• moimama

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Jag har bestämt mig!

Jag tänker inte vänta på Mister Right längre, jag tänker bli gravid på egen hand med hjälp av insemination i Danmark. Jag har efter att ha tittat länge på olika kliniker valt Storkkliniken i Danmark och det känns jättebra. Beslutet att äntligen göra det jag vill känns till hundra procent rätt och det känns jättespännande.
    Är du i samma situation..? Det vore roligt att följas åt, stötta, hurra på, peppa och dela erfarenheter på vägen.

Nästa vecka har jag mitt journalsamtal, därmed börjar resan.

Hjärta

• Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!
  • Trisse76
    grodansmamma skrev 2014-12-31 11:49:30 följande:

Och där kom mensen, så ingen lycka denna gång heller... suck...

Vad tråkigt! Förstår att det känns svårt att känna hopp just nu men 2015 blir vår år!Glad Hoppas du får ett bra nyår i alla fall.
  • sillencillasill

Skulle fått mens igår dag 26, ingen mens ännu på dag 27. Gjorde ett test imorse som var negativt. Så kanske kommer mensen idag eller så får jag testa igen....

• EttLitetSteg
    Maralina skrev 2014-12-30 19:43:07 följande:

Ettlitetsteg: Jag har testat i två cykler och får streck men för svaga för att det ska räknas som ägglossning. Funderar på att göra vul och se om hur det ser ut och testa med cb digital dubbel hormonindikator nästa cykel. Då behöver man inte analysera streck utan får tydliga gubbar istället. Tyvärr är det väldigt dyra :( Känner mig nedslagen och hoppas att jag har ägglossning och inte behöver hormoner...

Jag har försökt läsa lite runt det, och tydligen är det inte helt ovanligt att vissa märken på ägglossningstest inte visar helt positivt om man har låg hormon eller vad det nu var.

Men flera blivit gravida trots att det inte fått positivt på stickan. Jag har köpt de absolut billigaste jag kunde hitta för att kunna testa mycket men kanske är värt att testade digitala som tydligt visar om man har ägglossning. Det här är första månaden jag testar ordentligt så jag vet inte om det brukar vara så här för mig. 

Jag håller tummarna Hjärta
  • sillencillasill

Nu vet jag varken ut eller in. Två negativa gravtest men borde fått mens 31/12 men ännu ingen mens... Brukar ha 26 dagar i min cykel. Mensen kommer säkert:(

• längtanärstor01
    sillencillasill skrev 2015-01-05 07:51:38 följande:

Nu vet jag varken ut eller in. Två negativa gravtest men borde fått mens 31/12 men ännu ingen mens... Brukar ha 26 dagar i min cykel. Mensen kommer säkert:(

Jag fick inte mitt starka plus förens 5-6 dagar efter BIM-dagen! Du kanske är låghormonare som jag. Håller tummarna!
  • Trisse76
    sillencillasill skrev 2015-01-08 07:05:28 följande:

Och där kom mensen. 9 dagar försent och ännu ett negativt test. Besvikelsen är stor...

Åå, vad tråkigt! Jag som hoppades få läsa om att du plussat. Förstår precis hur du känner. Hoppas du hittar energi att försöka igen. Jag kommer göra ett nytt försök senare igen januari.
Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!