämt mig!

Jag tänker inte vänta på Mister Right längre, jag tänker bli gravid på egen hand med hjälp av insemination i Danmark. Jag har efter att ha tittat länge på olika kliniker valt Storkkliniken i Danmark och det känns jättebra. Beslutet att äntligen göra det jag vill känns till hundra procent rätt och det känns jättespännande.
    Är du i samma situation..? Det vore roligt att följas åt, stötta, hurra på, peppa och dela erfarenheter på vägen.

Nästa vecka har jag mitt journalsamtal, därmed börjar resan.

Hjärta

• Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!
  • Biet

Lycka till. Jag tror alla här på tråden håller tummarna för dig.

Trisse76 skrev 2015-01-19 08:28:55 följande:

Nu bär det av till Köpenhamn igen . Pirrig och förväntansfull. Hoppas att det "tar sig" denna gången.

• sillencillasill

Heja heja!!! Stort lycka till!!!

Nu bär det av till Köpenhamn igen . Pirrig och förväntansfull. Hoppas att det "tar sig" denna gången.

• sillencillasill

Hur många gånger har du varit nere? Jag har varit där två gånger men vilar denna månaden. Måste samla kraft och pengar:)

• Biet

Sillencillasill, hade du köpt ett "tre-pack" när du var där första gången? (dvs förbetalt för 3försök)?

sillencillasill skrev 2015-01-20 09:50:18 följande:

Hur många gånger har du varit nere? Jag har varit där två gånger men vilar denna månaden. Måste samla kraft och pengar:)

• sillencillasill

Nej, fann ingen info på hemsidan. Kan man göra det?

Biet skrev 2015-01-20 11:10:36 följande:

Sillencillasill, hade du köpt ett "tre-pack" när du var där första gången? (dvs förbetalt för 3försök)?

• Biet

Nu vet jag inte vilken av klinikerna i Dk jag läste på men nog har jag för mig att man kunde det. Men det var nog 1/2 - 1 år sedan jag läste det, de kan ju ha ändrat sedan dess.

Det blev ju lite billigare att köpa 3 pack om man använde alla försök. Blev man gravid på första/andra försöket rådde ingen återbetalning och då vart det kanske lite dyrare istället. Med andra ord en chansning på vad man tror sig behöva.

Hur många försök har du gjort nu i Dk?

• Trisse76
    sillencillasill skrev 2015-01-20 09:50:18 följande:

Detta var min fjärde gång. Hade en paus i julas för att samla kraft. Blir det fler försök så kommer jag göra det med hormonstimulering. Mina år springer ifrån mig då jag fyller 39 inom kort Glad
  • sillencillasill

Trisse: Hoppas att det tagit sig nu... Jag är nyss fyllda 33 så hoppas att mina år inte är förbi. Gjort två försök. Hoppas kunna åka snart igen. Har du kollat/spolat äggledarna? Svårt att veta hur många försök man ska göra innan man kollar på andra alternativ

Trisse76 skrev 2015-01-20 18:29:11 följande:

Detta var min fjärde gång. Hade en paus i julas för att samla kraft. Blir det fler försök så kommer jag göra det med hormonstimulering. Mina år springer ifrån mig då jag fyller 39 inom kort

• Trisse76
    sillencillasill skrev 2015-01-20 21:54:09 följande:

Trisse: Hoppas att det tagit sig nu... Jag är nyss fyllda 33 så hoppas att mina år inte är förbi. Gjort två försök. Hoppas kunna åka snart igen. Har du kollat/spolat äggledarna? Svårt att veta hur många försök man ska göra innan man kollar på andra alternativ

Ja, det hoppas jag med :). Jag har spolat äggledarna, kollat mina hormonnivåer och gjort ett VUL för att se så att det finns äggblåsor och att allt ser OK ut.

Men sedan är ändå åldern en stor faktor. Så du har tiden på din sida i detta fallet :)

Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!