• moimama

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Jag har bestämt mig!

Jag tänker inte vänta på Mister Right längre, jag tänker bli gravid på egen hand med hjälp av insemination i Danmark. Jag har efter att ha tittat länge på olika kliniker valt Storkkliniken i Danmark och det känns jättebra. Beslutet att äntligen göra det jag vill känns till hundra procent rätt och det känns jättespännande.
    Är du i samma situation..? Det vore roligt att följas åt, stötta, hurra på, peppa och dela erfarenheter på vägen.

Nästa vecka har jag mitt journalsamtal, därmed börjar resan.

Hjärta

• Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!
  • sillencillasill

Vilken dag är du på?

grodansmamma skrev 2015-01-22 10:14:28 följande:

Åh vad jag börjar bli test-sugen nu!! Men får allt hålla mig ett tag till..

• grodansmamma
    sillencillasill skrev 2015-01-22 10:23:01 följande:

Vilken dag är du på?

Bim-5 eller 6, 5 tror jag.
  • Trisse76
    grodansmamma skrev 2015-01-22 11:06:31 följande:
    Bim-5 eller 6, 5 tror jag.
    Spännande! Det är ungefär den tiden det brukar bli svårt för mig också att låta bli att testa ????
  • grodansmamma
    Trisse76 skrev 2015-01-22 17:59:04 följande:

Spännande! Det är ungefär den tiden det brukar bli svårt för mig också att låta bli att testa ????

Ja nu börjar det klia i fingrarna! ;) funderar på att testa på lördag eller söndag.
  • Maralina

Har varit på journalsamtal nu och om en månad gör jag första försöket!

Jag testade med CB digitalt test (dubbel hormonindikator) och idag visade det på LH-stegring/maximal fertilitet :D Fick recept på Ovitrelle från kliniken också så jag kan använda den om jag vill men då krävs det vul plus att jag måste sova över i Köpenhamn, dvs mycket mer kostnader. Nån som vet om det ökar chanserna när man tar Ovitrelle mot om man insemineras naturligt?

• Saturnus
    Maralina skrev 2015-01-23 00:04:34 följande:

Har varit på journalsamtal nu och om en månad gör jag första försöket!

Jag testade med CB digitalt test (dubbel hormonindikator) och idag visade det på LH-stegring/maximal fertilitet :D Fick recept på Ovitrelle från kliniken också så jag kan använda den om jag vill men då krävs det vul plus att jag måste sova över i Köpenhamn, dvs mycket mer kostnader. Nån som vet om det ökar chanserna när man tar Ovitrelle mot om man insemineras naturligt?

Det är lättare att optimera bästa tid för befruktning. Min gynekolog säger att äggen mognar o får bättre kvalitet. När man tar sprutan sker ägglossningen mellan 24-36 tim. Man gör UL för att veta att äggen har rätt stl o är mogna för befruktning. Det kan du göra i Sverige hos en gynekolog. Kram & lycka till! Spännande!
  • sillencillasill

Vilken dag är du på? Det kan hända så håll modet uppe!!

grodansmamma skrev 2015-01-25 10:05:07 följande:

Negativt test så mensen lär komma, deppig just nu, känns inte som jag ska bli gravid :/

• grodansmamma
    sillencillasill skrev 2015-01-25 16:22:48 följande:

Vilken dag är du på? Det kan hända så håll modet uppe!!

Bim-2 eller 3 idag, -2 tror jag.. har inga förhoppningar alls tyvärr :(
  • Trisse76
    grodansmamma skrev 2015-01-25 17:12:41 följande:
    Bim-2 eller 3 idag, -2 tror jag.. har inga förhoppningar alls tyvärr :(
    Inget är säkert innan du fått mens. Jag fortsätter att hålla tummarna Glad
Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!