• moimama

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Jag har bestämt mig!

Jag tänker inte vänta på Mister Right längre, jag tänker bli gravid på egen hand med hjälp av insemination i Danmark. Jag har efter att ha tittat länge på olika kliniker valt Storkkliniken i Danmark och det känns jättebra. Beslutet att äntligen göra det jag vill känns till hundra procent rätt och det känns jättespännande.
    Är du i samma situation..? Det vore roligt att följas åt, stötta, hurra på, peppa och dela erfarenheter på vägen.

Nästa vecka har jag mitt journalsamtal, därmed börjar resan.

Hjärta

• Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!
  • Trisse76
    grodansmamma skrev 2015-02-19 08:52:08 följande:

Bim-3 idag och negativt test som vanligt :(

Åh, vad tråkigt :(. Hoppas att det bara är för tidigt.
  • grodansmamma
    Trisse76 skrev 2015-02-19 10:26:46 följande:

Åh, vad tråkigt :(. Hoppas att det bara är för tidigt.

Jaaa :( börjar tappa hoppet om att bli gravid :(
  • Biet
    grodansmamma skrev 2015-02-19 08:52:08 följande:

Bim-3 idag och negativt test som vanligt :(

Hur många försök har du gjort fram tills nu?

Jag vet det är jobbigt att försöka gång på gång men tänk posetivt. Den gången det väl lyckas är det värt alla försök du gjort.

Håller tummarna för dig att det snart kommer att funka för dig.

Kram
  • grodansmamma
    Biet skrev 2015-02-19 13:03:35 följande:

Hur många försök har du gjort fram tills nu?

Jag vet det är jobbigt att försöka gång på gång men tänk posetivt. Den gången det väl lyckas är det värt alla försök du gjort.

Håller tummarna för dig att det snart kommer att funka för dig.

Kram

Drt här är 6:e månaden jag har försökt..
  • sillencillasill

Hoppet är det sista som lämnar människan... Jag hör dig, förstår att besvikelsen är stor. Finns inga ord...

Jag har beställt spolning av äggledare i mars, får se om det gör susen... Och snabbt på med Danmark så kanske de små rackarna hittar rätt denna gången, snabbt!

Vi får kämpa på tills vi når vårt mål!

grodansmamma skrev 2015-02-21 09:23:27 följande:

Bim imorgon och negativt test som vanligt, så mensen kommer säkerligen... :/

• Biet
    grodansmamma skrev 2015-02-19 10:42:06 följande:

Jaaa :( börjar tappa hoppet om att bli gravid :(

Tappa inte hoppet utan häng i. Det är värt allt kämpande o lite till när det tillslut lyckas. Tänk på resultatet så orkar du och alla andra tappra tjejer här inne.

Lycka till framöver.
  • Nummer3sommaren2012

Ansluter mig till er..3 barn sedan tidigare och väljer denna gången heminsemination.....BIM nästa söndag så vi får se om det har lyckats..

• Qqqqq

Hej! Vad är era olika anledningar till att ni som singelkvinnor vill bli med barn via insemination? Jag förstår verkligen inte och jag önskar veta. Varför väljer ni bort en pappa till era barn? Hur tror ni barnen kommer sörja när de blir äldre att de inte har någon far? Har ni varit med så många män att ingen vill gifta sig med er? Är ni lesbiska? Väljer ni konstant dåliga män? Väger ni 150kg? Nu kanske detta låter hårt men jag har aldrig träffat någon sådan kvinna och detta är fördomar/frågor som far genom mitt huvud.

Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!