• moimama

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Jag har bestämt mig!

Jag tänker inte vänta på Mister Right längre, jag tänker bli gravid på egen hand med hjälp av insemination i Danmark. Jag har efter att ha tittat länge på olika kliniker valt Storkkliniken i Danmark och det känns jättebra. Beslutet att äntligen göra det jag vill känns till hundra procent rätt och det känns jättespännande.
    Är du i samma situation..? Det vore roligt att följas åt, stötta, hurra på, peppa och dela erfarenheter på vägen.

Nästa vecka har jag mitt journalsamtal, därmed börjar resan.

Hjärta

• Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!
  • Längtanefterettbarn

Men när kom plusset? Alltså innan det var starkt. Hade du några symtom? stort grattis!

längtanärstor01 skrev 2015-01-05 21:06:50 följande:

Jag fick inte mitt starka plus förens 5-6 dagar efter BIM-dagen! Du kanske är låghormonare som jag. Håller tummarna!

• längtanärstor01
    Längtanefterettbarn skrev 2015-01-08 20:28:17 följande:

Men när kom plusset? Alltså innan det var starkt. Hade du några symtom? smile1.gif stort grattis!

Det mycket svaga kom 4 dagar efter BIM dagen. Jag hade inga speciella symptom! Tack så mycket!
  • Trisse76
    grodansmamma skrev 2015-01-12 21:01:07 följande:

Skit, kanske inte blir något försök alls denna månad :(

Varför inte? Är det något med donatorn?
    Jag hoppas på att komma iväg till Köpenhamn nästa vecka.
  • grodansmamma
    Trisse76 skrev 2015-01-13 18:29:38 följande:

Varför inte? Är det något med donatorn?

Jag hoppas på att komma iväg till Köpenhamn nästa vecka.

Min donator har inte möjlighet att komma tyvärr :( nu har jag fått svar från min back-up donator att han kan komma imorgon iaf! Fick glad gubbe på äl-testet imorse så hoppas det inte är för sent imorgon kväll! Misstänker dock att jag hade fått en glad gubbe igår kväll om jag hade testat så känns ju tveksamt :/ och ingen glad gubbe ikväll :/
  • Trisse76
    grodansmamma skrev 2015-01-13 18:43:46 följande:
    Min donator har inte möjlighet att komma tyvärr :( nu har jag fått svar från min back-up donator att han kan komma imorgon iaf! Fick glad gubbe på äl-testet imorse så hoppas det inte är för sent imorgon kväll! Misstänker dock att jag hade fått en glad gubbe igår kväll om jag hade testat så känns ju tveksamt :/ och ingen glad gubbe ikväll :/
    Vad trist! Jag trodde man skulle få positivt utslag under längre period än så :(. Hoppas att det inte är förgäves och att det går vägen :)
  • grodansmamma
    Trisse76 skrev 2015-01-13 19:52:18 följande:

Vad trist! Jag trodde man skulle få positivt utslag under längre period än så :(. Hoppas att det inte är förgäves och att det går vägen :)

Måste fått negativt test igår kväll för att det bara var 2-2,5 timme mellan toabesöken och att det inte var så koncentrerat,hade druckit mycket, för imorse fick jag en glad gubbe igen :) så nu är jag glad och känns som man ämdå har en chans denna månad med :) ikväll blir det ett försök :)
  • Biet
    grodansmamma skrev 2015-01-15 17:26:08 följande:

Är det någon fara att bada ett dygn efter ett försök?

Nej, det är fritt fram. De simmarna som inte har kommit in efter ett dygn kommer inte in heller. Slidans sura miljö gör att de har dött vid det laget.
  • Trisse76

Nu bär det av till Köpenhamn igen Glad. Pirrig och förväntansfull. Hoppas att det "tar sig" denna gången.

Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!