• Biet

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Hej Pollinator

Har du provat att donera tillsammans med någon annan tidigare?

Hur blev resultatet då? Jag har hört att det kan bli tvärt om om man avänder två donatorer men har ingen erfarenhet kring det, därav min fråga.

Skulle det vara så borde det ju vara bäst att inseminera en åt gången med en stund i mellan.

Berätta gärna efteråt hur ni besluta att göra. Mixa eller köra efter varandra.

• Biet

Har du och din bror hjälpt många singelkvinnor och par så du/ni är erfarna donatorer kanske?

Finns det tillfällen då det har misslyckats med trots många försök?

Får hoppas att det funkar nu så kvinnan ni hjälper får ett litet pluss i Julklapp.

Hur kommer ni föresten att veta vem av er som kommer att bli donatorfadern om det lyckas?

• Biet

Hej Eva

Det går att hitta donatorer på andra sidor än Donor om man inte vill lägga pengar på det alls. RFSLhar ett forum och här inne finns andra trådar om donator sökes osv.

Det finns säkert donatorer som vill ha betalt för vad de gör men minst lika många som gör det utan betalning. Välj vad du tycker känns bäst för dig. Att betala en donator för resan om man själv inte reser kanske man dock får räkna med.

Oftast är det så att någon åker till den andre om man inte möts halvägs.

Sedan själva heminseminationen funkar ungefär som vid assisterad befruktning via sjukvården, bara det att du får sköta sprutan själv. Donatorn i detta fallet gör sitt i en kopp/mugg som man drar upp det i sprutan med. Sedan förstår du resten.

Hoppas att du hittar någon lämplig att försöka med.

Var rädd om dig bara.

Eva 77 skrev 2014-12-15 10:44:24 följande:

Hur fungerar heminsemination? Var får ni kontakt med donator? Hur mycket tar donatorn? Jag tycker det tar så lång tid åka till Köpenhamn och dessutom så är det svårt få tag i tågresor som passar. Har två försök kvar i Köpenhamn men efter det så kanske en heminsemination skulle passa bättre om det inte är alltför dyrt. Hur har ni som gör heminsemination gått tillväga?

• Biet
    grodansmamma skrev 2014-12-17 06:55:16 följande:

Glad gubbe på äl-testet nyss, så passar ju bra att min back-up kommer idag. Tror ni det blir för sent att göra ett försök med min donator imorgon kväll?

Nej det tror jag inte. det är lika bra att chansa & köra på ett försök med honom med. vad skulle hända om du inte gjorde det? Resultatet kan ju bara bli att antingen lyckas du lr så gör man ju det inte.

Håller tummarna för att det lyckas.
  • Biet

Grodansmamma

Hoppas att det lyckas för dig. Det hade blivit en bra Julklapp till dig själv.

Men hur kommer du att veta vem du har lyckats med som är donatorfadern? Förstår ju att inför myndigheyerna blir det okänd, men kanske att du/barnet vill veta i framtiden.

• Biet

Men vill båda donatorena vara helt anonyma även för dig och barnet?

Om något händer med barnet i framtiden och det behöver hjälp, hade det inte varit bra då att kunna kontakta donatorn då efter eventuell hjälp?

• Biet
    grodansmamma skrev 2015-01-15 17:26:08 följande:

Är det någon fara att bada ett dygn efter ett försök?

Nej, det är fritt fram. De simmarna som inte har kommit in efter ett dygn kommer inte in heller. Slidans sura miljö gör att de har dött vid det laget.
  • Biet

Lycka till. Jag tror alla här på tråden håller tummarna för dig.

Trisse76 skrev 2015-01-19 08:28:55 följande:

Nu bär det av till Köpenhamn igen . Pirrig och förväntansfull. Hoppas att det "tar sig" denna gången.

• Biet

Sillencillasill, hade du köpt ett "tre-pack" när du var där första gången? (dvs förbetalt för 3försök)?

sillencillasill skrev 2015-01-20 09:50:18 följande:

Hur många gånger har du varit nere? Jag har varit där två gånger men vilar denna månaden. Måste samla kraft och pengar:)

Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!