• Biet

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Nu vet jag inte vilken av klinikerna i Dk jag läste på men nog har jag för mig att man kunde det. Men det var nog 1/2 - 1 år sedan jag läste det, de kan ju ha ändrat sedan dess.

Det blev ju lite billigare att köpa 3 pack om man använde alla försök. Blev man gravid på första/andra försöket rådde ingen återbetalning och då vart det kanske lite dyrare istället. Med andra ord en chansning på vad man tror sig behöva.

Hur många försök har du gjort nu i Dk?

• Biet
    sillencillasill skrev 2015-02-05 15:20:51 följande:

Men NEJ! Jg har också gått över några dagar och negativt test och mens igad. Supersorgligt. Bara gråter...

Vad synd. Det är alltid jobbigt att försöka och hoppas och sedan bli nedslagen.

Det blir sådan berg o dalbana imellan hopp och förtvivland.

Håller tummarna för att nästa försök lyckas.
  • Biet

Trisse76

Kör du med heminsemination lr brukar du åka till Dk för försök?

• Biet
    grodansmamma skrev 2015-02-19 08:52:08 följande:

Bim-3 idag och negativt test som vanligt :(

Hur många försök har du gjort fram tills nu?

Jag vet det är jobbigt att försöka gång på gång men tänk posetivt. Den gången det väl lyckas är det värt alla försök du gjort.

Håller tummarna för dig att det snart kommer att funka för dig.

Kram
  • Biet
    grodansmamma skrev 2015-02-19 10:42:06 följande:

Jaaa :( börjar tappa hoppet om att bli gravid :(

Tappa inte hoppet utan häng i. Det är värt allt kämpande o lite till när det tillslut lyckas. Tänk på resultatet så orkar du och alla andra tappra tjejer här inne.

Lycka till framöver.
  • Biet
    Qqqqq skrev 2015-02-23 09:46:45 följande:

Hej! Vad är era olika anledningar till att ni som singelkvinnor vill bli med barn via insemination? Jag förstår verkligen inte och jag önskar veta. Varför väljer ni bort en pappa till era barn? Hur tror ni barnen kommer sörja när de blir äldre att de inte har någon far? Har ni varit med så många män att ingen vill gifta sig med er? Är ni lesbiska? Väljer ni konstant dåliga män? Väger ni 150kg? Nu kanske detta låter hårt men jag har aldrig träffat någon sådan kvinna och detta är fördomar/frågor som far genom mitt huvud.

Alla har sina anledningar att vara här inne och berätta och stödja varandra i sina försök. Varför en person väljer att bli ensamförälder lr inte är den egna personens val. Det är inte alltid säkert att bara för ett barn växer upp med en förälder så skulle det automatiskt vara sämre.

Din ton i det du skrev kan uppfattas som hård och dömmande. Knappast uppmuntrande.

Jag tror att många ställer sig bakom sillencillasill och det hon skrev. Det finns många i hennes situation.

Det finns även en del män i liknande situation men de har kanske inte lika lätt att skaffa barn själva.
  • Biet
    grodansmamma skrev 2015-02-25 10:41:47 följande:

OMG! Jag är gravid!

Grattis och fortsatt lycka till.
  • Biet

Pergotime är till för att äggen skall mogna till och släppa bra. Överdosera inte den för då ökar risken för att flera ägg släpps samtidigt och det resulterar i tvillingar.

• Biet

Hur går det för alla här inne på denna tråd, har ni lyckats bli gravida & därför tråden tystnat?

• Biet
    Ciconiidae skrev 2015-10-24 21:38:40 följande:

Jag är en gammal stofil i den här tråden, men kanske kul att läsa ändå. Jag har en son nu på 5 mån, men kommer nog bli aktiv här igen om ca ett halvår då det ska börja påbörjas syskon. :) Första tiden har varit tuff med kolik och ett barn som har svårt att sova bra. Men det har ändå gått förvånandsvärt bra som ensam ändå. Så bra och härligt att jag nu längtar efter syskon. ;)

Vad roligt attdu lyckades.

Var du i Dk för försök eller var det privat hemma? Hur tänker du göra denna gången.
  • Biet
    Ciconiidae skrev 2015-10-27 00:13:09 följande:

Jag har varit i DK och förmodligen åker jag dit igen. Köerna kommer troligen vara för långa i SE när lagförslaget går igenom.

Hör av dig i ett PM till mig så kan vi prata.
  • Biet

Tråkigt att höra att det inte vill sig för er. Det hade ju blivit bästa Julklappen i annat fall.

Om det inte vill sig med nedfrusna spermier så prova "färska" genom haminsemination.

De är oftast mer livskraftiga och kan lyckas bättre med att befrukta ägget.

Lycka till allihop.

• Biet

Klart att man skall vara försiktig av sig när man använder sig av en privat donator.

Kontollera att han har frikhetsintyg som är hyfsat färska och det är han. Kanske inte så roligt med en helt annonym donator.

Börja med att messa honom/tag kontakt över telefon. Lita på magkänslan om det känns seriöst eller inte.

Du (&även donatorn) skall ju vara trygga i det ni gör. Donatorn litar ju på dig med.

Prata ihop er i förväg hur du vill ha det.

Träffa också om möjligt donatorn en gång innan ni gör första försöket. Det tar bort mycket av spänningen/nervositeten och det gör också att ni skapar er en bild av varandra. Stämmer det som ni har skrivit till varandra.

Skicka gärna ett privat pm till mig så kan jag berätta mer hur jag har gjort.

Det betyder inget mer för ni tar kontakt privat.

Lycka till för er så kanske vi hörs av.

Kram

• Biet
    VitaMoln skrev 2015-12-25 20:36:14 följande:

Jag vill ge barnet möjlighet att kontakta donatorn om det vill.

Nyfiken, har sett dig i flera trådar om insemination och du verkar väldigt driven i din vilja att hjälpa till - vad är det som motiverar dig? Donerar du till sjukvården också?

Jag är inte rädd för att ha kontakt med mamman och ett framtida barn om det blir så.

Jag svarar dig privat på resten.
  • Biet
    az81 skrev 2017-01-05 15:08:12 följande:

Om allt går som planerat åker jag till Köpenhamn i februari för mitt samtal.

Du har aldrig funderat på att göra någon heminsemination?

Vilka val har varit viktiga för dig mellan att göra det privat hemma eller klinik respektive val av klinik?
  • Biet
    annancassandran skrev 2017-01-03 03:40:59 följande:

Någon som kan berätta hur man hittar en okänd seriös privat, och hur ni gått till väga med allt? Jag funderar bara på olika alternativ än så länge :)

Det går att söka efter en donator här inne. Alternativt finns siten Donor.se men där kostar det pengar att bli medlem så beroende på vad du vill satsa.

Oavsett var så lägg ut en fråga om att du söker en donator och kanske var i landet etc eller om du söker efter nått speciellt.

Troligtvis får du olika svar från tänkbara kandidater och då får du börja välja.

Börja messa med den/de som känns bäst för dig och känn efter hur de tänker och gentemot vad du tänker.

Förhoppningsvis kan du filtrera ned kandidaterna till en som känns bra att göra försök med.

Sedan är det bara att starta upp försöken och hoppas på det bästa.

Lycka till i framtiden.
  • Biet
    az81 skrev 2017-06-09 05:26:04 följande:

Och där kom mensen...........

suck!

Vad tråkigt att det inte ville sig för dig.

Hur många försök har du gjort i Dk?

Det blir dyrt i längden, inga funderingar på att finna en donator här i Sverige för heminsemination?
  • Biet
    az81 skrev 2017-06-09 12:03:32 följande:

Har bara gjort ett försök ännu så länge i Danmark. Heminsemination är inte aktuellt för min del.

Oki, får hoppas att det tar sig på nästa försök. För jag antar du inte ger upp efter första.

Får man vara nyfiken och fråga varför heminsemination är uteslutet för dig?
Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!